Versterker aangesloten, problemen.

Forumindex Forums Modellen Corsa Versterker aangesloten, problemen.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17960794
    dannyhtek
      Lid sinds:
      14 July 2011

      Wanneer ik de auto op contact zet (dus nog niet start) en de radio springt aan, hoor ik (onder het spelen van liedjes) een constante ruis. Gewoon pure ruis. Wanneer ik de auto start, hoor ik het starten via de boxen en de ruis verdwijnt niet. Wanneer ik dan gas geef, wordt de ruis harder en hoger.

      #17960795
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        dat ligt echt aan je radio of dynamo
        dat heeft niks met de rest te maken

        #17960796
        dannyhtek
          Lid sinds:
          14 July 2011

          Waar precies zit de dynamo en is deze eventueel te vervangen of heb je een andere oplossing?

          #17960797
          henkyboy
            Lid sinds:
            11 November 2012

            Effen een vraag, de beste plek voor een min aan te sluiten voor een versterker waar is dat ?
            De versterker en sub licht achterin.
            Ik krijg maar geen goede aarde.
            Ik heb de + rechtstreeks van voren gehaald, en de min wilde ik van het opstaande, metalen lip halen die onder de achterbank zit, dit is volgens mij de chassis. (betere min kan ik niet krijgen.)
            Ik heb het geprobeerd met een lampje, de + die ik van voren heb gehaald deze heb ik op het lampje gemonteerd.
            En de andere kant van het lampje heb ik op het metalen lipje gemaakt, deze wel goed blank gemaakt, maar lampje ging niet branden.
            Terwijl als ik een kabel rechtstreeks van de min haal, accu, gaat de lampje wel branden ?
            Wie kan mij helpen met het antwoordt, bij voorbaat dank.

            #17960798
            dannyhtek
              Lid sinds:
              14 July 2011

              Ik heb vanalles geprobeerd en het lijkt erop dat het aan de radio ligt. Jammer genoeg heb ik geen test radio liggen. Het is dus de vraag of ik de gok ga wagen.

              #17960799
              dannyhtek
                Lid sinds:
                14 July 2011

                Even een eindconclusie; het probleem is opgelost door het aanschaffen van een nieuwe radio :)

                #17960800
                marijnl1988
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2012

                  hadden we toch gelijk
                  radio is vaak de probleem
                  maar verstandig is om eerst de rest eens te bekijken
                  massa en de plus enz
                  mooi dat probleem opgelost is

                  #17960801
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    mooi dat het opgelost is.

                    ruis kan ook komen doordat je je remote kabel fout gemonteerd heb.

                    beste massa plek: achterlicht, de vanger van je achterbank (zit achter het kapje van de schokbreker achter
                    meest voorkomend probleem bij deze ruis: kabels liggen bij je versterker op 1 hoop. verspreid dit netjes onder je achterbank zitvlak, en probleem opgelost. +kabel langs je rca of je speakers kabel geeft ruis.
                    in mijn geval waren dat de speaker draden.

                    #17960802
                    marijnl1988
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 January 2012

                      niet helemaal mee eens
                      je massa kabels is het beste om op de minpool van je accu te doen ( staat veel van op google )
                      alleen wie zal dat doen ?? vrij wening mensen

                      meeste personen doen het zo
                      pluspool naar de zekering vanuit je zekering naar een splitter
                      vanuit je splitter die achterin ligt naar de versterker en de andere naar je condensator
                      rca kabel met remote rechterkant van je auto
                      massa van je versterker aan de bout van je achterbank ( stukje opschuren )
                      massa van je condensator hier ook op aansluiten
                      luidsprekerkabels ( wel goeie dikke ) gewoon naar de versterker ( zoveel mogelijk weg bij de andere kabels )

                      #17960803
                      marijnl1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        heb even schema gemaakt

                        #17960804
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          Je massa kabel moet zo kort mogelijk zijn.
                          Met een condensator is het wel oke.
                          Met kortsluiting is de weg van massa te lang.
                          Dus schiet de stroom via je accu, door je zekering, die dan al stuk hs.
                          Door je condensator, naar je versterker, terug via je massa
                          Op je accu. Dan krijg je dus plus op je min accu pool.
                          Dan kan je de brandblusser pakken.
                          Plus kabel. Vanaf je condensator naar je versterker extra zekeren.
                          Dit is wat caraudio destijds zei tegen mij.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.