Hey
Op mijn oude Corsa die nu in het bezit komt van mijn zoon zou ik graag twee verstralers
plaatsen. Ik zou deze door behulp van een relais tesamen laten werken met de bestaande grootlichten.
Zijn er volgens jullie speciale regels hiervoor om zonder problemen de Belgische Keuring
door te komen?
Hartelijke dank.
Dat mag als er aan bepaalde afstanden wordt voldaan. Men neemt de diameter van de grootste lamp (koplamp of verstraler). De afstand tussen uw koplamp en verstraler mag niet groter zijn dan de diameter van de grootste lamp (dan wordt dit als één licht beschouwd en mogen de verstralers mee aangaan met de grote lichten). Wil je ze op een andere plaats dan zet je er een schakelaar tussen zodat je de verstralers kunt uitschakelen Maar je krijgt dan wel de opmerking 420/4 Lichten verboden te gebruiken op de openbare weg. Ben zelf inspecteur op de controle ;)
Hartelijke dank voor de reacties van die diameter. Dit komt mij ook goed van pas. Niettegenstaande dacht ik wanneer deze aanschakelen tesamen met het bestaande grootlicht
er geen enkel bezwaar bestond, natuurlijk enkel voor deze 2 supl. lampen ( waar zij zich ook maar bevonden aan de voorkant van de wagen )
Bedankt, even die diameter meten en de extra lampen niet te veraf zetten.
Ik had gedacht ik monteer ze in de grill maar nu toch even dit herbekijken of die afstand klopt.
Doei
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.