Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Vervangen koplampunit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 16:59 #17217106
Ik heb in de bestuurderskant van mijn Opel Zafira 1.8 uit 2000 vocht in de koplamp unit.
Alles werkt wel maar volgens mij gaat dat een keer mis en mag het ook niet bij de APK.
Nu wil ik die unit zelf vervangen.
Kan dit? Ik ben handig genoeg maar ik ben geen autosleutelaar.
Weet iemand de volgorde van demontage?
Of wel moet ik ander zaken eerste demonteren?
Ik heb vorig jaar ergens gehoord dat de bumper etc eraf moet.Heeft iemand een beschrijving?
Heeft iemand een idee waar ik goedkoop aan een unit kan komen?
Ik kan wel naar de Opel dealer heen rijden maar dat is mij “iets” te duur.
Is tweede hands handig?
6 februari 2010 om 17:24 #17605745bij de zafira A hoeft de bumper er niet af heb ik vernomen.
De bovenste bouten los maken en dan ff kijken bij die strip onder de lamp die in kleur is gespoten ff los maken en dan kan je bij de onderste bout…
ff marktplaats zoeken of imitatie heb je ze voor 40 euro per stuk
succes
6 februari 2010 om 17:32 #17605746Bij mij zit er ook vocht in de rechter koplamp.
Links nu ook lichte condensvorming.Ik heb nieuwe besteld :angel Zo gaat het worden!
6 februari 2010 om 17:37 #17605747Quote:origineel gepost door AstraElvis
bij de zafira A hoeft de bumper er niet af heb ik vernomen.De bovenste bouten los maken en dan ff kijken bij die strip onder de lamp die in kleur is gespoten ff los maken en dan kan je bij de onderste bout…
ff marktplaats zoeken of imitatie heb je ze voor 40 euro per stuk
succes
Hier heb ik wat aan!
Dank je wel voor je reactie.
Ga zoeken voor een nieuwe en plaats hem dan.
Bedankt voor je reactie.
Ik has zelf al gekeken en ik had dit ook gedacht dat de lamp op deze manier los te halen moest zijn.
Perfect dank je wel.
:thumbup6 februari 2010 om 17:38 #17605748Ook een mooie set lampen maar ik houdt niet zo van die angeleyes.
Zijn dit trouwens Xenon lampen?Die vind ik ook heel mooi maar ik vind ze nogal prijzig (€ 599,00).
Pdles.
6 februari 2010 om 17:42 #17605749Het zijn devil eyes. Zie link Marktplaats
Die xenon van Bosch (€599,-) vind ik ook te duur.
Maar ik ga er wel xenon inzetten. Ben dan hooguit €400,- kwijt.
6 februari 2010 om 18:51 #17605750Hoe branden de ander lampen?
Zijn de ronden glazen voor het dimlicht of is dat de reflectorlamp?6 februari 2010 om 20:11 #17605751Ze zitten er nog niet in. Het is een voorbeeldje. ;)
Maar zie tropic Angel Eyes Zafira-A
6 februari 2010 om 20:54 #17605752gewoon xenon erin gooien en je lampen iets naar beneden zetten klaar.
Maar devil eyes vind ik zo audi wannabee. No offence is mijn mening
6 februari 2010 om 22:14 #17605753Hi PDLES
Huideige lamp unit kunnen vocht bevatten daar de lucht die erin zit dat condenseerd, dit is een normaal verschijnsel.
Als je de lichten aanzet en de druppeltjes zijn weg met een paar minutjes hoef je de lamp unit helemaal niet te vervangen.CS
7 februari 2010 om 07:08 #17605754Een paar druppels, dat was vorig jaar.
Nu is de gehele binnenkant beslagen met druipers naar beneden.
Ik heb er nooit op gelet maar volgens mij verdwijnt het niet nadat de lampen aan staan. Ik ga er eens naar kijken.
Ga vandaag naar het zuiden van het land (kom zelf uit het oosten) en dan staan de lampen lang genoeg aan.
Bedankt voor de tip.7 februari 2010 om 09:04 #17605755origineel gepost door tijgetje57
gewoon xenon erin gooien en je lampen iets naar beneden zetten klaar.Maar devil eyes vind ik zo audi wannabee. No offence is mijn mening
Xenon gaat er ook in. :angel
En ja, ik weet dat je het niet mooi vind. Dat mag. ;)7 februari 2010 om 16:01 #17605756:P he Ton nieuwe fotoshop gemaakt ziet er nog mooier uit zo nrecht van voor gezien
enneh ik vind ze wel mooi:wub
greetz Marcus8 februari 2010 om 09:36 #17605757Hoi allemaal, ik heb ook deze Devil Eyes erin zitten… rij er inmiddels alweer maandje of 3 mee rond… perfect hoor… vochtproblemen zijn verleden tijd…. vind het ook grappig om te zien hoe mensen steeds weer kijken naar de verlichting… echt van die reacties ” huh zafira??? ” :D grappig is dat
Maar het inbouwen gaat echt het allerbeste als de voorbumper eraf wordt gehaald… dit heb ik ook al eerder beschreven… de units zitten deels onder de voorbumper geschoven, haal je de bumper er dus niet vanaf… wordt echt wikken en dauwen en dat kan nog wel eens verkeerd aflopen… bumper is er zo vanaf… hij zit vast bij de lampen… en in de wielkasten zitten 2 bouten per kant.
suc6!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.