vervangen oliepomp c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vervangen oliepomp c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236967
    st3nnis
      Lid sinds:
      21 April 2010

      Weet er iemand hier of de oliepomp te vervangen is zonder het blok uit een corsa b te halen is?
      iemand ervaring?
      ik wil deze binnenkort gaan vervangen.

      mvg Dennis

      #17871250
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Zo strak zit het blok nou toch ook weer niet op het chassis? En anders is het maar een paar bouten los en kun je hem een stukje laten zakken toch?

        #17871251
        st3nnis
          Lid sinds:
          21 April 2010

          maar de krukas hoef ik niet los te maken?

          #17871252
          Mr. Bone
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2009

            Nee, de krukas hoef niet los

            Koelvin, uitlaatspruitstuk, carterpan, distributie compleet

            Die koelvin is dan FF over mijn Kadett gesproken omdat anders me spruitstuk er niet af gaat, of dit bij een Corsa B ook zo zit weet ik niet.

            Als advies wil ik je meegeven dat als je de pomp heb gedaan, gelijk een nieuw oliefilter te nemen en deze vast te vullen met olie. Uiteraard vul je de motor ook met verse olie.
            Start de motor dan zonder dat deze aanslaat door bv de bobinekabel eraf te halen of brandstofrelais of …….. , dit om de olie alvast rond te pompen zodat je motor de 1e secondes niet droog draait als je deze gelijk zou laten aanslaan. Als je dit 2x een seconde of 20 doet komt het goed. Als binnen die tijd je oliedruklampje uitgaat tijdens het rond starten, is het helemaal perfect.

            succes

            #17871253
            st3nnis
              Lid sinds:
              21 April 2010

              Oke ,bedankt voor de tip!
              Ik heb namelijk mijn oliepomp kapot en daardoor wat schade in mijn blok.
              nu valt het tot nu toe mee met de schade, alleen de glijlager, maar ik heb ook de kop eraf gehaald om evt schade daar te zien.
              Maar alles ziet er tot nu toe goed uit !
              Pomp bestellen filter (is pas 1500km oud )bestellen en lagers en pakkingen en ik kan weer rijden :)

              #17871254
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                Die tip van hierboven geldt helemaal als je kop eraf is geweest, omdat de olie dan ECHT door het hele blok moet.
                Al is je oliefilter 100 km oud, als je kop eraf gaat, moet er gewoon een nieuwe op.
                Die 5 euro voor zo’n oliefilter zijn de kosten niet, alleen wel zonde van de olie zelf.
                Zeker met lagerschade moet je geen risico nemen ivm eventuele slijpselresten en alles dus zeer goed reinigen en controleren.

                Gelijk ARP drijfstangbouten en een C20LET koppakking?

                #17871255
                st3nnis
                  Lid sinds:
                  21 April 2010

                  Ik heb net zitten kijken voor de onderdelen en ik denk wel dat ik arp’s neem en ook acl glijlagers .
                  Maar zit er dan echt zoveel verschil tussen de koppakingen van xe en let?
                  Ook heb ik nog een afgeperste coscastkop liggen , heeft deze een echt groot voordeel op de ks700 kop die er nu op zit?
                  Deze heeft ook helemaal geen roetvorming iod, wat de coscast wel veel had(wil waarschijnlijk wat over de km’s zeggen)
                  De olie was gewoon goed ook toen ik hem 1500km verving, en er is al een geruime tijd toen met een 82 graden thermostaat gereden.
                  Maar ik vervang inderdaad gewoon de filter .
                  Nog een tip over het inwendig schoonmaken van het blok?

                  Bedankt voor de info!

                  Mvg Dennis

                  #17871256
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    In een pakking van een LET zit een verstevigingsbrug.

                    Qua reinigen, zou ik een toevoeging bij je olie gooien als de motor warm is en deze dan 10 min. stationair laten draaien en vervolgens aftappen en met de klus beginnen. Ook zou ik de carterpan als allerlaatst monteren, eerst de kop omdat dan alle vieze olie en koelvloeistof naar beneden loopt en niet in je pan en vervolgens in je verse olie terecht komt & hij kan lekker uitlekken zodat je echt bijna alle olie uit je blok aftapt.
                    Als je alleen een koppakking moet doen, haal je je pan er natuurlijk niet af maar omdat je die mogelijkheid nu wel hebt omdat je de oliepomp moet doen, zou ik het op deze manier doen.

                    Over die kop: als je die ks700 kop monteer ( die ook gewoon goed is ) zou ik wel gelijk een bypass laten maken. Stel je voor dat je hem dicht bouwt en overdreven gezegt scheurt je kop een week later. Krijg je weer een nieuwe koppakking, bouten, koelvloeistof, spanrolbout, klepdekselpakking, olie en een filter etc etc & een plens werk.
                    Dus doe het gelijk goed, kost wel iets meer maar dan zou ik desnoods iets langer sparen ( bij wijze van) en de motor een maand later dicht maken.

                    #17871257
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Neem ook een origineel GM oliefilter, want er zit ook wel eens rommel tussen!

                      #17871258
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @Mr. Bone wrote:

                        In een pakking van een LET zit een verstevigingsbrug.

                        Over die kop: als je die ks700 kop monteer ( die ook gewoon goed is ) zou ik wel gelijk een bypass laten maken. Stel je voor dat je hem dicht bouwt en overdreven gezegt scheurt je kop een week later. Krijg je weer een nieuwe koppakking, bouten, koelvloeistof, spanrolbout, klepdekselpakking, olie en een filter etc etc & een plens werk.
                        Dus doe het gelijk goed, kost wel iets meer maar dan zou ik desnoods iets langer sparen ( bij wijze van) en de motor een maand later dicht maken.

                        Hoezo een bypass, een buisje persen is net zo duur als je de juiste mensen kent.
                        Vind ik persoonlijk netter.
                        Aangezien de kop toch al los ligt

                        #17871259
                        st3nnis
                          Lid sinds:
                          21 April 2010

                          Oke maar komt dat dan zo vaak voor dat zon kop kapot gaat?
                          En wat is het verschil tussen bypass en persbuis?
                          En is het dan niet beter om dan die coscast kop die ik heb liggen erop te zetten?

                          Bedankt !
                          Gr dennis

                          #17871260
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ks koppen willen nog wel eens scheuren.
                            Daarom laat ik preventief een buisje persen.
                            Ben ik van dat gezeur iig af :D

                            #17871261
                            Mr. Bone
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 September 2009

                              @ Corsaboy: :D , dit bedoelde ik eerlijk gezegd ook met bypass. Maar door de letterlijke vetaling lijkt het alsof ik die slang buiten het blok langs bedoelde, ;) .
                              Maar bedoelde aanpassing ipv bypass.

                              Idd een pijpje persen, die slang langs je blok ziet er niet uit.

                              #17871262
                              ckadett16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 August 2005

                                En als je hem op oliedruk start zou ik ook ff de bougie’s eruit draaien, dan hoeft
                                hij hem ook niet door de compressie te draaien.

                                #17871263
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Zou gelijk een z20let oliepomp plaatsen, dan weet je zeker dat het goed is.
                                  Voor een komplete ombouwset hiervoor: http://www.duparts.nl

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.