Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vervangen distributie ketting? vectra c 2.2 gts
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2009 om 14:47 #17212957
Deze vraag zal vast al wel eens gesteld zijn maar ik kon niks terug vinden.
Ik heb een vectra Z2.2YH uit 2004 gekocht.
Bij welke km stand moet ik de ketting laten vervangen en wat gaat me dit kosten?
Ik heb wel wat gelezen over een rammelende ketting en een modificatie daarvoor.
Hoor je deze dan alleen bij het starten of ook als hij stationair loopt en hoe klinkt dat dan?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
11 oktober 2009 om 16:10 #17534996ketting hoeft niet vervangen. Een riem wel!
11 oktober 2009 om 16:11 #17534997is een ketting onderhoudsvrij dan?
11 oktober 2009 om 16:32 #17534998jep.
Wordt eigenlijk alleen vervangen als ie lawaai maakt ! Mijn oude veccie had met 3 ton (diesel) nog een prima ketting !11 oktober 2009 om 16:43 #17534999Wat voor geluid maakt dat dan en is dat geluid er altijd?
11 oktober 2009 om 16:53 #17535000als hij errug hard rateld, maar dan zal je er zelf niet graag mee willen/durven rijden , denk ik !
11 oktober 2009 om 18:05 #17535001mits deze ketting gaat rammelen zou ik geen dag meer wachten om hem naar de garage te brengen.
is aardig wat werk, maar ja goedkoper als koprevisie na gebroken ketting
11 oktober 2009 om 18:20 #17535002Mijn ketting ging rammelen tijdens het starten. Hij had op dat moment iets van 94.000 km gelopen. Ze hebben alles vervangen, en ik was een berg ping ping kwijt. Ketting lijkt nu 12000 km verder weer te gaan rammelen bij terug schakelen, maar weet nog niet zeker of dat de juiste diagnose is. Mocht het zo zijn, dan gaat de gts weg, en ik koop nooit meer een opel met ketting. O ja, mocht hij rammelen, wacht niet te lang, ik was vorig jaar net op tijd, er was al een geleider gebroken.
Ik heb op een engels forum meerdere keren gelezen dat iemand al met zijn 3e ketting bezig is (bij 145000km :o )11 oktober 2009 om 18:26 #17535003dat is appart, dan moet er iets anders fout zitten lijkt mij, een ketting hoort wel langer mee te gaan dan 12.000 km lijkt mij…
11 oktober 2009 om 18:56 #17535004lijkt mij ook, mocht het zo zijn dan ga ik er ook vanuit dat het op een nette manier opgelost wordt. Heb het gelukkig niet bij de dealer laten doen, dus heb nog hoop.
Op het engelse forum staat dat bij het monteren de hydraulische spanner iets uitgetrokken moet worden tijdens montage. Doet men dit niet dan doet hij zijn werk niet wat resulteerd in een ketting die na een tijd weer gaat rammelen. Alleen heeft mijn ketting het nu niet met starten, maar met terugschakelen. Het geluid is moeilijk te plaatsen, dus vandaar dat ik niet zeker weet ok ik de juiste diagnose stel11 oktober 2009 om 19:59 #17535005ik heb nog geen problemen (96000 km)
Jan
11 oktober 2009 om 20:45 #17535006Ik heb deze ketting ook anderhalve maand geleden moeten laten vervangen ging ratelen bij koude motor bij het starten kosten a 750e bij de dealer.
3 november 2009 om 21:13 #17535007origineel gepost door niekcoupe
Deze vraag zal vast al wel eens gesteld zijn maar ik kon niks terug vinden.Ik heb een vectra Z2.2YH uit 2004 gekocht.
Bij welke km stand moet ik de ketting laten vervangen en wat gaat me dit kosten?
Ik heb wel wat gelezen over een rammelende ketting en een modificatie daarvoor.
Hoor je deze dan alleen bij het starten of ook als hij stationair loopt en hoe klinkt dat dan?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Heey Niek,
Hoeveel km heeft jou GTS gelopen?
Heb je foto’s?Waar is trouwens de coupe naar toe ??
Grtn Patrick
3 november 2009 om 21:18 #17535008origineel gepost door niekcoupe
Deze vraag zal vast al wel eens gesteld zijn maar ik kon niks terug vinden.Ik heb een vectra Z2.2YH uit 2004 gekocht.
Bij welke km stand moet ik de ketting laten vervangen en wat gaat me dit kosten?
Ik heb wel wat gelezen over een rammelende ketting en een modificatie daarvoor.
Hoor je deze dan alleen bij het starten of ook als hij stationair loopt en hoe klinkt dat dan?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
dat is trouwens toch de direct ingespoten 2.2 benzine?
Het lijkt me dat de jouwe vanuit de fabriek de upgrade al gehad heeft, dus die zal er geen last van krijgen?4 november 2009 om 05:09 #17535009YH is een DGI, dus je hebt er geen last van
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.