Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vervangen lichtbol komplamp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2014 om 17:26 #17265383
Hierbij was ik benieuwd wat de makkelijkste manier is op bij de Vectra van mij. Een sport edt. uit eind 1999 B2 een lichtbol te vervangen bij de koplamp. Er is erg weinig ruimte. Net als bij alle auto’s tegenwoordig. :) Maar las dat je doordat de b2 de knipper en gewone licht 1 geheel is. Je niet alleen boven op de schroeven moet los halen maar ook onder op 1 en daardoor de bumper eraf moet. Is dat echt zo gedoe. Of kan dit makkelijker. Gezien nu een van de bolletjes kapot is. En ik neem aan dat de meeste mensen wel met zoiets ervaring hebben hier. :)
18 april 2014 om 20:55 #18229684Ik neem aan dat je bedoelt dat je H7 lamp van het dimlicht kapot is? Als het bij een Vectra B2 niet veel veranderd is ten opzichte van de B1 dan kun je die lamp vrij eenvoudig vervangen zonder iets er af hoeven te slopen hoor! Afhankelijk van de uitvoering zou je een zwart kunststof afdekkapje wat met 2 schroeven vastzit moeten verwijderen maar dit zit niet op alle auto’s. Succes.
19 april 2014 om 05:54 #18229685Is een originele sport editie. Uit oktober 1999 is niks aan gekloot. Gewoon in orginele staat. en je het is een H7 Bol. maar wil ze gelijk allebei vervangen heb laatst al setje van gehaald bij de auto speciaalzaak. Omdat degene die nu kapot is al wat geel was. En de ene wit :). En ik neem aan dat je het kapje achter op de lamp bedoelt. Maar dan is er nog nauwelijks ruimte om hem met beetje grovere handen te vervangen :)
19 april 2014 om 06:49 #18229686Ik heb Xenon in gebouwd, in mijn B2 zonder iets weg te schroeven (ja de radiateur afdekkap (CDX uitvoering), en het relaisboxje voor de linker (bestuurders kant / alleen bij Airco / ECC) koplamp.
Deze laatste kan je omhoog schuiven en opzij leggen.Ik heb knap dikke vingrrs trouwens.
Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
19 april 2014 om 07:37 #18229687Ik zou ook gelijk gaan voor een xenon setje!
heb je gelijk veel meer licht als een h7 lampje.
19 april 2014 om 07:59 #18229688de witte betere h7 lampen die er nu inzitten vallen me ook nog wel mee. Vorige auto,s hadden altijd van de gele verlichting dus de witte van nu zijn al een voorruit gang. Zelf lukte het op een klein stukje na niet. Dus maar even met een kennis die monteur is net even alle 2 vervangen bleek een zekeringke kapot ook. Maar mocht ik nog keer in een geke bui komen. Welke kit raden jullie aan en wat kost zoiets.
19 april 2014 om 09:55 #18229689Heb zo’n kitje van €70,- gekocht bij AutoStyle en ben daar supertevreden van! :thumb Gewoon zien dat het geen Chinese rommel is dan heb je normaal gezien 1 of 2 jaar garantie op de lampen en ballasten :)
19 april 2014 om 10:18 #18229690okey naja zie het wel. Zag nu dat de lichten van nu de pure light van bos nog na geel achtig neigen. Beetje jammer maja. Ik erg me er niet zo erg aan. Rijden toch veel KM. al snel 20.000-25.000 Per jaar. Dus hij komt over een half jaar ongeveer wel voor controle in de garage. En wie weet laat ik er dan wel Xenon Inzitten of de Philips Extreme vision. Die zag er ook wel goede uit toen ik die zag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.