Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › vervangen distributieriem i 500
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2014 om 10:52 #17266033
is er iemand die me kan vertellen waar ik aan moet denken kwa kosten, bij het vervangen van de distributie bij een vectra i 500?
24 mei 2014 om 10:57 #18235572Gemiddeld rond de € 600,- a € 700,-
Ligt er ook aan of je het bij de dealer laat doen of een universele garage …24 mei 2014 om 12:19 #18235573sowieso niet bij de dealer, afzetters!
24 mei 2014 om 20:11 #18235574De dealer heeft wel het juiste afstelgereedschap. Er zijn maar weinig universelen die dit hebben!
24 mei 2014 om 22:12 #18235575Waar woon je, er zijn genoeg mensen die wel iets extra bij willen verdienen ben je wel wat goedkoper uit.
Zelf de riem + pomp bestellen via ebay bijv.
24 mei 2014 om 22:41 #18235576Geen speciaal gereedschap nodig hoor!
Bij de dealer staat ie in veel gevallen nog niet precies op tijd.
Maar idd, waar kom je vandaan.
Ik kan het ook voor je doen bijv.
24 mei 2014 om 23:05 #18235577Volgens mij komt die uit Asten, Frank als ik het goed heb? Die wilt als ik het goed raad miss die vec i500 die te koop staat kopen gok ik :angel
24 mei 2014 om 23:30 #18235578Ah nu zie ik het, niet in de gaten gehad, de zwarte champion uit asten idd, de president.
Op ebay kost een setje (Gates) incl waterpomp ergens 200-250euro.
Alles bij elkaar, dus met montage KVS en klein materiaal, zou je bij mij rond de 500 euro uitkomen
26 mei 2014 om 13:57 #18235579Thats me!! Hmm 500,- word t interessant!
Zou je dat willen doen sjoerd?26 mei 2014 om 16:14 #18235580Waarom waterpomp mee doen? Loopt geen eens distributieriem overheen..??
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
26 mei 2014 om 16:42 #18235581Waarom???
Waarom niet, gewoon meevervangen, altijd nog gedaan bij elke V6.
Zijn de kosten dan niet meer
Als de riem zijn km’s gedaan heeft, heeft de pomp dat ook.
Net als bij een auto die de pomp wel op de distributie heeft lopen.
Als jij hem bij je klantjes wel laat zitten met riem vervanging, moet jij weten.
Maar ik adviseer om het wel te doen.
28 mei 2014 om 22:04 #18235582Ik vervang deze waterpompen iedere 120.000km iedere 2e distributie, gaat altijd goed.
Indien niet bekend doe ik dit in overleg.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.29 mei 2014 om 00:31 #18235583C en X motoren wel Wim.
Bij de (laatste type) Y en Z motoren zou de 2e wissel bij 180.000 zijn. Jouw V6 ook toch.
Hoewel ik de gok zelf niet ga nemen. Ik zit zowiezo al aan de tijd nu. De mijne zit er 6 jaar op al.29 mei 2014 om 21:29 #18235584Ja nu ik minder rijdt zal ik deze waterpomp iedere riem mee pakken.
Dat vooral omdat de auto veel stilstaat, en het lager op een punt de kracht erop heeft drukken.Bij normaal dagelijks gebruik controleer ik meestal de staat van de pomp.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.30 mei 2014 om 15:08 #18235585Als jij sjoerdie, gewoon alles vervangt omdat het de kosten toch niet zijn moet jij dat zelf weten, wij doen alles in overleg van een klant, de ene kan die paar tientjes wel missen, de ander niet.
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
30 mei 2014 om 18:04 #18235586zoals ik al zeg, RAAD IK HET ALTIJD AAN!!!!
niet zelf wat van gaan maken.
en je bent echt dom bezig als je het niet doet, en dan gaat het nieteens om die paar tientjes.
en je kunt een waterpomp niet controleren of ie ”half op is”, das helemaal onzin.
ik wil mensen niet op weg sturen met een nieuwe riem, en dan een waterpomp die er al 60-90dkm opligt…
zal wel aan mij liggen, maar als wim of die carlo wat roepen zeggen de meesten ja en amen en kruipen erbij in de kont.
30 mei 2014 om 20:02 #18235587@black Champion,
Waarom ga je niet shoppen (over de grens enzo… je woont er toch bijna)?
Scheelt serieus geld. Ik woon in Utrecht maar zelfs voor mij scheelt het nog. Het uurtarief is lager, lager BTW tarief EN onderdelen zijn ook goedkoper.
Ik combineer het altijd met goedkoop inkopen en tanken erbij :) en dat is altijd extra :wub :wub :wub
(ook niet geheel onbelangrijk: als je het bij een garage doet heb je ook nog garantie :jerry :jerry :jerry )
31 mei 2014 om 01:19 #18235588Ach ja sjoerdie, gelukkig zijn er ook domme mensen en hebben we jou nog he ;)
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
31 mei 2014 om 06:29 #18235589Stickie:
Noem ik iemand dom of slim??
Nee dus, je leest wat er niet is.31 mei 2014 om 08:25 #18235590Gezellig weer hier mannen… :(
31 mei 2014 om 09:30 #18235591Ja he, maar ben het toch met sjoerdie eens. Beter voorkomen dan genezen dus gewoon preventief vervangen bij distributie wissel.
EDIT: diegene die dan vooraf centen bespaard en achteraf meer kosten op zijn nek is toch nog veel duurder uit.
31 mei 2014 om 09:37 #18235592Het is de toon die je zet sjoerdie,je wil mensen afzeiken die andere mensen proberen te helpen,en volgens mij lukt dat aardig, en dan nog geld,Niet iedereen heeft er geld voor,ikzelf vervang het ook meteen.
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
31 mei 2014 om 10:04 #18235593Ik zeik niemand af, noem niemand dom of wat dan ook.
Ik geef alleen mijn ongezouten mening.
31 mei 2014 om 12:36 #18235594Ik stel ze voor de keuze.
Ik weet dat die pompies gewoon 120.000km meedraaien zonder problemen.Daarom vraag ik het altijd wat ze willen.
Preventief vervangen, of bij de volgende distri zowiezo mee vervangen.Niet iedereen heeft altijd geld zat op zijn of haarrekening.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.1 juni 2014 om 17:10 #18235595Heb mijne vervangen met speciaal gereedschap van de dealer, raad het je wel aan met gereedschap te doen, kun je de nokkenassen vastzetten, ze staan precies op het punt dat ze verderschieten. Ook vooral voor de fijnafstelling van de nokkenassen per cilinderrij. Heb evt nog fotos voor degene die zich afvragen wat ik hiermee bedoel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.