Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vervangen koppeling incl. vliegwiel Z19DTJ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2014 om 10:25 #17264840
Ook mijn Astra moet er aan geloven; Bij volledige belasting (187pk/392nm) slipt de koppeling door en schiet de auto hoger in de toeren waarna deze weer terug zakt. De ervaring leert dat de koppeling dan meestal nog 5.000-10.000km heeft waarna deze helemaal op is en je niet meer kunt koppelen. :???:
Omdat het vliegwiel ook wat trillingen heeft wil ik deze gelijk meenemen, iets wat sowieso geen overbodige luxe is bij het vervangen van de koppeling. Nu heb ik de keuze tussen LuK (origineel) en Sachs. Iets in me zegt dat ik voor Sachs moet gaat, op één website heb ik het complete pakket (koppelingsset incl. druklager en vliegwiel) gezien voor 735 euro. Een set van LuK kost daar 599 euro. Waar zit het prijsverschil in? Is de set van Sachs daadwerkelijk beter? Hieronder vind je wat meer informatie.
http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p28_Luk_415024110_624322633_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p230_Sachs_2294000296___3000990282_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;20 maart 2014 om 10:43 #18225396had zelf ook een gevalletje koppeling vervangen bij mijn tdi
ik ben ook voor de sachs gegaan wel 1 tip dat is je druk lager het orginelehuis is metaal.
in de set die ik kocht was het huis van plastic dat was het enige min punt20 maart 2014 om 12:13 #18225397Luk is origineel opel, hier in de garage adviseren ze Luk ipv Sachs.
Prijsverschillen zitten oa. in de productieaantallen: hoe meer je er maakt, hoe goedkoper het per stuk wordt.
20 maart 2014 om 14:01 #18225398@koenelsenaar wrote:
Luk is origineel opel, hier in de garage adviseren ze Luk ipv Sachs.
Prijsverschillen zitten oa. in de productieaantallen: hoe meer je er maakt, hoe goedkoper het per stuk wordt.Is het ook bekend waarom ze LuK prefereren boven Sachs? Sachs heeft namelijk een goede naam! :thumb
21 maart 2014 om 12:02 #18225399Zijn er nog meer mensen die hier input in hebben? :)
21 maart 2014 om 14:48 #18225400Ik heb een sachs. Specifiek laten bestellen door mijn garage. Bij aankomst allles in Sachs verpakking, maar sommige onderdelen staat gewoon LUK in het ijzer geslagen.
21 maart 2014 om 20:59 #18225401Hallo,
Sachs en LUK zijn van hetzelfde bedrijf. Voornamelijk sachs gebruikt veel onderdelen van LUK, omdat ze zelf niet produceren. Ze reviseren net als andere producenten veel koppelingen en drukgroepen.
25 maart 2014 om 06:53 #18225402Iedereen bedankt voor de reacties. Hierdoor ben ik voor de LuK set gegaan wat me toch weer flink wat scheelt. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.