Verstopte poort op Infinity versterker

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Verstopte poort op Infinity versterker

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Voor de kenners onder ons :D. Mijn Astra Sports Tourer is dus uitgersut met het Infinity Sound System. Zoals vele misschien al weten lijkt dit geluidssysteem nergens op (volumeschommelingen enz…)! Nu na veel vijven en zessen heeft Opel een prototype versterker geplaatst waarbij de volumeschommelingen verdwenen zijn. Enkel moet je nu weer aan Bass inleveren!

Op de Infinity versterker zit dus ook een remote poort zag ik. Dit dient volgens mij toch om de bass te kunnen bijregelen?? Zijn er mensen die weten waar ik zo een “remote” kan krijgen die op de Infinity versterker past? Het lijkt een grote internet/telefoon kabel aansluiting. Of dient deze poort nog voor iets anders?? De poort wordt niet benut maar is wel aanwezig en verstopt onder een plakker.

Cobus
      Deelnemer

Hi Bjorn,

Klopt hier op kun je een potmeter aansluiten om je subwoofer te regelen.
        Ik moet even goed zoeken, maar misschien heb ik nog zo’n trigger liggen.
        Ik heb ooit een Infinity versterker gehad voor in mij auto.
        En heb zelf bij Ce-repair in Mijdrecht gewerkt, waar we deze versterkers herstelde.
        Als ik hem niet kan vinden zal ik daar eens informeren of ze er nog een hebben liggen in een hoekje.
        Stuur ander even een u2u zodat het niet in een vergeten hoekje raakt.

Veldmaatbeunhaas

Je krijgt hier niet automatisch meer bass door. Het is vaak zo dat een versterker daarmee juist alleen geknepen kan worden, dus geen remote is het maximale. Als je meer bass wilt kan je beter aan de slag gaan met het dempen van je deuren met bitumen matten en de ophanging van je speakers verbeteren/steviger maken.

Opel_Bjorn
          Deelnemer

wie niet waagt niet wint :)

Cobus
            Deelnemer

@ Veldmaatbeunhaas,

Klopt inderdaad, je zult de versterker niet harder kunnen zetten, maar de Gain regelaar (zo heet dat ding) heeft ook nog andere opties.
              Hier in zit ook nog een crossover en een phase regelaar in verwerkt.
              Let wel er zijn diverse gain regelaars voor infinity versterker in de omloop. m.n. op Ebay
              Ik heb hem zelf nooit aangesloten gehad, gezien ik tevreden was met de klappen die er uit kwamen.

kaneelschep
              Deelnemer

haha je kan wagen wat je wilt. maar de 2 laatste reakties hebben gelijk.
                je kan inderdaad wel wat meer regelen maar harder wordt t nie.
                maaaareuh.. waarom blyven hangen by deze versterker begrijp ik niet zo?? er is al zoveel over gezegd. tis gewoon een takke ding! :P
                Als iets slecht is moet je het misschien gewoon opgeven met t ding en iets anders gebruiken :)

Er zijn stapels goeie versterkers op marktplaats en nieuw te koop voor niet al te veel geld.
                Alle versterkers hebben dezelfde aansluitingen. en alle hebben min of meer dezelfde afstelmogelijkheden dus een ander heb je er zo aangehangen.

Veldmaatbeunhaas

Als je meer bass wilt kan je 2 dingen doen:

1 speaker beter monteren. Denk aan speakers op stalen ring of mdf ring rechtstreeks op de deur, dus geen plastic bevestiging. Daarnaast is het dempen van deuren ook een zeer grote aanrader, hoe minder mee resoneert, hoe hoger de opbrengst van een speakers. Je krijgt veel meer laag daar alleen dit aan te passen bij de voordeuren. Als je zelf handig bent zijn de kosten nog niet eens zo heel hoog.

2 Meer vermogen erop zetten.

Ik weet niet wat voor installatie je precies hebt op het moment. Ik heb zelf ervaring met diverse infinity versterkers en speakers en daar is echt niets mis mee. Waar het om gaat is dat jij bepaalde wensen hebt op het gebied van audio, en die is voor iedereen anders. De 1 is tevreden met originele speakers, de ander gaat door tot er voorin een volledige 3 weg set zit die actief wordt aangestuurd en achterin nog goede subs. Dan is er nog zoiets als budget.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.