versnellingspook klappert.

Forumindex Forums Modellen Tigra versnellingspook klappert.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221991
    miketigra
      Lid sinds:
      28 December 2009

      heey

      ik heb een Opel Tigra 1.4 turbo met een Pook probleem

      Als ik rijd Bv in zijn 1e versnelling rijd dan klapper me pook heel veel heen en weer als ik me gas loslaat.
      dat doet die ook in anders versnelling maar in zijn 5e is het wel veel minder.

      Nu hoorde ik laatst dat mijn Rubber gewoon versleten was waar me pook in zit? klopt dat? en valt dat zo te vervangen?
      En hoe heet dan precies zo rubber dan kan ik het namelijk bestellen als het het is tenminste.

      Alvast bedankt

      Groete: Mike Tigra.

      #17682099
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        ik zou eerst eens naar je motor steunen kijken of die niet zijn versleten.

        Je motor ligt op steunen, die steunen vangen beweging van de motor (en dus ook de versnellings bak) op, als deze steunen af/gaar zijn krijg je ook deze acties.

        Je kan dit controleren door je motor eens vast te pakken en heen en weer te duwen, gaat dit heel erg makkelijk, vervang je steunen maar :)

        Budget tip: op de sloop wil je nog wel eens in goede/acceptabele staat verkerende steunen vinden, controleer wel dat hier zo min mogelijk speling op zit

        #17682100
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          ff je omkeermechanisme van je versnellingspook nakijken of er daar geen speling op zit of je zou de motor en bak ophangingsrubbers kunnen nakijken….

          je versnellingspook zit namelijk niet in rubbers…

          #17682101
          miketigra
            Lid sinds:
            28 December 2009

            ik probeerde net even me motor te bewegen maar dat ging egt niet gewoon..dus me motor steunen zijn denk gewoon nog goed.

            en het omkeermechanisme waar zit dat precies en waar kan ik dat nakijken? of moet ik dan de brug op?

            #17682102
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              aan de bovenkant van je versnellingsbak komt een stangetje naar buiten
              als je die volgt kom je bij een metalen beugeltje uit
              in het midden daarvan zit een pen en daar kan ook speling op zitten in de bussen die daar in zitten

              op onderstaande tekening:

              4 en 5 is het beugeltje (omkeermechanisme)
              17 is de pen
              11, 12 en 13 daar kan de speling op zitten

              #17682103
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Met motorkap open en auto op de handrem in 1 en R koppeling op laten komen, en kijken of je veel motorkanteling heb.

                een motorblok zo op en neer trekken met de hand gaat meestal ook niet met een kapot rubber..

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.