Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verstandige keuze?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2013 om 06:37 #17254878
Goeiendag.
ik ben al enige tijd op zoek naar een andere auto.
ik rij nu een seat cordoba op LPG.
Maar ik ben bang dat deze ze laatste loodje gaat leggen.
Dus ben een beetje rond aan het snuffelen naar andere auto’s.Ik heb alleen wel een paar eisen:
1: Genoeg kofferbak ruimte ( inverband met karper vissen )
2: Ik moet er in mei naar frankrijk kunnen en uiteraard ook weer terug zonder enige rare fratsen.
3: het moet niet de hoofdprijs gaan kosten. Max 2000 euroDus ik kwam al gauw met een beetje zoek werk op een Opel Astra 1.6 I 16V 2000 Grijs SPORT UITVOERING uit.
deze wel te verstaan: http://link.marktplaats.nl/619587733″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar is dit wel een goeie aankoop?
Ik ben wezen kijken bij deze auto maar er zijn een paar dingen die me opvielen:
onder de motorkap staat een plaatje voor het vervangen van de distrubutieriem. alleen deze is niet ingevult.
De rechterkoplamp heeft vocht aan de binnenkant.
en de apk is verlopen.Nu is mijn vraag.
na inruil van mijn oude auto zou ik nog 1000 euro bij moeten leggen. + een nieuwe APK uiteraard
Zou dit een verstandige keuze wezen.
alvast bedankt.
mvg
marcel28 januari 2013 om 08:59 #18100814Ik vind de kilometerstand erg laag voor een LPG auto van die leeftijd.
Maar verder, die motoren lopen prima op LPG.
En de stoelen van het Sport interieur vind ik heerlijk voor de lange afstand, omdat je het voorste stukje zitting uit kan schuiven.Controleer wel de spatbordranden achter op roest, hier hebben ze af en toe nog last van.
Over de koplamp zou ik me niet zo druk maken, deze zijn goedkoop nieuw te koop, goede imitatie voor een tientje of 6.28 januari 2013 om 09:13 #18100815Ik rijd nu op dit moment een lpg
Deze Opel Astra is een benzine.
1.6 eco tech motor
28 januari 2013 om 09:20 #18100816Oeps, sorry verkeerd gelezen.
Dan zou deze km-stand nog wel kunnen, is mooi laag.28 januari 2013 om 09:22 #18100817Belangrijke punten voor de 1.6 16V motor:
De 1.6 16V is een Fijne metgezel als je niet verlangt naar topprestaties maar meer naar een redelijk verbruik, deze kunnen best zuinig rijden namelijk. (1 op 15 moet goed haalbaar zijn bij netjes rijden / niet op hele korte ritten / stad uiteraard)).
Letten op Olieverbruik, uitlaat ziet er keurig schoon uit op de foto, bekijk de pijp eens wat dieper..
Distririem indien niet bekend gewoon vervangen, ( sticker zal wel ingevuld geweest zijn, maar die inkt verdwijnt vaak van deze stickers af. ik noteer dat soort dingen en bewaar deze in de auto).
Deze 1.6 16V motoren zijn echt prima geschikt voor op LPG, mocht je toch overwegen een G3 installatie te laten monteren is dit voor dit type motor geen probleem, deze draaien bij normaal onderhoud en rijden makkelijk 300.000km op LPG zonder aanpassingen aan de motor.
Auto:
Vocht in de koplamp is deze Astra’s niet vreemd, misschien een goeie rede om gelijk OEM lenslampen te monteren met Xenon
Let met proefrijden vooral op onderstel geluiden, Bij koude auto / motor kan het onderstel kraken op drempels en heuvels, dat is echt een Opel kwaaltje, dat zijn de koude harde stabilisator rubbers, daar is dan ook niks mis mee.
Carrosrie inderdaad letten op:
Roest wielranden achter, en onderaan de dorpel bij het achterwiel, verder valt het allemaal wel mee..Willem
28 januari 2013 om 09:36 #18100818@ Commocruiser:
> We hebben ook een keer mazzel gehad met een LPG auto,
– Dit betrof een Vectra-B Caravan van 2002, welke we in 2008 hebben aangeschaft. 6jaar oud dus.
