Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › verstralers-breedstralers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2013 om 10:22 #17257755
Goedemorgen,
Wij reizen vaak naar en in Zweden. Vorige week spotte ik in de kant een eland, in het licht van de koplampen van een tegenligger. Nu denk ik erover om extra verlichting (ver- of breedstralers) op mijn vectra-c te monteren. Liefst zo min mogelijk opzichtig maar wel met veel lichtopbrengst. Heeft er iemand dergelijke verlichting gemonteerd? Tips-modellen-montagetips????13 mei 2013 om 11:58 #18143331Deze sets kun je monteren op een plaat achter je kenteken, als je dan een stekkertje er aan maakt , kun je ze , als je hier hier in NL bent, gewoon weer er af halen!
http://biltema.se/sv/Bil—MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Fjarrljusramp-42373/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze zijn te koop bij Biltema en die zit in bijna elke grote stad in Zweden en Noorwegen en kosten niet rond de 60 euro!Wij zijn zelf ook vaak in Zweden en deze zijn onmisbaar , vind ik zelf !!
13 mei 2013 om 12:23 #18143332@speaker wrote:
Deze sets kun je monteren op een plaat achter je kenteken, als je dan een stekkertje er aan maakt , kun je ze , als je hier hier in NL bent, gewoon weer er af halen!
http://biltema.se/sv/Bil—MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Fjarrljusramp-42373/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze zijn te koop bij Biltema en die zit in bijna elke grote stad in Zweden en Noorwegen en kosten niet rond de 60 euro!Wij zijn zelf ook vaak in Zweden en deze zijn onmisbaar , vind ik zelf !!
Ik zou deze kopen. http://biltema.se/sv/Bil—MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Extraljusfaste-42490/” onclick=”window.open(this.href);return false; (Deze kan je krijgen met gaten voor 2, 3, of 4 lampen. dus doe gek)
En willekeurige lampen erbij, http://biltema.se/sv/Bil—MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij de lampen die jij hebt gelinkt staat er namelijk dat je deze in de bumper monteerd, weet niet hoe dat precies gemonteerd moet worden maar als dat betekent dat je er gatenkaas van maakt nogal jammer dan. Overigens zou ik er een extra setje lampen voor kopen, Biltema staat niet echt bekend om kwaliteit. Of in elk geval betrouwbare kwaliteit. De ene kan perfect werken en de andere kan je kapot gaan na 2 dagen. Zelf nog geen probleem mee gehad gelukkig maar ja.13 mei 2013 om 16:59 #18143333Deze uitdaging ben ik dus ook al een tijdje mee bezig….. Ben nachtblind en dat komt mijn 3 keer per jaar in Noord Jutland Denemarken rijden niet ten goede. Ben bezig met een retrofit welke de oem look nauwelijks aan tast. Heb het dan over het openen van de originele koplampen om er 2 DOT HID kits in te zetten. De mistlampen vervang ik dan voor xenon H1 groot licht. Het is nog al een werkje waar ik nog wel ff bezig mee ben maar hoop op een BAK met licht. :puke
Xenon H1 verstralers met dOT lens en een bi xenon dim met Groot H1 plus een extra groot H1, ook xenon. Eindresultaat:
1 maal H1 xenon dim
3 maal H1 xenon grootAlle 3 met dot lens dus geen strooi licht.
Aftermarket bi xenon lensen kun je via ebay of retrofitlab.com voor rond de 80 euro per set krijgen.
Groet jraaf13 mei 2013 om 18:10 #18143334@MilanVectra wrote:
Bij de lampen die jij hebt gelinkt staat er namelijk dat je deze in de bumper monteerd, weet niet hoe dat precies gemonteerd moet worden maar als dat betekent dat je er gatenkaas van maakt nogal jammer dan. Overigens zou ik er een extra setje lampen voor kopen, Biltema staat niet echt bekend om kwaliteit. Of in elk geval betrouwbare kwaliteit. De ene kan perfect werken en de andere kan je kapot gaan na 2 dagen. Zelf nog geen probleem mee gehad gelukkig maar ja.
Die achterplaat bedoel ik ook en daar past mijn link ook op! Je kan de set ook voor je ondergril monteren , maar dat vind ik zelf niks.
Biltema is vergelijkbaar met halford/brezan ( alleen dan uitgebreider ) …. En je hebt gewoon garantie
Ik heb nog nooit problemen gehad in iedergeval.16 mei 2013 om 19:53 #18143335@speaker wrote:
Die achterplaat bedoel ik ook en daar past mijn link ook op! Je kan de set ook voor je ondergril monteren , maar dat vind ik zelf niks.
Biltema is vergelijkbaar met halford/brezan ( alleen dan uitgebreider ) …. En je hebt gewoon garantie
Ik heb nog nooit problemen gehad in iedergeval.Ah als die past dan is dat wat netter.
Ja persoonlijk vind ik Biltema hartstikke keurig, ik heb zelfs voor remschijven en remblokken gemonteerd, en heen en weer Nederland-Zweden gereden, geen enkel probleem met het spul. Niet eens de minste trilling. Maar voor de vakantieganger wat minder om eventueel met garantie te lopen knoeien.
Als je ooit eens lang Göteborg rijdt stuur me een PM’tje als je buitenlandse mini meeting wil gooien, zie weinig Vectra’s hier… :(17 mei 2013 om 11:58 #18143336@MilanVectra wrote:
@speaker wrote:
Ik heb nog nooit problemen gehad in iedergeval.Ah als die past dan is dat wat netter.
Ja persoonlijk vind ik Biltema hartstikke keurig, ik heb zelfs voor remschijven en remblokken gemonteerd, en heen en weer Nederland-Zweden gereden, geen enkel probleem met het spul. Niet eens de minste trilling. Maar voor de vakantieganger wat minder om eventueel met garantie te lopen knoeien.
Als je ooit eens lang Göteborg rijdt stuur me een PM’tje als je buitenlandse mini meeting wil gooien, zie weinig Vectra’s hier… :(Dat van de garantie is idd een probleem als je alleen maar daar 1x per jaar op vakantie gaat.
Ik zal je een PM sturen ( als het in onze planning past ) als we weer gaan. ( zal September worden denk ik )
:thumbup17 mei 2013 om 19:49 #18143337@speaker wrote:
Ik zal je een PM sturen ( als het in onze planning past ) als we weer gaan. ( zal September worden denk ik )
:thumbupWe zullen zien of het ‘m wordt!
20 juni 2013 om 10:48 #18143338Bedankt voor de reacties. Nuttig: we zullen Biltema eens bezoeken als we weer in Växjö zijn.
Hebben jullie nog tips voor de verdere montage? Zijn er aansluitpunten? Waar en hoe een schakelaar?20 juni 2013 om 15:25 #18143339Tja.. daar zal je een beetje creatief mee moeten wezen !
Een schakelaartje kan je overal plaatsen … ligt er aan waar jij dat wilt ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.