Versnellingspook trilling na revisie versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Versnellingspook trilling na revisie versnellingsbak

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553082
    Astra-J
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2024

      Hallo allemaal,

      Ik zit met het volgende probleem.

      Ik heb een Opel Astra J uit 2011 met 202.000 km op de teller. Auto ziet nog perfect uit en loopt ook nog heel goed.

      Ongeveer 2 maand geleden heb ik nieuwe koppelingsplaten, dubbelmassavliegwiel en schakelkabel laten vervangen. Dit allemaal samen met de grote beurt incl. nieuwe multiriem. Voordat ik dit heb laten vervangen had last van een slippende koppeling (wat normaal is bij die km stand) en pooktrillingen/slaan van de pook bij optrekken in de 1 en gas geven en gas loslaten in de 5de versnelling. Omdat ik nog steeds last had van trilling/slaan van de pook in de 1 en d 5 ben ik naar een versnelling bakrevisie bedrijf geweest. Hier gaven ze aan dat dit een bekend probleem is van de M32 versnellingsbak die in de Astra j en nog een paar andere modellen ligt. De lagers in de bak moesten namelijk vervangen worden zeiden ze. Hierdoor heb ik ook nog mijn versnellingsbak laten reviseren.

      Nu deze gereviseerd is was het trillen en slaan in de 1ste en de 5de versnelling verholpen, hij rijdt en schakelt soepel. Alleen kreeg ik na het reviseren van mijn versnellingsbak trillingen in de 3de versnelling met gas loslaten. Als ik rond de 55 km/h rijd in de 3 en het gas loslaat trilt de pook volledig en slaat deze ook een stukje naar voren. Geef ik vervolgens weer gas in de 3 slaat deze weer een klein beetje naar achter maar is de trilling weg bij constant gas geven. Hierdoor heb ik de motorsteun voor en achter vervangen. Na het vervangen van de motorsteunen weer geen succes.

      Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit eventueel nog meer kan zijn? Of is het gewoon iets waar ik mee dien te leven.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Groet, Fon

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.