Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › verstuivers uit- en inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2009 om 13:10 #17212453
Heb vandaag geprobeerd om de verstuivers uit te bouwen van onze asra gsi c20ne dei in de garage staat.
Heb precies gedaan wat er in het handboek staat, maar krijg de verstuivers niet los van de brandstofverdelerbuis.
Moet dit met een beetje geweld, wel voorzichtig, of horen ze gewoon los te gaan.
Ze zijn wel los van het inlaatspruitstuk.
Wil deze gaan reinigen om ze in onze andere astra gsi te zetten. Deze tikken een beetje.
Hoe kan ik ze het beste reinigen?
Ben geen automonteur, maar wil wel zoveel mogelijk leren en zelf doen.26 september 2009 om 13:35 #17527087ff die clipjes er af wippen met een schroevendraaier
Je kunt ze er dan gewoon uit trekken.
Reinigen durf ik je niet te zeggen26 september 2009 om 14:09 #17527088Heb de clipjes eraf, maar blijven vastzitten.
26 september 2009 om 18:00 #1752708926 september 2009 om 18:20 #17527090Heb ze er inmiddels af.
Zaten inderdaad goed vast in de rail.
Hoe kan ik ze het beste reinigen.
Heb nog spuitbus met carburateurreiniger staan.
Kan dit kwaad als ik ze daar mee reinig.26 september 2009 om 19:02 #17527091Durf ik je niet te zeggen, ik weet dat er speciale injector-reiniger bestaat, zoek eens op google zou ik zeggen…
26 september 2009 om 20:00 #17527092ff wegbrengen naar een tuner ofzo, die kunnen ultrasoon reinigen
er zijn een heleboel meer die het kunnen, bijv ook tandartsen enzo.
mocht je der een kenne ;)26 september 2009 om 23:05 #17527093Beste is naar een revisie bedrijf o.i.d , deze hebben ” als goed is ” een injector reiniger machine, deze zet + en – op de injector waardoor ie los gaat, en dan ultrasoon reinigen…..
27 september 2009 om 07:39 #17527094Aleen reninigen is dan in mijn ogen niet voldoende..
Laat ze ook meteen de opbrengst van elke injector controleren.
Zodate je zeker bent dat ze allemaal goed zijn..Voor de volgende keer.
Gebruik een klein beetje wd40 waardoor de dikke O-ring die op de injector zit weer iets soepeler wordt.27 september 2009 om 08:47 #17527095Heb ze verwisseld met injectoren, waarvan ik weet dat ze goed zijn.(tikken niet)
Nu blijft er een rare tik in het blok zitten.:swear
Wat kan dit nog meer zijn.
Komt volgens mij wel ergens bij het inlaatspruitstuk weg.
Laat de oude reinigen en controleren.
Wie weet nog een adresje in het noorden van nederland.27 september 2009 om 09:15 #17527096freddy cane. Gorredijk.
Tik in het blok..
Eerste reactie als ik het zo hoor.
Een klepstoter aan de inlaat kant.2 oktober 2009 om 08:31 #17527097Vriendin is nog ff bij de garage langs geweest en die zei dat er waarschijnlijk een klepstoter kapot is.
Is dit makkelijk te vervangen.
Heb in het handboek hier niets over kunnen vinden.2 oktober 2009 om 08:42 #17527098Beste is om dan meteeen ff alles te doen, en je cilinderkop te reinigen icm nieuwe koppakking.
2 oktober 2009 om 20:21 #17527099graag een complete koppakkingset aanschaffen. dus niet alleen de pakking maar ook de rest graag. apart nieuwe O-ringen voor de injectoren aanschaffen en alles wisselen ( krukaskeering-klepseals inlaat en uitlaatpakking ect ect ) de injectoren gingen er moeilijk uit omdat de O-ringen verzadigd zijn en dus hard zijn . dat is niet met wd-40 op te lossen ( na 100 km spatten ze en heb je lekkage erop) . voorts zijn de ultrasoon patatpannetjes niet zo duur in de aanschaf tegewoordig….
3 oktober 2009 om 07:39 #17527100Klepstoters van een 8v gaan haast nooit kapot. Maar raken wel eens verstopt.
Er is gereedschap om je nokkenas te verwijderen. Dan kun je je kop laten zitten maar dan moet je wel weten wat je doet..
Als je dat zou doen kun je gewoon je klepstoters uit elkaar halen en schoonmaken met remmenreiniger. Daarna doen ze het weer zoals het hoort..
Succes met je keuze.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.