Versterker in protect?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Versterker in protect?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Randieman

Hallo,

ik heb laatste vrijdag een splinternieuwe JBL subwoofer en versterker gekocht.
      Omdat ik zelf nogal een leek ben als het gaat om inbouwen, heb ik het door een garage laten doen.
      Vandaag werd ik opgebeld dat een rood lampje op de versterker brandt, die de beveiliging voor moet stellen. Ook werd mij verteld dat het waarschijnlijk aan de versterker zelf lag, maar na een beetje zoeken op internet blijkt dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Ik heb een Vectra station uit 2005 met een CD-70 navi radio.
      De geluidsset is van JBL met een sub van 1200w piek/300RMS en een monoblock van 360w@2ohm en 225w@ 4 ohm.
      Komt iemand dit bekend voor en zo ja, wat kan ik er zelf aan doen?
      En moet ik die vent uit de garage op zn donder geven omdat hij het zelf niet kon verzinnen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik lig helemaal krom van de kosten voor dit grapje.

Gr, Arnd de Ruiter

sw_reijnders
      Deelnemer

oke

eerst
        wordt het op prijs gesteld dat je je in je eerste post ff voorstelt ;).
        Vaak hoor je nooit meer wat van mensen en dan voelt men zich hier aardig snel “gebruikt” als helpdesk.

tweede
        hoe zit het geschakeld van CD70 naar de versterker aangezien deze radios GEEN RCA uitgang hebben.

Het is eigenlijk meer een audio (ICE) probleem dan een vectra probleem.

Al moet ik zeggen dat ik tot nu toe weinig JBL spul ben tegen gekomen.
        Degene die willen knallen hebben vaak Rockford Fosgate, MTX of gelijkwaardige knal installaties.

Randieman

Oke, even overnieuw.

Mijn naam is Arnd de Ruiter, kom uit Bruinisse(zeeland) en ik rij een blauwe Opel Vectra station 1.9 CDTI uit 2005.
          De reden waarom ik op dit forum ben belandt is vanwege het feit dat mijn familie Opel is gaan rijden sinds 1994, en daarna eigenlijk nergens anders meer in gereden hebben(Mijn broer,moeder en ik rijden alledrie Vectra’s momenteel).
          Omdat ik eigenlijk ook nooit echt veel op fora heb gezeten dacht ik dat ik met mijn auto m’n probleem hier kon posten.

Nu naar het probleem:)

Ik heb idd niet echt een knalset gekocht, heb ik ook geen (erge) behoefte aan.
          Het RCA probleem is opgelost met een transformator die het geluidssignaal naar mijn midrange speaker omzet in een lijnsignaal richting de versterker.
          Na het hele pakket aangesloten te hebben ging er een beveiliging achterop de versterker branden.
          De man uit de garage zei dat het product waarschijnlijk kapot was, maar op internet lees ik vergelijkbare problemen.
          Alsnog sorry voor het foute posten maar kan iemand mij hiermee helpen?

Gr, Arnd

sw_reijnders
          Deelnemer

al prima :)

heb je toevallig nog een normale standaard radio ergens liggen met RCA uitgangen? (heb namelijk niet zoveel vertrouwen in dat kasje ;))

Trek even de tulpen voor het geluids signaal uit de versterker, zet um aan en kijk of die dan nog de foutmelding geeft.
            Of zet ff een gewone radio met RCA (willekeurige JVC, Pioneer, Sony, etc.) op de versterker en laat um ff spelen.

als de versterker blijft sodemieteren . . . ligt het aan de versterker.
            doettie het dan goed . . . ligt het aan dat kasje.

Ik heb eventueel in Bergen op Zoom nog wel een JVC radio’tje liggen.
            Als we daar 12volt op zetten kunnen we het testen.

oh en Arnd . . . waar zijn die foto’s van die 3 vectra’s :vertag

VectraDennis

is de massa van de versterker wel goed?
              zonder goede massa schakelt ie ook in de protect stand

sw_reijnders
              Deelnemer

origineel gepost door VectraDennis
                is de massa van de versterker wel goed?
                zonder goede massa schakelt ie ook in de protect stand

als dat waar zou zijn, mag je dr wel een paar gigantisch onder de reet schoppen in die garage!!

Randieman

origineel gepost door sw_reijnders
                  al prima :)

heb je toevallig nog een normale standaard radio ergens liggen met RCA uitgangen? (heb namelijk niet zoveel vertrouwen in dat kasje ;))

Trek even de tulpen voor het geluids signaal uit de versterker, zet um aan en kijk of die dan nog de foutmelding geeft.
                  Of zet ff een gewone radio met RCA (willekeurige JVC, Pioneer, Sony, etc.) op de versterker en laat um ff spelen.

als de versterker blijft sodemieteren . . . ligt het aan de versterker.
                  doettie het dan goed . . . ligt het aan dat kasje.

Ik heb eventueel in Bergen op Zoom nog wel een JVC radio’tje liggen.
                  Als we daar 12volt op zetten kunnen we het testen.

oh en Arnd . . . waar zijn die foto’s van die 3 vectra’s :vertag

Ben vandaag weer langs de garage geweest, de radio is het probleem niet.
                  De JBL versterker is losgehaald en waar ik bij stond een willekeurige nieuwe monoblock versterker aangesloten en jawel hoor, de sub deed het zonder problemen.

Maar weer gauw terug naar die winkel, want ze hebben mij gewoon een kapotte versterker verkocht:swear

Bedankt voor alle handige tips allemaal (sta ik daar niet zo met mn bek vol tanden in die garage:cool:)

Randieman

Hier de foto’s zoals gevraagd :P
                    De vectra B van m’n moeder heb ik geen goede foto van, je ziet hem wel op de achtergrond bij de eerste foto.
                    Dit is de Vectra C van m’n broer:

En deze is van mij:

En ik heb er ook Xenonlampen in laten zetten, ziet er ong. zo uit:

Waarschijnlijk het verkeerde topic weer maar dat maakt niet uit:agent

sw_reijnders
                    Deelnemer

hey coole vecs!!!

tja, kan natuurlijk altijd dat er iets mis is met een gekocht artikel.
                      Maar het is zeker goed dat je meedenkt aan de oplossing voor een probleem!!!

Wat je tegenwoordig (te) vaak ziet, is dat ze in een garage niet meer nadenken en repareren . . . maar lomp vervangen.

Kijk maar even wat ze in de winkel zeggen over die versterker.

PAASHAAS
                      Deelnemer

Welkom op het forum !

Leuk, zo’n Vectra familie….
                        Mijn ouweheer rijdt een ook een Vectra C2, mijn moe heeft een crossatje :hmmz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.