Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Vervangen OEM speakers met CDR500
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2012 om 18:38 #17248293
Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de standaard luidsprekers bij de CDR500 voor een ander merk zoals Alpine of Pioneer?
Hoe hoog kan je gaan, radio heeft 4x20W.
Deze vraag omdat ik een CDR500 wil gaan plaatsen en er JBL composet in de auto zit (nog van de vorige eigenaar). En nee ik wil geen andere radio plaatsen.
JBL GTO6505C
70W RMS
210W Peak7 mei 2012 om 06:45 #18014943Hangt er vanaf wat je er mee wilt bereiken.
Een composet klinkt in de meeste gevallen beter als de standaard speakers, maar de radio kan dit maken/breken. Ik heb geen ervaring met de CDR500 dus een echt passend advies kan ik niet geven.Wel een opsomming qua speakers
GroundZero – veel (kick) laag
MTX/JBL – minder laag als de groundZero maar nog zat aanwezig net zoals het hoog.
Infinity – zuiver mooi in balans
AudioSystem/Gladen – afhankelijk van de lijn maar over het algemeen wat meer laag als de Infinity en bijna mooi in balans (is nog bij te stellen op de filterkasten)Tip: Niet te veel RMS vermogen kiezen voor de speakers, hiermee veroorzaak je alleen maar dat je vermogen tekort komt. En anders een High/Low filter aansluiten en een versterker plaatsen.
7 mei 2012 om 09:13 #18014944Meer de vraag of ik de JBL composet te kan laten zitten ikm de CDR500, het is eigenlijk niet de bedoeling om een versterker in te bouwen.
Na wat leeswerk werkt een High/Low converter negatief voor het geluid. Enige passende oplossing is een Alpine PXE-H650, daar moet dan weer een versterker op. Dit laatste is alleen de uiterste noodoplossing.
Je tip neem ik mee ;)
7 mei 2012 om 17:45 #18014945Ik zou zeggen probeer het uit, speakers zijn relatief makkelijk te vervangen.
Het lastige is om voor jou te bepalen wat je mooi gaat vinden, we/ik kunnen alleen een een advies geven.