Forumindex › Forums › Modellen › Manta › verstelbare panhardstang achter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2011 om 15:32 #17241456
wie heeft er ervarin g mee met zo`n verstelbare panhardstang achter!
nog iemand zo`n ding liggen los?14 september 2011 om 15:39 #17919551Heb er een onder,werkt perfect !
ST1 V8.
14 september 2011 om 16:17 #17919552Wat heeft het in de praktijk voor een voordelen? Heeft het effect op de hoogte?
14 september 2011 om 17:00 #17919553Als de wagen wat verlaagd is icm brede banden kunnen deze aan een zijde aanlopen(!)
Met een verstelbare panhardstang kun je de achteras centreren door deze een paar mm
naar binnen te verstellen zodat de aanlopende band weer vrij loopt.Heeft verder geen effect op de hoogte.
ST1 V8.
17 september 2011 om 17:49 #17919554het zorgt bij verlagen idd dat de as niet al in ruststand naar 1 kant toegedrukt wordt. Als je verlaagt gaat de panhardstang meer horizontaal staan, waardoor de lengte toeneemt. Dit kun je dus opvangen door hem korter te draaien.
Het is heel simpel zelf te maken. 2 opties:
1. je neemt de orginele ovale panhardstang, slijpt 1 oog eraf, en drukt aan die kant de ovale panhardstang rond in de bankschroef of onder de pers. dan moer oplassen, aan het oog een stuk draadeind lassen en je bent al klaar.
2. Je maakt zelf een nieuwe panhardstang van een ronde pijp binnenwerks 20mm. Dan kun je natuurlijk ook nog kiezen om aan 1 kant linkse draad te maken, zodat ie in gemonteerde toestand ook te verstellen is, maar dat is maar net hoever je er mee wilt gaan.
18 september 2011 om 10:40 #17919555nu komt mijn panhartstang tegen mijn uitlaat na het verlagen 4cm ga nog eens naar 6 cm verlaging heft een verstelbare dit op dan? of moet een andere gat lager boren?
18 september 2011 om 15:26 #17919556ik zou voor een draadeind van m20 gaan die past netjes in de stang
en dan de draadeind bij de uitlaat zetten zo win je weer wat ruimte18 september 2011 om 19:25 #17919557ikzelf heb voor een m16 draadeind gekozen. Dit vanwege de ovale panhardstang. zo heb je weer net wat meer speling om hem in te draaien bij het rond geperste deel.
18 september 2011 om 21:25 #17919558hier onder de kadett van mijn maat zijn ze hem verstelbaar aan het maken.
19 september 2011 om 10:50 #17919559zijn deze stangen hol?? of moet je er zelf een gat in boren. Meen dat ze niet hol waren.
Ik heb de stang gebogen omdat ik gewoonweg niet wegkom met de uitlaat, ook de uitlaat heb ik moeten veranderen zodat ie dichter langs de dwarsbalk gaat, enkel heb nog het probleem dat de as er extreem scheef onderstaat, scheelt enkele cm tussen links en rechts, word tijd dat ik er iets aan ga doen…19 september 2011 om 17:04 #17919560tijd voor een watt-stelsel? :thumb
19 september 2011 om 19:25 #17919561Zag op Ebay een soort panhardstang met diff deksel waar 3 stangen aanzaten.. Waar is dat goed voor dan?
19 september 2011 om 19:27 #17919562zelfde idee als een panhard stang, maar dit bij inveren gaat hierbij de achteras gewoon recht omhoog, niet een kant op zoals bij een panhard. het is een zogeheten watts linkage zoals bettus al typte
20 september 2011 om 05:41 #17919563Henry, ik denk dat het M16 is. M20 gaat er moeilijk in.
Tom, Wanneer die massief was, kreeg je ‘m niet echt makkelijk gebogen.
Martien, Een rubber er tussen kan vaak al genoeg zijn tegen het irritante geklapper van je uitlaat.20 september 2011 om 17:09 #17919564jo ik heb nog even gemeten de stang is 28 mm en waarschijn lijk met een wand dikte van 4
ik heb nl toch m20
20 september 2011 om 17:26 #17919565@Jo1 wrote:
Henry, ik denk dat het M16 is. M20 gaat er moeilijk in.
Tom, Wanneer die massief was, kreeg je ‘m niet echt makkelijk gebogen.
Martien, Een rubber er tussen kan vaak al genoeg zijn tegen het irritante geklapper van je uitlaat.dat stuk rubber heb jij er al tussen gedaan daar wil ik juist vanaf!
21 september 2011 om 19:36 #17919566@mugenpower wrote:
Zag op Ebay een soort panhardstang met diff deksel waar 3 stangen aanzaten.. Waar is dat goed voor dan?
dat is idd een watt-stelsel/linkage. maargoed dit kost ook wel een paar duiten meer als een gewone instelbare.
mijn watt-stelsel ligt bij de verchromerij om nog meer bling-bling onder me auto te krijgen :wub :wub :wub
king:
26 september 2011 om 14:52 #17919550;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.