– Deze had toen incl Complete historie, en NAP net aan 100.000km gereden. 16.500km per jaar +/- niet echt een LPG stand zeg maar.
– Dit kwam omdat de auto dus ”vergeten” was door de leasemaatschappij waar deze vandaan kwam, heeft daar 3jaar stilgestaan..Soms kan het dus voorkomen, dat je er een treft met bijzonder weinig kilometers, de auto staat intussen al dik op 220.000km zonder al te veel problemen
Willem
28 januari 2013 om 09:37 #18100819Tja de 1.6 16kleppers staan bekend om hun hoge olieverbruik, en als de distrubietieriem klapt dan kun je hem afschrijven, ik zou hem laten staan.
28 januari 2013 om 09:38 #18100820Waarom laten staan Mark als ik vragen mag??
28 januari 2013 om 09:50 #18100821@wim-v6 wrote:
Waarom laten staan Mark als ik vragen mag??
Ja, dan zou ik bij de koop een nieuwe riem afdingen.
Of wat van de prijs af en dat je het zelf doet.28 januari 2013 om 09:51 #18100822@wim-v6 wrote:
@ Commocruiser:
> We hebben ook een keer mazzel gehad met een LPG auto,
– Dit betrof een Vectra-B Caravan van 2002, welke we in 2008 hebben aangeschaft. 6jaar oud dus.
– Deze had toen incl Complete historie, en NAP net aan 100.000km gereden. 16.500km per jaar +/- niet echt een LPG stand zeg maar.
– Dit kwam omdat de auto dus ”vergeten” was door de leasemaatschappij waar deze vandaan kwam, heeft daar 3jaar stilgestaan..Soms kan het dus voorkomen, dat je er een treft met bijzonder weinig kilometers, de auto staat intussen al dik op 220.000km zonder al te veel problemen
Willem
Ha !
Zo kan je nog eens mazzel hebben.
Maar drie jaar stilstaan is ook niet goed voor een auto, toch ?28 januari 2013 om 09:59 #18100823Opdat we de injectorrails (benzine)hebben moeten reinigen na, weinig verder gehad ivm het lange stilstaan.
Ik rijdt nu met een Ascona-C welke 13jaar heeft stilgestaan, en rijdt er niks minder om, heb m bij zijn allereerste rit na de stallen Flink op zijn klote gegeven opdat de zuigerveren niet gaan klemmen in de zuigers. (veel mensen maken na lang stallen voorzichtige ritten, en dat levert vaak wel motorproblemen / motorschade op).
Ik rijdt er nu een 7000km mee, en heb de olie nog op max staan, ze is nog knap helder ook.
Willem
28 januari 2013 om 13:21 #18100824@wim-v6 wrote:
Waarom laten staan Mark als ik vragen mag??
Omdat ze vroeger of later vrijwel allemaal olie gaan zuipen, dan kun je beter voor de 1.6 8 klepper gaan
28 januari 2013 om 13:25 #18100825Die doen precies hetzelfde..
Als je normaal met deze 1.6 16kleppers omgaat kunnen deze makkelijk 300.000km mee gaan.
Olieverbruiken gaan ze om een reden namelijk, meest voorkomende:
1: DistributieRiembreuk, koprammer, kunnen ze niet goed tegen
2: Verkeerde behandeling door bestuurder, Koud trappen, na een snelle rit vlot uitzetten
3: Juiste typen oliën gebruiken, en regelmatig onderhoud, korte ritten = meer onderhoud per kilometer.
4: Lange stukken voluit rijden (autobahn, deze motoren hebben dan onvoldoende oliekoeling)Ik heb hier een Vectra-B2 X16XEL (phase-II) lopen welke echt weinig olieverbruikt, deze heeft 200.000kilometers op de klok, en die zijn zeker niet allemaal evenlief gereden, want de bestuurder houd wel van doorrijden.
enige puntje wat deze heeft zijn de kleprubbers, klein walmpje bij het starten, that’s it..Willem
28 januari 2013 om 17:21 #18100826Dus als ik het een beetje goed begrijp,
Als ik met inruil 1000 euro zou bij betalen, en dan zo snel mogelijk de distrubutie riem zou vervangen.
dan zou ik een goeie deal hebben.
in ieder geval super, dat er mensen zijn die direct reageren op een vraag.
alvast bedankt iedereen,
greetz
28 januari 2013 om 17:26 #18100827ik zou proberen om die riem er bij te krijgen.
zodat het je zelf ook nog eens wat werk scheelt, en kosten natuurlijk.wie niet waagt wie niet wint toch? ;)
28 januari 2013 om 17:28 #18100828nee oke dat snap ik,
alleen ze hebben gezecht dat ze 500 euro terug geven op mijn oude auto.
