(Versterkte) onzichtbare antenne

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie (Versterkte) onzichtbare antenne

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    JustinP

Goedemiddag allemaal,

Mijn antenne bestaat uit een ijzerdraadje in mijn raamstijl rechts voor. Ik ontvang altijd wel een radiostation maar heb redelijk snel ruis en ontvang maximaal 2 stations (en moet je opletten; die draaien natuurlijk altijd de slechte muziek.. :swear )

Ik heb rondgekeken naar andere opties. Ik wil geen antenne op de buitenkant van de auto. Er blijken dus versterkers te zijn, maar door een aantal wordt gezegd dat deze enkel de ruis versterken, en de kwaliteit van het geluid er niet echt op vooruit gaat. Chevrolet heeft ‘ruit-antennes’ en zo zijn er nog een aantal voorbeelden.
      Zou bijvoorbeeld een antenne onder m’n bumper veel bereik hebben?

Als er mensen zijn met goede (onzichtbare) ideeën, hoor ik het graag ;)

Fearless
      Deelnemer

Plak/raam antennes die ik gekocht heb, waren allemaal drama.
        Kon de helft van de zenders niet meer ontvangen.

Dit waren allemaal van die dingen met een kastje in het midden en 2 strippen voor tegen het raam.

ER moet gewoon iets mooiers te koop zijn, want dit was drama

Boaz

Kan je de auto niet als 1 grote antenne gebruiken of is de ontvangst dan nog te slecht?

Roelof

De auto is geaard, gaat niet werken…. Ook een antenne binnen plaatsen in een bijna kooi van Faraday wordt lastig.

JustinP

Zou dat het misschien zijn, dat ijzerdraadje van de ‘antenne’ raakt nu de carrosserie van de auto. Onder de kunstof voorbumber zit een antenne te laag denk ik?

JustinP

Vandaag de antenne uit de spijl gehaald. Vond direct meerdere zenders met het ijzerdraadje los in de auto. Ook minder storen. Kwam dus door aanraking met de carrosserie welke geaard is op de minpool van de accu. Alleen nog een geniaal idee nodig voor een ‘onzichtbare’ antenne. Iemand ideeën?

Roelof

Ik weet dat er van die haaien-finnen bestaan als auto antenne, misschien een idee, is niet geheel onzichtbaar maar brengt wel uiterlijk.

JustinP

Heb ik inderdaad eens gezien, nieuwe BMW’s hebben deze vaak heb ik het idee. Toch zie ik zo vaak oude auto’s zonder antenne, vraag me af hoe zij het fixen. Ik heb de staaldraad nu los op het dashboard liggen en de radio werkt een stuk beter. Misschien toch terugplakken in het raamstijl maar dan met rubbers (zodat hij het raamstijl niet raakt).

Roelof

Di finnen op BMW’s zijn naar mijn weten GSM antennes.

Zoek wat uit:
                      http://shop.conrad.nl/auto/multimedia/autohifi-toebehoren/antennes/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Opel_Bjorn
                      Deelnemer

Bij men Monza zit hij achter de voorbumper gevezen. Zo een rubberen exemplaar dat je in elke bocht kan wriemelen en dat werkt toch best goed en je zit hem totaal niet zitten :D

JustinP

Dan ga ik dat toch ook eens proberen achter die voorbumper, blij om te horen dat dat werkt!

JustinP

Kick!
                            Voorbumper bleek niet te werken, ondanks de ontstoorde bougies etc ontzettende storing op de radiofrequentie. Inmiddels het dashboard eruit gehad (voor aanpassing kachelhuis voor radio) en de antenne rechts in het dashboard verwerkt. Deze steekt boven het dashboard uit in het rechter deurstijl. Je moet weten dat hij er zit, anders zie je hem niet. Prima ontvangst.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.