Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › versnellingspook verbinden met v-bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2008 om 21:14 #17207342
hallo,
beetje rare titel misschien maar ik zit met het volgende:
Heb mijn motor (c2.0ne) tijdje geleden ff uit me auto gehaald om deze eens ff op te knappen. Tegelijkertijd heb ik er ook een andere versnellingsbak (F-20) eronder gezet omdat de vorige nie zo best was..
Nou, alles compleet, en al die meuk weer in de auto gezet..motor loopt en rijd..Maar met schakelen ging (en gaat) nog nie zo goed :swear..
1:
Achteruit en van 1 t/m 4 kan ik gewoon schakelen en rijd het zonder tandenpoetsen ed wel lekker..maar in de 5e versnelling heb ik hem nog nie gekregen :o Weet iemand hoe ik de versnellingspook goed kan verbinden met de bak, is daar een speciaal trucje voor?2:
waar ik ook last van heb: als ik een tijdje rij met veel schakelmomenten, dat mijn schakelmoment ‘verschuift’..daarmee wil ik zeggen dat me schakelmoment van de eerste versnelling bv steeds meer naar links schuift..op gegeven moment moet ik dus me auto in achteruit schakelen, maar dan staat tie in de eerste versnelling..wat ik daarover denk is dat ik t schakelmechanisme niet goed heb vast gemaakt aan de pook..dit vindt ik dan ook raar omdat die oervast gedraait zit..weet iemand hoe ik dat ook kan verhelpen?
please help me :cry :P
ps:
Ik gaat morgen op vakantie dus kan komende 2 weken nie terug reageren, maar hoop dat jullie me in die tijd alsnog een antwoord kunnen geven..Jullie ook fijne vakantie verder he!!Greetzzzzz,
steve :afro
17 juli 2008 om 21:29 #17416165schakelmechaniek afstellen. er is iets van een trucje met een gaatje, maar wij done het altyd met 2 man.
tussen 3 en 5 houden zeg maar, en dan zit ie by ons 9 v/d 10 keer goed
18 juli 2008 om 05:10 #17416166de truuk is ok je pook tussen de 1 en de 2 te zetten, en je bak ook.
je kunt idd de bak vast zetten tussen de 1 en de 2.Bij sommige zit een druk knopje (nieuwere bakken) bij de oudere bakken moet je een dopje weghalen en er een passend boortje (achtrekant) in plaatsen. Dan nog ff de pook tussen de 1 en 2 vastzetten.
Dan je bout aan de anderkant vastzetten.
Het verschuiven van je pook kan meerdere oorzaken hebben maar de meest logische is die bout die je aan de onderkant hebt vastgezet, lijkt goed vast te zitten maar de schroefdraad is half dol op de bout of op de opgelaste moer. Controleer dit heel goed, anders een nieuwe bout daarvoor gebruiken en eventueel een extra moer bovenop gebruiken.Tevens kan het busje verrot zijn welke dat dikke rubberen blok van je schakelmechanisme (wat aan je motorsteun zit) en je schakelvork uit je bak; met elkaar verbindt. zorg ervoor dat je hier een massieve plaatst. en niet zo’n ding wat half open is en zo weer kapot gaat.
succes..
18 juli 2008 om 05:41 #17416167weet niet in welke auto het blok ligt maar bij de astra, corsa b, tigra, kadett (dacht ik ook) kun je de pook tussen 1 en 2 vastzetten met een boortje 5 en de bak kun je zoals corsabay al zegt ook vastzetten tussen 1 en 2 met druk knopje (nieuwere bakken) en met een boortje 5 ook weer bij de oudere bakken
29 juli 2008 om 23:27 #17416168bedankt voor jullie reacties! ik gaat de tips eens ff proberen als ik terug ben volgende week..de bak zit in een calibra..weet nie of ik nou een ouwe of nieuwe type bak heb, maar ik gaat die truk van hierboven zoiezo ff uitproberen :thumbup
jullie horen nog van me :p
gegroet,
steve
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.