Versnellingsbakolie Corsa B verversen

Forumindex Forums Modellen Corsa Versnellingsbakolie Corsa B verversen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Dutchiemuts

Hoi, nieuw hier op het forum. Sinds begin dit jaar eigenaar van een groene :-D Opel Corsa b diesel 1.7 aka ‘de kikker’.

Superzuinig karretje. M’n record staat op 1 op 22! Allemaal super behalve de versnellingsbak… Die schakelt niet zo lekker meer. Vooral vaak in het achteruit zetten gaat ie nogal wel eens tandjes poetsen. Om het probleem op te sporen wil ik eerst een verversing doen van de versnellingsbak doen. Mijn vraag is: welke olie moet daarin?
      Who knows?

corsaracer
      Deelnemer

heb je al eens naar het pennetje gekeken dat de versnellingsbak verbind met het omkeermechnisme??
        vaak zijn die dingen gaar waardoor hij ook niet meer lekker schakelt.

en voor de olie gewoon ff naar de dealer gaan en 2×1 liter halen. in de bak zelf gaat ongeveer 1,6 liter. dit kan de dealer je ook vertellen

Ewoud94

Zo begon het bij mij ook, lastig in de achteruit en toen lastig de 1 en 2 totdat ik een slijpend geluid hoorde, druklager compleet versleten en koppelingsplaat begon ook al.

Hoop niet dat het in jou geval ook zo is. In principe hoef je versnellingsbak olie nooit tot zelde vervangen. Meestal als ze het doen is het richting de 300.000. Ik hoop voor je dat het helpt! En anders wordt het een iets minder leuk klusje ben er samen met een monteur 6 uur mee bezig geweest (was eerste keer)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Dutchiemuts

Van het pennetje zal ik doorgeven aan ‘m’n monteur’.
            Mbt de kilometerstand. Ik heb net de 250.000 aangetikt. Dus op zich niet verkeerd om te doen voor het behoud van je versnellingsbak… In het begin deed ie het alleen met een koude bak. Dan gaat het schakelen niet zo geweldig. Maar nu doet de bak ook moeilijk met achteruit zetten als ie warm is. Ik heb nog ongeopende versnellingsbak olie staan. Die had ik niet meer nodig voor m’n auto die ik hiervoor had… Dus wil weten of ik die kan gebruiken… En bij de dealer betaal je de hoofdprijs voor een litertje… Beetje zonde dunkt mij ;-). Koppelingspedalen zijn nog prima. Ik kan nog in z’n twee wegrijden zonder problemen. Zolang dat nog gaat maak ik mij daarover nog geen zorgen :-p

Dutchiemuts

Koppelingsplaten…. Typfoutje

robert_corsa

denk toch aan je koppeling hoor.
                gaat hij zwaar? waar pakt hij op?
                kun je hem in zijn 5 zetten, op de handrem, en dan de koppeling omhoog laten komen zonder dat hij afslaat?

Dutchiemuts

Koppelen doet hij zeer goed. Hoef koppelingspedaal maar een klein stukje omhoog te doen en de auto komt direct goed in beweging. Dat in z’n 5 zetten zal ik zo even proberen. In z’n 1 gaan rijden met handrem gaat trouwens wel… Ahum dat vergeet ik nog wel eens :-p

Dutchiemuts

Zo, heb het even geprobeerd. De motor slaat pas heel laat af. Veel hoger dan op het punt dat de koppelingsplaten normaal koppelen. Nog een heel klein stukje en het koppelingspedaal was helemaal omhoog/los. Dus niets mis met de koppelingsplaten zelf :thumb . Heb zelf twee auto’s gehad waarvan de koppelingsplaten ‘op’ waren dus weet wat het is om te rijden met versleten koppelingsplaten.

robert_corsa

Day klinkt goed idd.
                      Duimen voor je bak olie dan

joop1970
                      Deelnemer

Hoef koppelingspedaal maar een klein stukje omhoog te doen

Stel dan eerst de koppelingskabel eens bij.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.