Lpg bijna op de 290 DZD km.
Dus ik denk dat als ik 1000 voor elkaar krijg het op zich een moeie deal moet wezen.
nou is het ook zo dat deze auto in mei 2013 naar frankrijk gaat in verband met een vis vakantie.
Dit is een afstand van ongeveer 450 km. ( uiteraard met tussensstops )
voordat we erheengaan gaat de auto uiteraard een beurt krijgen.
greetz
28 januari 2013 om 19:55 #18100829@opel-mark wrote:
Tja de 1.6 16kleppers staan bekend om hun hoge olieverbruik, en als de distrubietieriem klapt dan kun je hem afschrijven, ik zou hem laten staan.
Wat een onzin!
28 januari 2013 om 20:00 #18100830@mantanator wrote:
@opel-mark wrote:
Tja de 1.6 16kleppers staan bekend om hun hoge olieverbruik, en als de distrubietieriem klapt dan kun je hem afschrijven, ik zou hem laten staan.
Wat een onzin!
dus wat ik in een eerder bericht zei is dus best redelijk voor 1000 euro?
correct me if i’m wrong.
greetz
28 januari 2013 om 20:37 #18100831ja opzich, niets mis mee..
Willem
28 januari 2013 om 20:38 #18100832Helemaal geen verkeerde keuze!
Mijn ouders rijden een Zafira met dezelfde motor.
2004 nieuw gekocht, nu 165000 gelopen en niks geen problemen, ondanks de korte stukjes. Af en toe beetje olie erbij op, maar kom op zeg, als een auto iets olie verbruikt is het geen barrel !Regel iets met die riem, en rijden maar !
Staat er niks over de riem in het boekje ?28 januari 2013 om 20:59 #18100833zit wel kleurverschil in de motorkap.
zit ook een coupegrille in.28 januari 2013 om 21:15 #18100834@mantanator wrote:
@opel-mark wrote:
Tja de 1.6 16kleppers staan bekend om hun hoge olieverbruik, en als de distrubietieriem klapt dan kun je hem afschrijven, ik zou hem laten staan.
Wat een onzin!
Mee eens dat het onzin is. Dan kan je bijna elke multi klepper afschrijven zodra de riem breekt.
On topic: Gewoon als je gaat kijken een goeie proefrit maken en kijken op de bekende punten. De meeste zijn hier al genoemd.
Als je van plan bent om er lang mee te rijden misschien kan je overwegen om die lpg installatie over te bouwen
28 januari 2013 om 22:02 #18100835@Silver wrote:
zit wel kleurverschil in de motorkap.
zit ook een coupegrille in.lijkt mij dat ze een complete coupe kap er op gezet hebben gezien het kleurverschil , voor en achterbumper zijn wel gelijk en zie geen rare afwijkingen in de carrosserie , dus een schadeauto lijkt het me niet in ieder geval .
29 januari 2013 om 04:00 #18100836ik heb nog een afspraak gemaakt voor vanmiddag voor een proefrit.
en daarna word het onderhandelen.
ik wil er uiterlijk 1000 voor betalen inclusief een verse apk.
die riem laat ik wel door een kennis doen.
zou het een probleem zijn als ik een paar km met die bestaande riem rij?
of moet ik hem DIRECT laten vervangen ( is natuurlijk wel het beste )alleen dit is voor mij al een hele uitgave.
greetz
29 januari 2013 om 05:47 #18100837Persoonlijj zou ik niet te lang met deze riem doorrijden als je niet weet wanneer hij vervangen is. Verder zijn het hele fijne motoren. Mijn vorige g 75.000 km mee gereden. Ding liep altijd. Nu een iets jongere g. Daar heb ik de eerste 25000 ook zonder problemen mee gereden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.