Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Versterker aangesloten, problemen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 19:12 #17244314
Hey,
Ik heb me gisteren een set kabels gekocht om een versterker en basskist aan te sluiten. Nu heb ik de kabels getrokken en aangesloten, maar ik heb twee irritante punten waar ik niet verder kom. Wellicht dat jullie me verder kunnen helpen.
– Wanneer ik de radio inclusief versterkers aan heb, hoor ik het starten van de auto over de boxen. Ook wanneer ik gas geef, ik blijf gewoon dat ‘zoemend’ geluid krijgen en heb geen idee waar dit aan ligt. De dikke rode (plus) kabel heb ik gelijk op de accu, de nul tap ik van de kofferbak af. Iemand die hetzelfde ervaart of heeft ervaren?
– Het blijkt dat één van mijn radio inputs (als dit het correct woord is, kom even niet op de naam) kapot is. De witte, de rooie werkt nog. Is het mogelijk om een splitter op de rooie input aan te sluiten, zodat ik alsnog fatsoenlijk geluid heb?
Hopend op een reactie, thanks in advance!
8 november 2012 om 20:13 #17960771Je hebt zeker de constante plus van de versterker en de draden die van de radio naar de versterker gaan bij elkaar gelegd? Splitter zou denk ik wel kunnen, beter is natuurlijk een andere radio.
8 november 2012 om 20:24 #17960772@*Jurgen* wrote:
Je hebt zeker de constante plus van de versterker en de draden die van de radio naar de versterker gaan bij elkaar gelegd? Splitter zou denk ik wel kunnen, beter is natuurlijk een andere radio.
Ze liggen niet naast elkaar, misschien een halve meter uit elkaar zelfs. Dat zal het dus niet zijn, denk ik.. Wat betreft je antwoord op de splitter; een andere radio zou inderdaad het beste zijn, maar dat geld heb ik momenteel even niet. Heb een boete van €340, zodoende :(
Maar ben benieuwd of de splitter écht zou werken?
8 november 2012 om 20:27 #17960773de rode pluskabel en de signaal kabel lopen die door dezelfde kant van de auto naar achter? signaal kabel is de kabel met die 2 rca stekkertjes eraan die je op rood en wit op je radio aansluit!, optie 2 is, goedkope set kabels, optie 3: slechte massa…
8 november 2012 om 20:46 #17960774@richardschaeks wrote:
de rode pluskabel en de signaal kabel lopen die door dezelfde kant van de auto naar achter? signaal kabel is de kabel met die 2 rca stekkertjes eraan die je op rood en wit op je radio aansluit!, optie 2 is, goedkope set kabels, optie 3: slechte massa…
De blauwe kabel met de 2 rca stekkers lopen links en de rode pluskabel loopt rechts naar achteren. Het antwoord op je vraag is dus dat deze niet via dezelfde kant van de auto naar achteren lopen. Ik heb het kabelsetje bij de Mediamarkt in Heerlen gekocht, van €25,-. Dit waren overigens de enige en ik had er vooralnog geen klachten over gehoord van derden. Wat bedoel je precies met ‘slechte massa’?
Heb je daarnaast nog enig idee of ik een splitter voor de 2 rca kabels kan gebruiken, aangezien de witte ‘plug’ van de radio niet werkt?
Edit:
Ik heb overigens wel de blauwe kabel met de 2 rca stekkers, samen met een dunne blauwe draad naar achteren lopen. De dunne blauwe draad zorgt ervoor dat de versterker alleen aan springt wanneer ik de sleutel omdraai in ‘t contact.8 november 2012 om 20:54 #17960775media markt is zooikabels…. waarschijnlijk zijn ze ook maar 10mm2 dik, en met die splitter, je gaat tonen missen ermee dus het beste is nieuwe radio kopen… slechte massa kan zijn, dat je minkabel niet genoeg contact maakt met je chassis bv, of de massa kabels van accu naar auto, auto naar motor en motor naar accu zijn slecht oxidatie ect, deze eens vervangen wilt ook helpen(zijn 3 kabeltjes) die ruis kan ook in je versterker zitten zelfs, vooral als ze wat ouder zijn! je heb wel van die dingen watje op je rca kabel zet die de ruis eruit haalt/verminderd… maar dat wasjaren geleden, weet niet of dit nu nog is….
8 november 2012 om 21:02 #17960776De versterker is maar een twee kanaals en nieuw. Ik heb dus de boxen bij elkaar en de baskist wordt overbrugd. De witte rca kabel dient enkel en alleen voor de basskist. Denk dat het missen van tonen dus mee zal vallen en voor een €10tje is het ‘t proberen waard.
Wat betreft het vervangen van de kabels van auto > motor, accu > motor e.d. Hoeveel kost dit ongeveer en wat voor ‘n kabels zijn het?
8 november 2012 om 21:06 #17960777zelf doen die kabels,gewoon 20mm2 kabel kopen van 2 meterlang en wat schoentjes(6 stuks) fatsoenlijke en zelf ff maken, 15/20euro max… en niet van die heuts schoentjes ;)
8 november 2012 om 21:13 #17960778Ik zal er morgen even naar kijken, bedankt voor je advies in ieder geval! Ik lees trouwens op andere forums dat de ruis kan komen door de remote kabel die bij de rca-kabel ligt. Dat ga ik morgen ook eens testen. En ik ga een andere plek zoeken voor de min kabel. Wellicht de pin waar de kofferbak in dicht / op slot valt.
8 november 2012 om 21:18 #17960779bout van je achterbank waar aan scharnier zit;) torx 8 meen ik zo uit me kop… maar ws idd goedkope kabels….
