Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › versnellingsbakken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2010 om 12:46 #17220352
ik heb een vraagje over de versnellingsbakken die plug & play zijn op een c20ne…
welke bakken passen er allemaal als plug & play?
en welke bak heeft de 1ste keuze, en waarom?ik zie de reacties wel verschijnen :thumbup
groeten jens
24 april 2010 om 07:36 #17661398F16
F18
F20
Deze moeten allemaal zonder enige vorm van aanpassingen erop passen.
Er is dan nog wel verschil tussen de CR en WR uitvoeringen.
Hierover vind je meer informatie op http://www.opel-infos.de
25 april 2010 om 16:04 #17661399en welke van deze bakken zijn het beste voor een c20ne?
welke bak heeft welk voordeel?mijn duits is namelijk niet m’n sterkste kant :jerry
25 april 2010 om 16:07 #17661400ligt eraan in welke auto de motor ligt
in een corsa a ofzo kan je makkelijk met een f20 rijden
of een f16/f18 wrin een zware auto, dus een astra of calibra oid zou ik het zelf bij de f16cr houden
26 april 2010 om 14:09 #17661401hij komt in een kadett D te liggen…
een f20 zou dus moeten kunnen?? die heeft wat langere versnellingen dan ofzo?dus als ik hem dan goed heb begrepen rij dus met een f20 in elke versnelling harder dan met een f16? en m’n top ligt dan ook hoger…. of is dat niet noemenswaardig?? en trekt hij ook harder op dan een f16?
26 april 2010 om 14:55 #17661402Dat hangt van de F16 uitvoering af.
Wide ratio of Close ratio.
F16CR trekt sneller op dan F20, maar lagere top.
F16WR trekt langzamer op dan F20, top geen idee.Maar vergelijk eerst is de bakverhoudingen / eindoverbrengingen.
http://www.opel-infos.deCorrect me if I am wrong :agent
26 april 2010 om 18:14 #17661403een f16wr rijd op de grote weg wat relaxter,scheelt aardig wat in toeren tov een f20 op de grote weg
in de stad maakt het niet echt uithmm, de motor komt in een kadettje, dan zou ik zelf toch de f16cr gaan rijden, of een f20, in elk geval geen wr
26 april 2010 om 18:27 #17661404Een f16CR rijdt aan een c20ne in een kadett E ook al makkelijk over de 200.
En dat is dan dus de ‘sprint’ bak.
Een WR doet het wegbleren misschien ietsje langzamer maar is volgens mij vooral om minder toeren/herrie te maken met 130 op de snelweg.Een D kadett is nog ietsje lichter dan de E ook.
Dus of je dan nog een voordeel hebt met die wr bak.. Hoe hard wil je gaan :Pook nog: Die F16CR bakken zijn volgens mij gewoon het makkelijkst te krijgen en daardoor de beste makkelijkste keus.
Ik heb zelf een golf 2 gti gehad met de langste diesel bak die er maar was en dan kom je toch niet meer aan de theoretische top en je trekt alleen maar langzamer op. Alleen het langer doortrekken was interessant omdat niemand dat verwachte.
27 april 2010 om 16:30 #17661405ik rij met een f13, alleen vliegwiel aanpassen (busje erin) gaten iets verboren
ken je lekker met je originele steekassen ed blijven rijden
Corsa A27 april 2010 om 20:12 #17661406origineel gepost door Corsaboer
ik rij met een f13, alleen vliegwiel aanpassen (busje erin) gaten iets verboren
ken je lekker met je originele steekassen ed blijven rijden
Corsa Amet de originele steekassen?? hmmmmm ik heb toch liever gewoon gsi assen bij m’n motor…. ik heb nu een F16 bak er staat geen wr op dus is het een cr neem ik aan….
dan laat ik die er voorlopig even onder zitten, even kijken of ik daar tevreden over ben.
jens
28 april 2010 om 08:45 #17661407Quote:
origineel gepost door Corsaboer
ik rij met een f13, alleen vliegwiel aanpassen (busje erin) gaten iets verboren
ken je lekker met je originele steekassen ed blijven rijden
Corsa Amet de originele steekassen?? hmmmmm ik heb toch liever gewoon gsi assen bij m’n motor…. ik heb nu een F16 bak er staat geen wr op dus is het een cr neem ik aan….
dan laat ik die er voorlopig even onder zitten, even kijken of ik daar tevreden over ben.
jens
gaat goed tot +- 170 pk, is maar een licht autotje he, eerder zullen de koppelingsplaten het begeven, dat is bij een maat van mij die met een c20xe rijdt met chip erin en rijdt ook met F13!
groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.