Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vervangen achterwiellagers Corsa C GSI
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 augustus 2018om 09:55 door
the-duke.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2018 om 13:26 #18359767
Hallo,
ik moet de achterwiellagers van mijn Corsa C GSI uit 2001 vervangen na 276.000 km trouwe dienst.
Ik zat te denken om het volgende maar te gebruiken qua gemak (vergeleken met lagers persen etc)
Ik heb alleen in de TIS die ik heb geen informatie zitten over hoe dit uit elkaar te halen, want alles staat beschreven voor trommelrem-auto’s, maar niet voor GSI met schijfremmen.
Heeft iemand hier misschien die informatie ? (stappen en aanhaalmomenten, liefst TIS screenshots)Alvast bedankt,
The Duke25 augustus 2018 om 09:36 #183598069X 9196298 KIT, REPAIR, REAR WHEEL BEARINGS
Note: USED WHEN FRONT AND REAR DISC BRAKES FITTED
26 augustus 2018 om 14:47 #18359849Bedankt voor je reactie!
Ik weet alleen niet 100% zeker wat wat is.De moeren die op bovenstaande foto staan, daarvan zou ik graag weten hoe vast die moeten ? (de rest van remklauw etc. kan ik vinden in mijn eigen TIS)
Gr,
The Duke26 augustus 2018 om 20:30 #18359859De 11de uit het rijtje moet je hebben:
“Wheel bearing unit to rear axle(vehicle with disc brakes)”
26 augustus 2018 om 20:33 #18359860New bolts ook. Let op.
27 augustus 2018 om 12:26 #18359887Bedankt voor de hulp!
Ik snap niet helemaal goed hoe ik dat dan vast moet zetten.
Ik snap het moment (60nm), maar niet waarom 30 graden + 15 graden. Moet ik het dan tussendoor weer loshalen ofzo ?
Ik snap niet waarom er niet staat 60nm + 45 graden. Is er misschien iemand die dit weet ?Gr,
The Duke27 augustus 2018 om 13:01 #18359888I’ll go in english, cause otherwise I cant make myself clear. These are torque to yield bolts, which means, after initial torque done, these bolts will just elongate on futher tightening, and keeping same strength. To ensure equal load applied to bearing and wheel support housing.
Make no mistake in using existing bolts, otherwise you risk collecting your wheels from the other side the road.
Why there is a break at 30 degrees, this is to ensure correct tightness, but an metalurgic engineer might give some answers. But why bother, follow the instructions! Make a stop after first 30 degrees the continue to do the rest 15 degrees. You need tools! Do not loosen the bolts once you begin torquing!29 augustus 2018 om 09:55 #18359962Crystal clear, thanks !
Gr,
The Duke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.