Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Versnellingsbak staat vast in de achteruit versnelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2012 om 17:31 #17251499
Hallo, Ik heb een Opel Corsa D 14. 16V van 2007 gekocht met rechts een beetje schade. Dit is inmiddels bijna hersteld en kan al gauw naar de spuiter.
Nu heb ik nog een ander probleempje en hopelijk kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan repareren.
De auto staat vast in zijn achteruit. Ik kan als ik schakel alle versnellingen gebruiken en hij valt er netjes in maar ook blijft ie in de achteruit zitten. Dus vooruit rijden is er nu helaas niet bij.
Als ik de pook in zijn achteruit wil zetten, lukt het niet. Ik trek de vergrendeling omhoog en als ik hem dan in de achteuit wil zetten lukt dit niet.
Ik vermoed dat er misschien iets in de bak is afgebroken!! Schakelvork misschien??
Wie kan mij helpen!! Ben ik een andere bak nodig of kan ik vrij simpel door 1 van de deksels te verwijderen bij de versnellingen komen?? Of weet misschien iemand waar ik technische documentatie kan vinden. Bijvoorbeeld een tekening waar een opengewerkte bak op staat. Dan weet ik ook waar ik het moet zoeken.Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reactie.
17 augustus 2012 om 17:35 #18057763Hoe erg was die schade? Heb je er nog mee gereden sinds dat er schade gereden is? Mijn moeder heeft ook nog in een klapper gezeten (LV) Oppervlakteschade viel nog mee, maar de aandrijfas lag wel mooi uit de bak…
18 augustus 2012 om 11:49 #18057764Ik heb er een klein stukje mee achteruit kunnen rijden omdat ie vastzit in deze versnelling. De rechter aandrijfas is er wel uit geweest maar zit er weer in.
19 augustus 2012 om 19:35 #18057765kweet niet hoe ik de topic weg kan halen maar mijn probleem is opgelost dus deze topic kan worden verwijderd.
Bedankt namens alle die hebben gereageerd en me geholpen hebben :(19 augustus 2012 om 19:48 #18057766Hoe heb je het opgelost?
Het topic is er namelijk ook voor anderen, om ervan te leren.
Een forum is er om elkaar te helpen he19 augustus 2012 om 21:20 #18057767Helaas komt het bij Opel niet heel veel voor dat deze bakken stuk gaan, dus ook weinig die er ervaring mee hebben..
Dan zijn er automatisch weinig die je goed kunnen helpen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.