Forumindex › Forums › Modellen › Astra › versterker bruggen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2011 om 17:33 #17234126
hallo ik ben al een tijdje bezig met mijn auto ik heb in de deur panelen 4 maal de focal 165a1 compound en de focal 130a1 compount ik ben hier zeer tevreden over klinkt ergt goed deze boxen zijn aangesloten op een pioneer gm3400t versterker en een kenwood versterker met beide een vermogen van 350 wat
nu heb ik ook een pioneer subwoofer de pioneer ts-wx303 1200 W max en 250 rms
deze heb ik aangesloten op een aparte versterker de gm3400t deze werd met de subwoofer verkocht
maar ik ben hier totaal niet tevreden over ik heb eigelijk totaal geen bas en dan staat mijn radio al op loud 2
en de versterker staat op bas instelling ik heb de versterker volgens mijn gebrugd in de winkel gaf deze sub erg veel bas maar in mijn auto totaal niet :S wat doe ik verkeerd en is deze versterker wel te bruggen en hoe moet je bruggen ? ik heb nu de + en de min op de buitenste aaabsluit punten zitten ? informatie over de versterkerSpecifications GM-3400T
Maximum Output Power 2 x 120W or 1 x 350W (4Ω)
CEA 2006 Power (THD + N = 1%) 60W RMS X 2
Continuous power output (RMS) • 14.4V (20Hz-20kHz/4Ω): 2 x 60W / 1 x 175 W (bridged)
• 14.4V (20Hz-20kHz/2Ω): 2 x 85W
Load impedance capability 4Ω
Frequency response 10 – 50 k Hz
Distortion < 0.01% %
S/N ratio > 95 dB
LPF 80 Hz (-12 dB/Oct)
RCA terminals Yes (input)
Speaker Terminals Screw-type
High Voltage Input Capability 0,8 – 26 V
Input level control 200 mV – 6,5 V
Max. current consumption (A/4Ω) 15 A
Chassis size (W x H x D) 263 x 61 x 206 mm
Unit weight 2.0 kg8 oktober 2011 om 23:26 #17834505voor het bruggen van je subwoofer heb je 2 kanalen nodig op je versterker.
als je een versterker heb van 2x 50 watt ,sluit je de – draad van je subwoofer op het ene kanaal aan en, de + draad op het andere kanaal dat maakt dan 1x 100 watt .
hier een voorbeeld:
in winkels houden ze mensen voor de gek ,vaak staan radio’s en, speaker op versterkers aan gesloten zonder dat je het weet ,daardoor klikt het in de winkel beter , een subwoofer moet in een kleine ruimte zoals je auto veel harder klinken als in een grote winkel.
ik denk dat je versterker van 350 watt ,ook te weinig is voor een harde bas
9 oktober 2011 om 01:23 #17834506@b07 wrote:
voor het bruggen van je subwoofer heb je 2 kanalen nodig op je versterker.
als je een versterker heb van 2x 50 watt ,sluit je de – draad van je subwoofer op het ene kanaal aan en, de + draad op het andere kanaal dat maakt dan 1x 100 watt .
hier een voorbeeld:
in winkels houden ze mensen voor de gek ,vaak staan radio’s en, speaker op versterkers aan gesloten zonder dat je het weet ,daardoor klikt het in de winkel beter , een subwoofer moet in een kleine ruimte zoals je auto veel harder klinken als in een grote winkel.
ik denk dat je versterker van 350 watt ,ook te weinig is voor een harde bas
ehm, heb 300 watt gebrugd en volgens mn kentekenplaat en bumper knalt het aardig hoor :D
is maar net waar je genoegen mee neemt ;)9 oktober 2011 om 08:15 #17834507Hallo bedankt voor de goede uitleg ik heb op deze manier mijn versterker gebruik maar dit klinkt totaal niet mijn oude active subtopper van fusion klont 10 keer beter ben ben toch vanplan om een hertz versterker te kopen 5 kanalen 1000 wat Rms en een empasher 1500 wat piek En 800 Rms als ik dan geen bas meer heb dan geef ik de moet op vind het alleen zo jammer van deze versterker En subtopper is nog geen maand oud
9 oktober 2011 om 09:01 #17834496Draai de plus en min van je subwoofer eens om?
9 oktober 2011 om 09:15 #17834493de kabels omdraaien wil ook nog wel eens helpen zoals Makko zegt,
maar zijn de plus en min kabel dik genoeg (denk gezien de vermogens een dikke pluskabel van minimaal 25mm en OOK een minkabel van 25mm of hoe heb je de versterkers aangesloten op de accu) en heeft de min kabel een goed massapunt in de auto waar die vast zit??
maar zoals het hier staat heb je gewoon te weinig vermogen van een sub van 250rms:
Continuous power output (RMS) • 14.4V (20Hz-20kHz/4Ω): 2 x 60W / 1 x 175 W (bridged)staat er trouwens op je versteker geen tekeningetje van hoe je die kan brugge of in de papieren?
weet uit eigen ervaring dat als de plus kabel te dun is dat het dan niet snel genoeg de voltages krijgt die het nodig heeft en kan volgens mij ook schadelijk zijn voor je sub.
