Versnellingspook voor Vectra B 2.2 DTI Sport

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Versnellingspook voor Vectra B 2.2 DTI Sport

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239381
    jaapnr1
      Lid sinds:
      30 May 2010

      Dag mede Vectra-liefhebbers.
      Na tijdenlang het forum met interesse te hebben gevolgd en een aantal zeer waardevolle tips dan hier mijn eerste bericht!

      Ik ben de trotse bezitter van een Vectra B 2.2 DTI Sport (Edition II). Deze probeer ik natuurlijk zo goed mogelijk te houden. Het rijdt heerlijk en na de chiptuning (>160 PK / 350NM :thumb ) ook nog behoorlijk pittig.

      Motorisch is hij nog in prima staat. Ondanks de 261.000 Km die er nu op staat. De bak heeft een beetje speling, maar niets ernstigs (denk ik). Interieur oogt ook nog uitstekend. Het enige dat me begint te irriteren is de speling op de versnellingspook. Het is een euveltje van Opel (en wat andere merken) heb ik gemerkt.

      Nu is een pook voor dit type Vectra behoorlijk lastig te vinden. De dealer vraagt meer dan 200 euro en raadt het zelfs af om te vervangen. Ik ben al een aantal demontagebedrijven afgereden en heb op marktplaats / ebay (ook UK en DE) gezocht… zonder resultaat.

      Is er toevallig op dit forum iemand die een goede pook heeft voor een 2.2 DTI met F35 bak? Dus een pook met de achteruit rechtsachter?

      Vr. Groet,

      Jaap Veenstra

      #17897329
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        de V6 met F23 en F25 heeft de pook ook rechts achter, maar werkt die van jou met kabels of met stangen?

        #17897330
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005
          #17897331
          jaapnr1
            Lid sinds:
            30 May 2010

            @sw_reijnders wrote:

            de V6 met F23 en F25 heeft de pook ook rechts achter, maar werkt die van jou met kabels of met stangen?

            Dank je voor je antwoord. Hij werkt met stangen. Ik wist niet dat de F25 ook de achteruit rechtsachter had.
            Heb het nu tijdelijk even opgelost (met duck-tape king: :hmmz ), maar wil toch een ‘nieuwe’. Dank je voor de linkjes. Die met die houten knop had ik al gezien, maar dat past niet in het interieur. Die andere had ik nog niet gezien. Ziet er goed uit. Ga hem maar bestellen!

            #17897332
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              knop kun je eraf trekken en je oude knop er terug op zetten.

              #17897333
              jaapnr1
                Lid sinds:
                30 May 2010

                Ja, dat had ik ook begrepen. Maar die knoppen zitten behoorlijk vast, heb ik begrepen. Ik heb net de zwarte gekocht op ebay. Nogmaals dank voor de tip!

                #17897334
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  die houten knop kun je wellicht nog doorverkopen ;)

                  #17897335
                  jaapnr1
                    Lid sinds:
                    30 May 2010

                    Haha… nu te laat. Heb voor net geen 80 euro het pookje met de leren knop gekocht. :thumb . Zeflde als dat ik had dus. Hoop dat hij netjes en spelingloos is.

                    #17897336
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      De pook van de F25 bakken kan je niet gebruiken.

                      De F23 en F35 bakken zijn kabel geschakeld.

                      de speling is een Combi van versleten kabels en versleten pook bevestiging.

                      Willem

                      #17897337
                      jaapnr1
                        Lid sinds:
                        30 May 2010

                        Ow, dat is wel balen dan! Heb net 80 euro betaald en als het goed is, is de pook dus onderweg. Nou… wie is geïnteresseerd? Ik post wel wat plaatjes als hij binnen is…

                        Zou je dan wellicht weten hoe ik aan een goede voor een F35 bak kan komen?

                        #17897338
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ebay.de

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.