Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verstandig of niet ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2011 om 20:01 #17234394
Hallo allemaal,
Mijn astra is een Njoy uit 2003 met een 1.6 8v blok.
Volgens de kenteken mag ik 1000 kg trekken.
Nu ga ik as vakantie met een caravan rijden die leeg 800 kg weegt en tot 1000 kg mag laden.We willen richting Oostenrijk.
Is dit verstandig met en gezond voor de astra ???
Graag jullie mening
18 maart 2011 om 20:06 #17840310Kan prima zolang je geen steile hellingen tegenkomt.
18 maart 2011 om 20:28 #17840311je zal alleen bij de irchenberg wel goed moeten opletten dat je de ruimte hebt met omhoog gaan ff een aanloop nemen zeg maar.ook het zevengebergte de katzberg (denk om de camera,s daar ga in de 2e baan zitten )de naam zegt het al je gaat een paar keer best omhoog en omlaag maar houd hem op toeren .
trouwens de irchenberg is achter Munchen richting oostenrijk heen is het een overzichtelijke best steile en op de terug weg is hij minder overzichtelijk maar wel beter te rijden,,en belangrijk waar ga je heen de hele Intal autobaan is vlak tot Wiessing afslag Zillerthal is vlak ook de weg door het dal vlak en tot het Vooralgebergte geen problemen,. via Salzburg is tot die stad goed te doen verder naar beneden kom je weer het een en ander tegen ,maar daar over het algemeen de grote wegen redelijk vlak.ook heel Tirol is wat wegen aan gaat zeg maar vlak .is me 2e thuis land
het zal best een trek wezen heb het jaren gedaan met een ascona 1600 8v en daarna een vectra A 1800 dat ging beter.en 2 x met een 3,2 liter v6 omega b2 automaat wat een power speelde er mee
nu rijd ik met een vectra b1 met een x16xel er in mag 1150 trekken heb er een wilk achter hangen ,we zijn met z,n 2 tjes met klein hondje dus tent en zware zooi in de auto wilk mag/weegt 1100 beladen gaat goed maar geef het de tijd ennnn houd de boel op toeren..2u2 maar als je meer wilt weten wat je kan verwachten .
Bert
18 maart 2011 om 21:19 #17840312kan je gewoon trekken hoor.
maar idd, houd hem op toeren
je heb 84pk, de z1.6se met cruise controll (gebruik die niet)
met deze moter kan je best 4 duizend toeren constant aanhouden als je echt moet klimmen, want veel power heeft deze moter niet.afgelopen jaar ben ik duitland in geweest, en met een vol beladen auto had de moter het al lastig hoor. vaak even terug in de 4, en het gas wat dieper in trappen.
een voordeel: de terug reis gaat een stuk soepeler, op 1 of andere manier heeft het blok daarna veel meer power.
18 maart 2011 om 21:48 #17840313[rquote=1894726&tid=144803&author=robert_corsa]kan je gewoon trekken hoor.
maar idd, houd hem op toeren
je heb 84pk, de z1.6se met cruise controll (gebruik die niet)
met deze moter kan je best 4 duizend toeren constant aanhouden als je echt moet klimmen, want veel power heeft deze moter niet.afgelopen jaar ben ik duitland in geweest, en met een vol beladen auto had de moter het al lastig hoor. vaak even terug in de 4, en het gas wat dieper in trappen.
een voordeel: de terug reis gaat een stuk soepeler, op 1 of andere manier heeft het blok daarna veel meer power.
[/rquote]Reed je niet gewoon bergafwaarts?
18 maart 2011 om 22:41 #17840314[rquote=1894726&tid=144803&author=robert_corsa] de terug reis gaat een stuk soepeler, op 1 of andere manier heeft het blok daarna veel meer power.
[/rquote]ja tuurlijk
dan zijn de aardappels , de pindakaas en de hagelslag op:D18 maart 2011 om 23:34 #17840315de 8 klepper blokken hebben meer trekkracht onderin dus fijner dan een 16 klepper blok met hetzelfde aantal pk’s.
Gewoon rustig aan dan gaat het wel.19 maart 2011 om 00:34 #17840316Tuurlijk kan dat je moet alleen geen haast hebben. Ik rij zelf met een ouwe camper uit 1975 met maar liefst 50pk diesel… En daarmee kom ik ook de bergen over alleen het duurt wat langer. Gewoon normaal doen dus geen dingen forceren of denken dat je met 130 de berg over wilt.
19 maart 2011 om 08:46 #17840317ik denk dat de piepers tegen woordig niet meer mee gaan maar allemaal aan de pasta of zo.
maar Koenselaar het is inderdaad wat er gezegd word lijkt wel op de terrug reis dat het wat soepeler gaat blok lekker schoon heb toch ff wat anders gedaan als normaal enn je hebt zelf een ander humeur ik heb meestal de pest in .
en dan geef ik hem ff meer op z,n donder zo van al ik dan toch naar huis moet ,,,hoppa””
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.