Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vervangen distributieriem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2013 om 07:02 #17261108
Ik heb een vraag over de distributieriem van mijn vectra, x18xe1.
De auto is eerst van mijn oom geweest. Deze heeft in 2007 de riem laten vervangen op een kilometerstand van 79.xxxkm
Daarna is de auto naar mijn vader gegaan en van mijn vader naar mij.Is het nu verstandig om de riem te vervangen of is dat nog niet nodig?
Heb de riem bekeken, maar deze ziet er nog goed uit.
8 oktober 2013 om 07:28 #18178221ik zou het wel doen, tis vervangen na 60000km of 4jaar
en die 4jaar heeft i dus allang gehad8 oktober 2013 om 07:34 #18178222Moet ik er wel bijzeggen dat mijn oom geen kilometervreter is. Hij reed gemiddeld 6000km per jaar. Mijn vader heeft de auto maar 1 jaar gehad en is daarna overleden. Mijn vader heeft er ongeveer 10.000km mee gereden
8 oktober 2013 om 08:02 #18178223dat kan ;) daarom schreef ik ook: 60000 of 4jaar
en over die 4 jaar ben je dik overheenik zou het risico niet willen lopen
9 oktober 2013 om 15:41 #18178224Gaat erom welk criterium het eerst bereikt wordt: in dit geval zit je RUIM over de 4 jaar heen. Zo snel mogelijk vervangen voordat het te laat is!
10 oktober 2013 om 12:00 #18178225Binnenkort ga ik de distributieriem vervangen incl. waterpomp en v-riem/snaar.
Hebben jullie nog aanbevelingen kwa merk riem of welke juist absoluut niet?10 oktober 2013 om 13:24 #18178226Gewoon origineel bij de dealer bestellen ! ( dat doe ik tenminste )
11 oktober 2013 om 10:30 #18178227Gates is ook een prima merk.
11 oktober 2013 om 18:43 #18178228Ik monteer vaak gates of SKF!
12 oktober 2013 om 13:43 #18178229SKF nooit gezeur mee.
SKF is trouwens origineel montage bij deze motoren..
Gates set is ook SKF wieltjeswillem
15 april 2014 om 13:16 #18178230Door prive-omstandigheden heb ik de distributieriem vorig jaar niet vervangen. Nu alles weer in rustig vaarwater is, heb ik eindelijk tijd/geld om de distributieriem, v-snaar en waterpomp te vervangen.
Het wordt een setje van SKF aangezien dit origineel montage is bij deze motoren (x18xe1) (thanks Wim-v6).
Voordat ik er aan ga beginnen wil ik graag van te voren weten waar ik op moet letten. (dit is niet de eerste keer dat ik een distributieriem ga vervangen, maar wel voor dit type motorblok).
Dus wie-o-wie kan mij info geven?alvast bedankt voor de info
15 april 2014 om 13:49 #18178231Bij mijn 1.6 staat er onder de kap na 5 jaar vervangen? Is dat anders als met de 1.8?
15 april 2014 om 13:50 #18178232Als je geen blokkeer gegreedschap hebt. Dan wel met 2 man doen scheeld een hoop geklopt. De inlaatnokkenas staat op spanning en wil bij het minste aanraking verspringen.
Controleer de nokkenas sensor. De bedrading wilt nog wel eens afbrokkelen.
Controleer ook de krukaspoulie (multi riem) het rubber van de demper scheurt door ouder dom.Zet alles op moment vast en dan bedoel ik alles. De loop/spanrollen zijn daar erg gevoelig voor.
Verder niks anders dan normale dis-riemen.
15 april 2014 om 13:51 #18178233@remutr wrote:
Bij mijn 1.6 staat er onder de kap na 5 jaar vervangen? Is dat anders als met de 1.8?
