Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vervangen klopsensor
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2022om 18:08 door Vectra C 2.8 V6 Turbo Sport.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2016 om 09:42 #18314175
Waarschijnlijk een klependeksel pakking wat niet goed meer is.
En idd als er veel olie in de bougie schacht zit kan de motor beroerd lopen.26 maart 2016 om 09:46 #18314176okee thanx dan laat ik deze zsm vervangen zoiets doe/durf ik niet zelf ivm aandraaien op moment
26 maart 2016 om 10:37 #18314177kom net tot de ontdekking dat mn vectra geen klopsensor heeft..kan dit?
26 maart 2016 om 10:41 #18314178http://www.fsrs-opelwebshop.nl/klopsensor-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-v.html” onclick=”window.open(this.href);return false; dit is een klopsensor.. En als het goed is zou er wel een op mketen zittrn.. Maar dat terzijde.. Eerst het olie problem..
Van de bougie dat de boven of onderzijde onder de olie??Bovenzijde = kleppendekselpakking idd.. Onderzijde = klepseals.. Dan loopt olie de verbrandingskamer in en wordt daar verbrand…
26 maart 2016 om 10:46 #18314179onderzijde bougies zijn ook goed zwart
26 maart 2016 om 10:51 #18314180dan vermoed ik dat daar jouw probleem zit..
wat is je olieverbruik?? moet je vaak bijvullen of niet??
dan denk ik dat je klepseals versleten zijn…26 maart 2016 om 10:54 #18314181olieverbruik is niet heel hoog eigenlijk kan k daar gewoon mee doorrijden auto gaat binnenkort een monteur die in de avonduren bijklust…
26 maart 2016 om 10:56 #18314182ok.. nouja.. klepseals kosten opzich niet zo heel veel.. moet dan wel alle 16 vervangen.. het erin zetten kan best wel een klusje zijn… maar voor een monteur moet dat geen probleem zijn te doen
26 maart 2016 om 10:58 #18314183las op het forum dat kop eraf moet en distributieriem enz vervangen… deze is 4000 km geleden vervangen dus zou jammer zijn als deze weer vervangen moet worden
26 maart 2016 om 11:04 #18314184voor klepseals hoeft de kop er niet perse af.. is opzich wel makkelijker maar als de nokkenassen eruit zijn is het ook wel te doen… moet er alleen voor zorgen dat de klep niet de motor in valt dus elke zuiger moet dan op boven dode punt (TDC – top dead centre) staan om de klep tegen te houden
als de distributieriem 4000 km geleden vervangen is is deze nog wel te gebruiken.. vaak wordt wel aangeraden om die te vervangen maar dat is vaan als er geen geschiedenis van de riem te vinden is of als de km stand van de riem hoog is
26 maart 2016 om 11:07 #18314185okee thanx dat is dan weer een meevaller maar nu kwestie klopsensor… waar zit dat ding hahaha heb net onader de auto gelegen maar zie niks wat op de sensor lijkt en heb dezelfde als uit de link die jij stuurde
26 maart 2016 om 11:20 #18314186ik hoop dat de foto te zien is..
http://workshop-manuals.com/vauxhall/vectra-b/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_block/repair_instructions/knock_sensor_remove_and_install_(x_18_xe1″ onclick=”window.open(this.href);return false;)/ dit zou het moeten zijn26 maart 2016 om 11:28 #18314187@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/klopsensor-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-v.html dit is een klopsensor.. En als het goed is zou er wel een op mketen zittrn.. Maar dat terzijde.. Eerst het olie problem..
Van de bougie dat de boven of onderzijde onder de olie??Bovenzijde = kleppendekselpakking idd.. Onderzijde = klepseals.. Dan loopt olie de verbrandingskamer in en wordt daar verbrand…
Hoe kan in gods naam olie bij de bougie komen als de klepseals slecht zijn?
Dat zit onder de kleppen deksel.26 maart 2016 om 11:37 #18314188@arjontje wrote:
@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/klopsensor-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-v.html dit is een klopsensor.. En als het goed is zou er wel een op mketen zittrn.. Maar dat terzijde.. Eerst het olie problem..
Van de bougie dat de boven of onderzijde onder de olie??Bovenzijde = kleppendekselpakking idd.. Onderzijde = klepseals.. Dan loopt olie de verbrandingskamer in en wordt daar verbrand…
Hoe kan in gods naam olie bij de bougie komen als de klepseals slecht zijn?
Dat zit onder de kleppen deksel.een bougie zit in de verbrandingskamer ( anders valt er weinig te verbranden) en een klepseal is het enige wat olie in de cilinderkop houdt en niet in de verbrandingskamer… dus als die versleten is druppelt de olie via de klep de kamer in… en zit je bougie onder de olie als die verbrand
26 maart 2016 om 18:39 #18314189Lekt je kleppendeksel niet? Dat zijn de kosten niet om die te vervangen.
Ik neem aan dat de bougie van bovenaf onder de olie zat?26 maart 2016 om 18:43 #1831419026 maart 2016 om 19:07 #18314191waar ik hem in het blok draai zit onder de olie ;)
26 maart 2016 om 19:20 #18314192ja maarja.. als je een bougie vast draait kan daar al geen olie tussendoor komen.. dat zit dan dicht met het schroefdraad.. dus dan zou de olie die erin loopt in dat buisje moeten blijven waar de bougie in zit..
hoe zag de bougie eruit van de onderzijde ( kant waar de bougie mee ontsteekt)??
misschien dat dit je helpt..26 maart 2016 om 19:29 #18314193zal straks even kijken als ik thuis ben op dit moment lekker sushi aant eten nom nom nom
26 maart 2016 om 19:30 #18314194is goed.. lezen het vanzelf wel.. eetze
26 maart 2016 om 19:31 #18314195thanx :thumb
27 maart 2016 om 13:01 #18314196hierbij een foto van de bougies
27 maart 2016 om 17:05 #18314197@Maurice89 wrote:
Ja zo vervang ik ze altijd gewoon met de hand vast is vast nog nooit problemen gehad ik zou überhaupt niet eens weten hoeveel nm ze officieel vast zouden moeten :hmmz
20nm
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2016 om 17:06 #18314198@rickow46 wrote:
kom net tot de ontdekking dat mn vectra geen klopsensor heeft..kan dit?
Zit verstopt aan de achterzijde van de motor tussen je inlaat en motorblok op het onderblok gemonteerd.
Vervelende plek om bij te komen, dit moet van onderaf.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2016 om 17:07 #18314199 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.