Het enige wat je met een verstelbaarnokkenas tandwiel kan, is het exact afstellen van je distributietiming omdat dat met een vast tandwiel altijd net niet percies uit komt. Je zal er niet echt heel veel vermogen meer door krijgen maar hij zal wel wat mooier gaan lopen en wat beter reageren. Je kun ook gewoon wat sleuf gaten laten maken is je orginele tandwiel. dat is een stuk goedkoper en werkt ook. ik rij daar ook mee
ik heb een snelle nokas met verstelbare tandwiel op mijn kadet GSI seh gehad.
met de verstelbare tandwiel kun je de inlaat&uitlaat kleppen eerder of later laten sluiten.
eerder sluiten=vermogen onderin de toerentallen
later sluiten= vermogen boven in toeren.
Een verstelbaar nokkenas tandwiel kun je in het geval dat je een kop of blok gaat vlakken je nokkenas weer af stellen omdat de afstand krukastandwiel en nokkenastandwiel kleiner wordt.
Timing inlaat tov uitlaat gaat bij een CIH niet lukken, dan heb je een andere nokkenas nodig.
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.