ik was met de pluskabel van 25mm naar 50mm gegaan (de min kabel trouwens ook anders heeft het geen nut, plus en min kabel moeten wel dezelfde dikkte hebben) en had toen nergens meer last van en heb nog wel eens het gevoel dat die kabel te dun is. (heb wel bij mekaar 3500rms op 2ohm)BPR
9 oktober 2011 om 10:58 #17834502plus en min kabels van 25mm dikte ?? en jij gaat naar 50mm ?
dat is dus een kabel van 5 cm dik of hoe moet ik dit begrijpen ?9 oktober 2011 om 11:06 #17834501ja je spreek de mm uit als kwadraad maar het is geen 5 cm
9 oktober 2011 om 11:09 #1783449950mm2 (kwadraat, dat is dus de oppervlakte van de kabel.) Via de oppervlakte van een cirkel (pi*straal^2) heet het koper dan een dikte van 8mm, dus zeg met isolatie een centimer dik.
5cm dik, dat is dikke poen aan koper en volgens mij hoogspannings niveau
9 oktober 2011 om 12:20 #17834497Mijn voeding is 20 mm dik + en – met een commentator ik heb net eens de fusion sub asngesloten dit klinkt echt werkelijk veel beter ik heb voor de rest de pioneer sub uit de auto gehaald En de deur speakers via de versterker nu heb ik de + En de – niet meer verwisseld maar ik ben toch vanplan om een nieuwe sub En versterker te kopen dan heb ik hier wel even een volgende vraag. over is een voeding van 20 mm dik genoeg voor een versterker van 1000 wat Rms ? De voeding loopt rechtstreeks naar de accu En de massa komt van een massa pynt onder de achterbank En wat voor condensator raden jullie mij aan voor een 5 kanaals versterker.
9 oktober 2011 om 14:04 #17834503Vaak wanneer speakers slecht klinken blijkt het een en ander uit fase te staan, met andere woorden als de ene speaker naar buiten gaat dan gaat een andere speaker naar binnen, resultaat is dat je bas verdwijnt (gedeeltelijk of grotendeels).
Je moet dus goed kijken (luisteren) wat er gebeurd, zo maar aannemen dat een + op een speaker daadwerkelijk ook een + is dat gaat niet altijd op.
Op mijn werk had ik vroeger een apparaatje, dan zette ik pulzen met een cd aan en het apparaat gaf aan of de speaker naar buiten ging of naar binnen, helaas geen schema oid ervan anders had ik er zelf eens een nagebouwd.Mark
http://www.AtsraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;9 oktober 2011 om 16:41 #17834504als je een echte harde bas wil zou ik een versterker en.subwoofer van het merk kicker nemen dan heb je met minder wattage al een harde zuivere bas .
9 oktober 2011 om 17:05 #17834495@opel-mark wrote:
Vaak wanneer speakers slecht klinken blijkt het een en ander uit fase te staan, met andere woorden als de ene speaker naar buiten gaat dan gaat een andere speaker naar binnen, resultaat is dat je bas verdwijnt (gedeeltelijk of grotendeels).
Je moet dus goed kijken (luisteren) wat er gebeurd, zo maar aannemen dat een + op een speaker daadwerkelijk ook een + is dat gaat niet altijd op.
Op mijn werk had ik vroeger een apparaatje, dan zette ik pulzen met een cd aan en het apparaat gaf aan of de speaker naar buiten ging of naar binnen, helaas geen schema oid ervan anders had ik er zelf eens een nagebouwd.Mark
http://www.AtsraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat kun je testen met de balans op de radio, gaat één speaker harder qua bas en in het midden klinkt alles helder en minder bas, dan even de plus en min van één speaker omdraaien.
Met meerdere speakers en subwoofers dan is het heel goed luisteren en ook met de balans en fader spelen.9 oktober 2011 om 17:27 #17834498Ja dat kan wel, maar het is meer werk dan met zo’n apparaatje, en met subwoofers is het wat lastiger.
9 oktober 2011 om 17:51 #17834494Een sub stel ik altijd op het gehoor af. Sommige subs klinken uit fase juist beter (in een woonkamer dan). Hangt erg van de situatie en gebruikte spullen af.
9 oktober 2011 om 20:59 #17834500Oké erg bedankt voor de goede informatie empasher is dit ook een goede sub samen met de hertz versterker het gaat hierbij om de volgende spullen de hertz versterker de hdp-5 2011 nieuwste versterker En de empaser sub de ebp112t-g5 ik heb eerst na een fical versterker gekeken deze was 550 euro en veel minder vermogen dan de hertz versterker iemand ervaring met deze sub En versterker het geheel word aangesloten op een jvc kdr811 auto radio met 6 keer rca uitgangen 1 maal sub En 2 maal front En rear uitgang
10 oktober 2011 om 19:37 #17834508@b07 wrote:
als je een echte harde bas wil zou ik een versterker en.subwoofer van het merk kicker nemen dan heb je met minder wattage al een harde zuivere bas .
Daar ben ik het mee eens! bij kicker hoeft het wattage niet eens hoog te zijn.
Het is gewoon een goed merk, en komt echt een mooie bas uit.
Ik heb een kicker cvr12 woofer 800 watt max 400 rms
en een kicker zx300.1 versterker van 300 watt rms.En daar komt gewoon een goede harde bas uit, maar die woofer heeft wel een dubbele spoel dan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.