Hallo,
Ik ben sinds 2/3 maand eigenaar van een Astra 1.8 uit het bouwjaar 2007, nu zou ik graag een versterker / subwoofer erin willen hebben, maar hier heb ik weinig verstand van. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen.
Ik weet dat er voor de voeding een kabel vanaf de accu naar de versteker moet (waarschijnlijk kofferbak) en dan moet er vanaf de versterker ook weer een kabel naar de radio. De voedingskabel moet niet te dun zijn voor de kwaliteit en om doorbranden te voorkomen, ook weet ik dat het verstanding is om er een zekering tussen te doen.
Dit is het enige dat ik weet, hoe het verdere aansluiten gaat is voor mij onbekend. Ik heb al een radio, waarbij naar mijn weten die nodige aansluiten voldoen om er een versterker / subwoofer op aan te sluiten, ook weet ik dit niet zeker. Voldoen de huidige opel speakers om een versterker / subwoofer op aan te sluiten of moeten deze ook vervangen worden?
Zou iemand mijn kunnen uitleggen hoe het aansluiten verder verloopt, en mij kunnen vertelen wat een goede versterker / subwoofer is voor een goede prijs,
Als iemand een instructie video heeft of een handleiding zodat ik mezelf er verder in kan verdiepen zou ook super zijn.
Mvg
Sven