Vervangen achterdeur speakers Opel Zafira 2011

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Vervangen achterdeur speakers Opel Zafira 2011

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18546366
    michaeljansse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2023

      Mijn Opel Zafira uit 2011 heeft een defecte speaker in de rechter achterdeur. Deze wil ik graag vervangen. Op internet zijn (wat ik kan zien) veel vervangende componenten te vinden. Maar wat moet ik kopen? Moet ik beide achterdeur speakers vervangen? Wat is de diameter van deze speakers? Hoeveel Watt zijn ze?

       

      Ik kan natuurlijk het paneel van de deur eruit halen om te controleren, maar dat doe ik liever 1 keer als ik de speaker ga vervangen.

      #18548739
      Ernootje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 July 2022

        Hoi,

        Weet je zeker dat de speaker kapot is, bij mij is er namelijk een kabel gebroken precies op het scharnierpunt. Hier kwam ik achter door dat plastic ribbelhulsje tussen de deur en het chassis te openen.

        (De rede voor het openen hiervan had bij mij te maken met het niet werken van de automatische deurvergrendeling maar ontdekte ook dat het speakersnoer kapot was)

         

        Miss heb ik je hiermee kunnen helpen.

        #18548744
        michaeljansse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 September 2023

          Hoi Emootje,

          De speaker is echt stuk want het klinkt alsof hij is opgeblazen. Dus echt een krakend gedempt geluid.
          Dus ik denk niet een draadje o.i.d. in de deur.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.