8 november 2012 om 21:32 #17960780Ik ga het morgenavond een zoeken. Domme vraag misschien, maar moet ik de plus van de accu halen wanneer ik de min loskoppel? Lijkt me niet? :’)
9 november 2012 om 08:48 #17960781Als de min kabel los gekoppeld is bij de accu: nope het stroom circuit is dan verbroken ;) dus de plus hoefd niet los, kost alleen maar tijd
9 november 2012 om 09:52 #17960782het ligt hier niet altijd aan
ik heb namelijk een bijna de zelfde probleem
zet ik mijn radio aan en laat ik een cd draaien hoor ik een gezoem ( met alleen het overschakelen naar een andere nummer )
zet ik hem op usb dan nergens last van
controleer je rca kabel maar eens
ik heb hier maanden lang naar lopen zoeken ( en ben er nu achter wat het is )
het licht puur aan mijn radio ( ooit verkeerd aangesloten waarschijnlijk )
rca en remote kunnen gewoon bij elkaar lopen
trek je rca eens bij je versterker uit ( hoor je dan als nog een ruis ????)
daarna trek je de rca kabel uit je radio hoor je dan nog een ruis ????
dan ligt het of aan je radio of je rca kabels
helpt dit niet ?? kan het ook aan je dynamo liggen ( of inderdaad slechte massa ‘9 november 2012 om 10:00 #17960783Het kan dus letterlijk vanalles zijn.. Tjeetje. Nouja vanavond ben ik er wel even zoet mee.. Ik ga sowieso de tips uitproberen en beginnen met het verleggen van de MIN kabel. Helpt dat niet, ga ik de kabels e.d. controleren. Meh..
9 november 2012 om 10:14 #179607841 massa kabel bekijken
inderdaad aan je achterbank bevestigen zoals net werd aangegeven bout los van je achterbank ondergrond opschuren en vast zetten
2 je plus kabel wel goed en loopt hij niet te dicht bij je dynamo
3 je rca kabel aan de andere kant van je auto
controleer deze op geruis door eerst bij je versterker eruit te halen geen geruis dan ligt het aan je rca kabel
doet hij het nog steeds
dan je rca kabels bij je radio eruit doet hij het dan niet meer dan ligt het puur aan je radioplus minus 15 min werk
9 november 2012 om 10:20 #17960785http://audiodiscount.eu/mohawk-audio-signaal-rca-mzn-5-0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
de heb ik erin liggen doet het goed en werkt ook goed
9 november 2012 om 10:23 #179607861 – Dat ga ik inderdaad als eerste doen.
2 – De plus kabel loopt vanuit de accu gelijk door naar achteren, via de rechterkant. Dus waar de accu zit.
3 – De RCA kabel heb ik nu samen met de remotekabel aan de linkerkant van de auto liggen, de plus kabel ligt rechts. Ik denk dat dit ook op deze manier het beste is. Of een kabel via het midden laten lopen..9 november 2012 om 10:27 #17960787ze beweren dat het best is
om links of rechts je plus kabel te doen laten we het hier dan even rechts aan te houden
rechts dus je plus kabel
minkabels aan de linker kant van je auto gelijk doorgetrokken naar je accu
je remote en rca kabel door je midden van je auobeetje onzin dacht ik zo
9 november 2012 om 10:38 #17960788Ik weet het ook niet haha, is de eerste keer. Luister enkel naar het advies van mede-forumgebruikers. Maargoed, ik ga het testen en anders bestel ik de kabel van marijnnl.
9 november 2012 om 10:54 #17960770zo ziet het er nog bij mij uit
plannen zijn om de sub anders te krijgen en mooier in de hoek maken zodat hij beetje 1 geheel lijk
9 november 2012 om 11:03 #17960789Ziet er strak en clean uit! Heb je ook Opel Corsa B? Ifso: waar heb jij de MIN gekoppeld en waar heb jij de remotedraad, RCA stekkers en de plus lopen?
9 november 2012 om 11:20 #17960790nope dit is een astra g
min zit aan de achterbank. eerst je kabel solderen aan een kabeloog opervlak schuren en kabeloog onder je bank drukken en je bout erdoorheen drukken en weer vast draaien weet je dat je altijd goed zitmijn plus loopt links van mijn auto omdat mijn accus ook daar zit
als eerst stukje kabel dan dikke zekering dan verder naar achteren
splitter er tussen voor de plus kabel en dan 1 naar de versterk en 1 naar de condensator
de min van me condensator naar de achertbank en de min van mijn versterker ook naar de achterbankremote heb ik rechts in mijn auto liggen naar de radio remote zit aan mijn rca kabbel
9 november 2012 om 11:28 #17960791Oke dank voor de informatie! Ik heb hetzelfde op de condensator en de MIN aansluiting na. Dus dat ga ik straks als eerste proberen.
10 november 2012 om 14:21 #17960792Zo. Gisterenavond en vanmorgen tot nu lopen kutten, helaas zonder resultaat.. Het starten v/d motor en het rijden hoor ik onder het rijden en dan nog eens die ruis wanneer mijn radio zachter staat. Ontzettend hinderlijk. Kan een vieze kabelklem (op de plus ) ervoor zorgen dat ik storing heb?
Mehh..
10 november 2012 om 16:18 #17960793nee dat zou niet kunnen…
als ik jou was toch even schoonmaken ‘
wat voor ruis hoor je precies ??
als je auto start een constante ruis ???
of als je gas geeft word de ruis alleen maar harder en hoger ?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.