versnellingsbak verhoudingen

Forumindex Forums Modellen Manta versnellingsbak verhoudingen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Jaccoooo

zijn de verhoudingen van een 5 bak van een 1.8 s hetzelfde als van een GSI?

zijn er andere bakken (bv. van een Omega)die passen in een Manta/Ascona B die korte overbrengingen hebben als die van een GSI?

Opel Team Putten

Volgens dit linkje: http://www.opel-infos.de/getriebe/getrag.html” onclick=”window.open(this.href);return false; zouden die van een 1.8s en een GSi hetzelfde kunnen zijn..

wfvdijk
        Deelnemer

Wat ik weet is dat er een verschil is in de Getrag 240 bak (dit is de 5-bak van de GSI). Er is een variant voor de Manta en voor (o.a) Opel Rekord geweest. Het verschil zit ‘m in de 5e versnelling, de rekord versie heeft een iets lagere overbrengverhouding.
          Let bij het wisselen van de bak op de kleur van het wormwieltje. Als je een bak installeert met een andere kleur krijg je afwijkingen op je km teller (of je moet ook een ander klokkenhuis installeren :hmmz )

Zie http://www.senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm voor een overzicht van alle versnellingsbakken onder opels

JOZO

@wfvdijk wrote:

Let bij het wisselen van de bak op de kleur van het wormwieltje. Als je een bak installeert met een andere kleur krijg je afwijkingen op je km teller (of je moet ook een ander klokkenhuis installeren :hmmz )

heb ik last van volgens mij…

Jaccoooo

bedankt voor de info/links ik ben op zoek naar een zo kort mogelijke bak voor mijn rallyauto, de teller afwijking maakt me niets uit, (kijk ik toch niet op ;) ) eigenlijk moet ik een ZF-bak met 5e van 1:1 en als het kan ook nog een lange 1 :agent , maar dat laat mijn budget niet toe, dus zoek ik het in het standaard spul.

ik heb weleens wat gehoord over een sterke 3 delige? bak met een kortere 5 uit een Monza/Senator is dat dan de 265?

of gewoon een ander merk pas gaan maken, iemand ideen?

wfvdijk
              Deelnemer
                Jaccoooo

was ik Henk bijna vergeten :sleeping ik had het bewust niet in het cih gedeelte geplaatst omdat ik begon over de 1.8 s en dat is geen cih

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.