verstelbare panhardstang achter

Forumindex Forums Modellen Manta verstelbare panhardstang achter

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241456
    mar10manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      wie heeft er ervarin g mee met zo`n verstelbare panhardstang achter!
      nog iemand zo`n ding liggen los?

      #17919551
      ST1 V6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb er een onder,werkt perfect !

        ST1 V8.

        #17919552
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          Wat heeft het in de praktijk voor een voordelen? Heeft het effect op de hoogte?

          #17919553
          ST1 V6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als de wagen wat verlaagd is icm brede banden kunnen deze aan een zijde aanlopen(!)
            Met een verstelbare panhardstang kun je de achteras centreren door deze een paar mm
            naar binnen te verstellen zodat de aanlopende band weer vrij loopt.

            Heeft verder geen effect op de hoogte.

            ST1 V8.

            #17919554
            Ben_M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2010

              het zorgt bij verlagen idd dat de as niet al in ruststand naar 1 kant toegedrukt wordt. Als je verlaagt gaat de panhardstang meer horizontaal staan, waardoor de lengte toeneemt. Dit kun je dus opvangen door hem korter te draaien.

              Het is heel simpel zelf te maken. 2 opties:

              1. je neemt de orginele ovale panhardstang, slijpt 1 oog eraf, en drukt aan die kant de ovale panhardstang rond in de bankschroef of onder de pers. dan moer oplassen, aan het oog een stuk draadeind lassen en je bent al klaar.

              2. Je maakt zelf een nieuwe panhardstang van een ronde pijp binnenwerks 20mm. Dan kun je natuurlijk ook nog kiezen om aan 1 kant linkse draad te maken, zodat ie in gemonteerde toestand ook te verstellen is, maar dat is maar net hoever je er mee wilt gaan.

              #17919555
              mar10manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                nu komt mijn panhartstang tegen mijn uitlaat na het verlagen 4cm ga nog eens naar 6 cm verlaging heft een verstelbare dit op dan? of moet een andere gat lager boren?

                #17919556
                henry.kummeling
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 January 2005

                  ik zou voor een draadeind van m20 gaan die past netjes in de stang
                  en dan de draadeind bij de uitlaat zetten zo win je weer wat ruimte

                  #17919557
                  Ben_M
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2010

                    ikzelf heb voor een m16 draadeind gekozen. Dit vanwege de ovale panhardstang. zo heb je weer net wat meer speling om hem in te draaien bij het rond geperste deel.

                    #17919558
                    js 400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      hier onder de kadett van mijn maat zijn ze hem verstelbaar aan het maken.

                      #17919559
                      Tomvt
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        zijn deze stangen hol?? of moet je er zelf een gat in boren. Meen dat ze niet hol waren.
                        Ik heb de stang gebogen omdat ik gewoonweg niet wegkom met de uitlaat, ook de uitlaat heb ik moeten veranderen zodat ie dichter langs de dwarsbalk gaat, enkel heb nog het probleem dat de as er extreem scheef onderstaat, scheelt enkele cm tussen links en rechts, word tijd dat ik er iets aan ga doen…

                        #17919560
                        bettus accu
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2009

                          tijd voor een watt-stelsel? :thumb

                          #17919561
                          mugenpower
                            Lid sinds:
                            31 May 2005

                            Zag op Ebay een soort panhardstang met diff deksel waar 3 stangen aanzaten.. Waar is dat goed voor dan?

                            #17919562
                            voederbiet
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 May 2006

                              zelfde idee als een panhard stang, maar dit bij inveren gaat hierbij de achteras gewoon recht omhoog, niet een kant op zoals bij een panhard. het is een zogeheten watts linkage zoals bettus al typte

                              #17919563
                              Jo1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 September 2004

                                Henry, ik denk dat het M16 is. M20 gaat er moeilijk in.
                                Tom, Wanneer die massief was, kreeg je ‘m niet echt makkelijk gebogen.
                                Martien, Een rubber er tussen kan vaak al genoeg zijn tegen het irritante geklapper van je uitlaat.

                                #17919564
                                henry.kummeling
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 January 2005

                                  jo ik heb nog even gemeten de stang is 28 mm en waarschijn lijk met een wand dikte van 4
                                  ik heb nl toch m20

                                  #17919565
                                  mar10manta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 July 2004

                                    @Jo1 wrote:

                                    Henry, ik denk dat het M16 is. M20 gaat er moeilijk in.
                                    Tom, Wanneer die massief was, kreeg je ‘m niet echt makkelijk gebogen.
                                    Martien, Een rubber er tussen kan vaak al genoeg zijn tegen het irritante geklapper van je uitlaat.

                                    dat stuk rubber heb jij er al tussen gedaan daar wil ik juist vanaf!

                                    #17919566
                                    bettus accu
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 March 2009

                                      @mugenpower wrote:

                                      Zag op Ebay een soort panhardstang met diff deksel waar 3 stangen aanzaten.. Waar is dat goed voor dan?

                                      dat is idd een watt-stelsel/linkage. maargoed dit kost ook wel een paar duiten meer als een gewone instelbare.

                                      mijn watt-stelsel ligt bij de verchromerij om nog meer bling-bling onder me auto te krijgen :wub :wub :wub

                                      king:

                                      #17919550
                                      boyanka
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 June 2005

                                        ;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.