Nee die hoort eigenlijk ook om de 4 jaar of 60k
15 april 2014 om 13:53 #18178234bespaar niet op je riem neem de beste! succes
15 april 2014 om 13:55 #18178235Dan ben ik ook aan de beurt, eerst eind van de maand de keuring maar afwachten als dat mee valt mag hij blijven en kan er een nieuwe riem op.
met mijn 3000 km per jaar komt die 60.000 km nooit inzicht :D
25 april 2014 om 08:40 #18178236Ik ben op internet aan het zoeken naar een goed distributieset + waterpomp.
nu kom ik steeds 3 merken tegen die vaak worden aangeboden. Dat zijn: SKF, Gates en Continental Contitech.
SKF en Gates ken ik wel, maar Continental Contitech heb ik geen ervaring mee.Kent iemand dit merk en evt. de ervaring ermee?
25 april 2014 om 11:08 #18178237@Paul-VectraB wrote:
Door prive-omstandigheden heb ik de distributieriem vorig jaar niet vervangen. Nu alles weer in rustig vaarwater is, heb ik eindelijk tijd/geld om de distributieriem, v-snaar en waterpomp te vervangen.
Het wordt een setje van SKF aangezien dit origineel montage is bij deze motoren (x18xe1) (thanks Wim-v6).
Voordat ik er aan ga beginnen wil ik graag van te voren weten waar ik op moet letten. (dit is niet de eerste keer dat ik een distributieriem ga vervangen, maar wel voor dit type motorblok).
Dus wie-o-wie kan mij info geven?alvast bedankt voor de info
SKF toch !!!!!
25 april 2014 om 15:44 #18178238Ja bij mijn pa zit een origineel GM setje op. Dat bestond uit een contitech riem en Ina lagers.
Is het zelfde als een contitech set. Geen problemen mee.
Zelf monteerde altijd gates. Dat kwam door mijn leverancier.26 april 2014 om 01:04 #18178239Ik weet , het is een beetje koffiedik kijken, maar wat kost dat nouongeveer, om je distributie te laten vervangen.
Ben zelf niet handig genoeg, om het zelf te doen helaas, dus de garage zou het dan voor me moeten doen.
Het gaat om een Opel vectra B1 2.0I uit 1998.26 april 2014 om 14:52 #18178240ik denk voor de B1 dat het je rond de 350€ gaart kosten dat vraagt men hier voor een Astra G ook en dat is het zelfde . kit kost een goede 150€ inkl waterpomp . let op automateriaal handel geen Dealer prijs .
maar misschien is er een Forum lid zoals Wim ,, Koenselaar ,, Carlo of ik maar ik zit te ver weg die het voor je kan doen tegen een nette prijs en dan weet je wel dat jij eerlijk en de auto liefdevol behandeld word .
Bert
26 april 2014 om 15:10 #18178241Bij de dealer was ik het voordeligst uit.
Distributieset + waterpomp en multiriem € 376,- incl. arbeid.
Dit komt omdat de dealer 20% korting geeft op onderdelen en arbeid als je Opel ouder is dan 10 jaar.
26 april 2014 om 20:23 #18178242van mij moet ook dit jaar gedaan worden. ook binnenkort maar uitzoeken wat de kosten zijn voor de c1 3.2 v6
misschien dat hier ook 1 in de buurt van lelystad woont die dat tegen die tijd misschien wil gaan doen.
maar ik heb nog even, ff door sparen er voor. oud factuur met 6 bougies rond de € 900 geloof ik28 april 2014 om 19:22 #18178243Sow. Dan zou ik toch eens overwegen naar een Duitse Opel dealer te gaan: ben je voor € 133 klaar (Vectra B). Dat is dan incl. montage, alleen excl. waterpomp. Meerprijs van de pomp vervangen is peanuts… Lang leve het wonen in de grensregio! ;)
Wellicht interessant voor ‘t overzicht: http://www.opel.de/besitzer/komplettpreis-offensive.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
28 april 2014 om 19:29 #18178244Dat zijn mooie prijzen, word toch een vakantie rond zuid limburg boeken en lekker gaan fietsen en de Omega bij de Duitse dealer een nieuw riempje laten geven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.