versnellingsbakolie bijvullen ?? en peil nakijken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum versnellingsbakolie bijvullen ?? en peil nakijken

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    g.klijn
    Deelnemer

hallo ik heb een vectra b station met een 5 handbak en een z16xe motor bj2001 en ik wil eigenlijk de olie peilen van de versnellingbak omdat ik hem al een paar jaar heb maar nog nooit naar de bakolie heb gekeken maar waar kan ik peilen en of bijvullen ik zie zo 1 2 3 geen vul of peilplug?? zoals bijv bij een manta of zo?

bvd gijs

sw_reijnders
      Deelnemer

Even voor de duidelijkheid, je hebt een F17 bak ;)

daar zit geen peilstok in
        als je de bak vult, moet je er achter het linker voorwiel en rechts van de steekas een schroef uit draaien.
        als er dan olie uit komt lopen, is de bak vol.

in principe zegt opel dat je die olie nooit hoeft te vervangen.
        Maar mijn mening is, dat het 1x op 100.000 km geen kwaad kan.

g.klijn
        Deelnemer

nou dan wordt het wel verversen denk ik auto heeft al 3 ton gelopen en zoveel olie gaat er niet in en via die bout kan ik hem ook bijvullen dan denk ik zo of moet dat weer via een ander gat ergens ??

gr gijs

g.klijn
          Deelnemer

nou zat ik net te kijken op de kroon site en daar geven ze bij mijn kenteken een f15 transmissie aan of is de olie hetzelfde voor een f15 of f17 of waar kan ik zien wat voor bak er in mijn auto zit??

bvd gijs

arjontje
            Deelnemer

@g.klijn wrote:

nou zat ik net te kijken op de kroon site en daar geven ze bij mijn kenteken een f15 transmissie aan of is de olie hetzelfde voor een f15 of f17 of waar kan ik zien wat voor bak er in mijn auto zit??

bvd gijs

Ja die kroon site en versnellingsbakken klopt geen snars van.
              die zeggen dat ik een F18 heb. Die past geen eens op een smalblock.

Olie zou ik gewoon bij de dealer halen.

sw_reijnders
              Deelnemer

@g.klijn wrote:

nou dan wordt het wel verversen denk ik auto heeft al 3 ton gelopen en zoveel olie gaat er niet in en via die bout kan ik hem ook bijvullen dan denk ik zo of moet dat weer via een ander gat ergens ??

gr gijs

nee dat is wel een erg klein gaatje om olie bij te vullen
                het makkelijkst is de schakelvork aan de bovenkant van de bak te halen en daarlangs bij te vullen.

er gaat ong. 1.6 liter in, wat overeen komt met 13 euro ofzo bij de dealer voor 2 flesjes.

g.klijn
                Deelnemer

oke gaan we dat van de week gelijk doen voordat mijn bak stuk gaat bedankt alvast

gr gijs

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.