ik zit met het volgende:
De nokkenas sensor van mijn opel vectra 1.8 1997 benzine is defect.
Ben bij de garage geweest voor een offerte je raad het al lag bijna op de intensive care met een hartwip.
Ik heb nu zelf in Duitsland een nieuwe kunnen bestellen voor € 37,50 incl verzendkosten.(prima service)
Maar nu komt het volgende het ding moet er uiteraard nog wel in !
Via deze site heb ik aan de hand van een stappenplan met foto’s mijn stappenmoter kunnen maken waarvoor mijn dank.
Weet iemand of er voor het inbouwen van de sensor er ook zón gedetailleerde beschrijving is ???
Alvast mijn grote dank voor het meedenken.
gr,
philip
inbouwen is niet zo moeilijk,je heb een torxdop nodig en de schroef zit tussen je nokkenas wielen in,voorzichtig losdraaien en nieuwe erin,heb hem zelf ook vervangen,valt reuze mee
Hallo. Ik zit met hetzelfde probleem.
De garage zegt dat er 3 uur werk in zit
Misschien dat hij gewoon onder het lapje zit waar echter ofzo op staat?
Heb trouwens ook een 1.8 16v maar van 1996
Nokkenas sensor met succes vervangen !
mm lampje blijft nu uit. :D
Alleen blijft de auto nog wel inhouden ???? wel rijdt hij beter als toen de sensor nog niet vervangen was.
Het rare is ook dat het erger wordt als ik met de airco aan rijdt???
ook gaat de ventilator in de auto pas na een tijdje als de auto is gestart pas aan ( ook zonder airo )
Ook mijn relais in het zekeringkastje gaan soms als een gek te keer
Help gewenst aub
alvast weer bedankt.
philip
> Verwarming / airco:
– Relais in de zekering kast, is er slechts 1tje die tekeer gaat, dat is die van de verwarming, vervang deze voor 1tje van de sloop.
> schokken en inhouden:
– kijk dan eens voor een oplossing in het HOW_TO topic pagina 1 hoe opboren carterventilatie gaatje.
Willem
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.