Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vervangen achterveren>gelukt, maar nog een vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2010 om 16:01 #17649756
Veren zakken nog wel ietsje in (afhankelijk van de kwaliteit), maar niet zoveel.
Aantal ringen geeft niet aan hoeveel de verlaging is. Het ligt aan de manier waarop ze gewikkeld zijn.
De hoogte van de veren (als ze naast de auto liggen) is ook geen garantie van het aantal cm verlaging.
Wel zijn verlagingsveren altijd korter (als ze naast de auto liggen) dan de originele veren die eronder zaten.
Zie hier verschillende verlagingsveren:
De rode zijn G&M verlagingsveren van -6cm
De middelste gele zijn Apex verlagingsveren van -6cm
De rechtse gele zijn Apex verlagingsveren van -4cmAllen voor de achter-as!!
G&M -6cm:
Apex -6cm
Apex -4cm:
10 april 2010 om 16:27 #17649757ik heb 1 oude achterveer los liggen. Kan ik op een of andere manier dan meten welke hoogte/verlaging ik moet hebben om dezelfde hoogte als eerst te krijgen?
10 april 2010 om 16:29 #17649758Ik heb even foto’s toegevoegd in m’n vorige post.
10 april 2010 om 18:08 #17649759zie zo niets op de oude veer. Is nogal vies. Zijn wel volgens mij gewoon zwart. Is het dan de originele veer?
Kan het zijn dat de achterveren van de B1 anders zijn dan die van de B2?
Die ik er onder gezet heb, zijn namelijk 2e handse en het was niet helemaal zeker of ze van een B2 kwamen.10 april 2010 om 20:18 #17649760Origineel b1 of B2 maakt volgens mij niets uit, behalve die van de GT/E of GSI, want die zijn 2-3 cm lager.
De belangrijkste vraag is:
Wat wil je?
Moet hij lager, omdat het mooier is?
Wil je hem iets stugger hebben, omdat je een betere wegligging wilt?11 april 2010 om 07:22 #17649761origineel gepost door postbusmanta
Veren zakken nog wel ietsje in (afhankelijk van de kwaliteit), maar niet zoveel.Aantal ringen geeft niet aan hoeveel de verlaging is. Het ligt aan de manier waarop ze gewikkeld zijn.
De hoogte van de veren (als ze naast de auto liggen) is ook geen garantie van het aantal cm verlaging.
Wel zijn verlagingsveren altijd korter (als ze naast de auto liggen) dan de originele veren die eronder zaten.
Zie hier verschillende verlagingsveren:
De rode zijn G&M verlagingsveren van -6cm
De middelste gele zijn Apex verlagingsveren van -6cm
De rechtse gele zijn Apex verlagingsveren van -4cmAllen voor de achter-as!!
G&M -6cm:
Apex -6cm
Apex -4cm:
Heb je goeie ervaring met Apex?
11 april 2010 om 09:20 #17649762origineel gepost door postbusmanta
Origineel b1 of B2 maakt volgens mij niets uit, behalve die van de GT/E of GSI, want die zijn 2-3 cm lager.De belangrijkste vraag is:
Wat wil je?
Moet hij lager, omdat het mooier is?
Wil je hem iets stugger hebben, omdat je een betere wegligging wilt?Ik wil voor en achter ongeveer even hoog, zoals het was. Heb de achterveren vervangen, omdat er 1 gebroken was.
Heb ondertussen geregeld dat ik ze kan ruilen.
Als ik jouw verhaal goed begrijp heb ik nu waarschijnlijk GT/E ipv GSI veren.11 april 2010 om 10:19 #17649763wat ik denk is dat postbusmanta bedoelt dat de GT/E en GSI 2-3 cm lager zijn als bv een berlinetta.
ook een vraag van mij: ik heb nu een -60 setje rondom gemonteerd. maar hoeveel zakt het nog in? rijd nu 4 dagen mee. en moet gewoon een stuk lager;)
11 april 2010 om 11:31 #17649764Ik heb goede ervaring met -4cm Apex.
Ze zijn mooi progressief.
Enige nadeel is dat de coating niet heel lang mooi blijft.
Ik bedoel inderdaad dat zowel de GT/E als de GSI veren lager zijn dan bijv een B1 Berlinetta of een B2 1.8S.
11 april 2010 om 11:32 #17649765origineel gepost door Bug Killer
wat ik denk is dat postbusmanta bedoelt dat de GT/E en GSI 2-3 cm lager zijn als bv een berlinetta.ook een vraag van mij: ik heb nu een -60 setje rondom gemonteerd. maar hoeveel zakt het nog in? rijd nu 4 dagen mee. en moet gewoon een stuk lager;)
Ik zou nooit lager willen dan -6cm. Daar is in nederland niet meer mee te rijden.
Laat eens een foto zien.
Hoe weet je zeker dat dit een set was van -6cm? Nieuw uit doos?12 april 2010 om 05:05 #17649766set nieuw gekocht als -60 set rondom. rijd dan nogwel op orginele velgen/banden. maar heb nog nooit ergens de grond geraakt…
zal vanmiddag wel even foto’s maken
12 april 2010 om 09:26 #17649767origineel gepost door postbusmanta
Ik heb goede ervaring met -4cm Apex.Ze zijn mooi progressief.
Enige nadeel is dat de coating niet heel lang mooi blijft.
Ik bedoel inderdaad dat zowel de GT/E als de GSI veren lager zijn dan bijv een B1 Berlinetta of een B2 1.8S.
Wat voor schokbrekers heb/had je bij de -4 apex?
12 april 2010 om 17:55 #17649768Gele koni’s van standaard lengte.
Ingesteld op z’n slapst :thumbupWas nog behoorlijk comfortabel bij normaal weggedrag.
Als je ging stampen deed alles prima z’n werk :thumbup
12 april 2010 om 18:09 #17649769hier de foto van mijn manta met 60/60 set
12 april 2010 om 18:19 #17649770Mooie hoogte toch?
12 april 2010 om 18:31 #17649771Als ik dit zo lees dan moet ik ooit toch een keer een setje GTE/GSi veren op de kop zien te tikken, voordat ik overga op Koni geel enzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.