verstelbare nokkenas tandwiel

Forumindex Forums Techniek Cih verstelbare nokkenas tandwiel

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    plexpiloot
    Deelnemer

Hoi luitjes

wat doet een verstelbare nokkenastandwiel , hier bedoel ik mee wat win je er mee qua vermogen of koppel

of is het voordeel zo miniem om het toch maar niet te doen ( kun je beter een biertje kopen ;) )

set-up 2.4 nokkenas 315 groep A uitlaat spaghetti spruitstuk 6 cil inlaat programmeerbare injectie laatste vermogensmeting was 165 pk 233 nm

keesjanvanzanten
      Deelnemer

Het enige wat je met een verstelbaarnokkenas tandwiel kan, is het exact afstellen van je distributietiming omdat dat met een vast tandwiel altijd net niet percies uit komt. Je zal er niet echt heel veel vermogen meer door krijgen maar hij zal wel wat mooier gaan lopen en wat beter reageren. Je kun ook gewoon wat sleuf gaten laten maken is je orginele tandwiel. dat is een stuk goedkoper en werkt ook. ik rij daar ook mee

NoFear1696
        Deelnemer

ik heb een snelle nokas met verstelbare tandwiel op mijn kadet GSI seh gehad.
          met de verstelbare tandwiel kun je de inlaat&uitlaat kleppen eerder of later laten sluiten.
          eerder sluiten=vermogen onderin de toerentallen
          later sluiten= vermogen boven in toeren.

DevilraY
          Deelnemer

Een verstelbaar nokkenas tandwiel kun je in het geval dat je een kop of blok gaat vlakken je nokkenas weer af stellen omdat de afstand krukastandwiel en nokkenastandwiel kleiner wordt.

Timing inlaat tov uitlaat gaat bij een CIH niet lukken, dan heb je een andere nokkenas nodig.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.