Vervangen Krukassensor

Forumindex Forums Modellen Corsa Vervangen Krukassensor

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    KoninK

Sinds anderhalf jaar rijd ik een knalblauwe Corsa C 1.7DI njoy met het y1.7dtl blokje.
      Na een periode van stotteren en spurten volgde het immer gevreesde lampje met de steeksleutel.
      noodloop is niet je vriend als je ‘s ochtends vroeg stilletjes door een slapende wijk probeert te navigeren.
      enfin, pedalentruuk en presto; krukassensor geeft een foutmelding.
      nou wil het probleem sporadisch voorkomen dus in eerste instantie denk je dan, die stekker zit niet goed, maar voor de zekerheid maar alvast een nieuwe sensor besteld.

probleem is alleen, ik krijg hem met geen mogelijkheid los. en niet omdat de moer zo vast zit maar ik kom er simpelweg niet bij. bout van de startmotor, aandrijfas, gearlinkage en nog wat van die fijne onderdelen zitten me in de weg.

mijn vraag is dan ook; hoe doen jullie dat, ik zie namelijk veel verhalen als ik zoek op krukassensor over dat het vervangen vrij makkelijk was, na twee uur worstelen zie ik dat toch anders.

alle tips en truuks zijn welkom, ik zag al dat de gearlinkage niet al te moeilijk vast zit dus dat wou ik morgen alvast proberen.

Mvg. Rik

johanhummer9
      Deelnemer

volgens de tis moet het met een kwartiertje wel te vervangen zijn , ze zeggen niks over dingen weghalen oid.

ze hebben het over de impulsgever van de krukas , maar ik neem aan dat dat het zelfde is.

enn stel je even voor in het daarvoor bstemde topic

KoninK

Nou die sensor is vervangen maar het probleem blijft.
          Was dus niet de sensor. Dan de kabels doormeten, sensor krijgt netjes twaalf volt dus daar zit het hem niet in. Kabel van de sensor naar de ecu boven op het blok meet ook keurig door.
          Alle contacten zien er verder ook goed uit en zijn schoongemaakt en voorzien vane wd40.

Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen, heb niet echt de behoefte om een nieuwe ecu erin te bouwen en dan nog steeds dit probleem te hebben.
          Een bevriende garagist suggesteerde nog de nokkenassensor

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.