Versnellingsbak problemen Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Versnellingsbak problemen Astra H

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Marcel86
    Deelnemer

Beste leden,

Drie dagen geleden begon onze Astra H met motorcode z16xep en 160k op de teller ineens flink te kraken op het moment dat je hem in de achteruit zette. Dat wekte natuurlijk al wat zorgen, maar in 3 dagen tijd is het nogal snel van kwaad naar erger gegaan. In mijn ogen vreemd, aangezien ons autotje echt super soepel schakelde. Met 1 vinger was geen enkel probleem, nul weerstand.

Sinds gisteren ging schakelen tijdens het rijden uit het niets echt moeilijk. Op het moment dat de motor goed warm was moet ik redelijk duwen om hem in een versnelling te krijgen tijdens het rijden.

Vanaf vandaag is het zelfs zo erg dat ik gewoon niet meer kan schakelen als de motor warm is. Ik duw al redelijk hard, veel meer geweld durf ik niet te gebruiken.

Nu is het vreemde dat op het moment dat ik de motor uit zet, ik alle gangen moeiteloos kan gebruiken, net zo soepel als dat hij 4 dagen geleden schakelde. Op het moment dat de motor draait met de bak in zijn vrij, voel ik dat de auto heel lichtjes vooruit probeert te rollen als ik hem in zijn eerste versnelling probeer te zetten zonder dat hij daadwerkelijk in de gang zit…

Is dit een kapotte drukgroep, die binnen 3 dagen ineens uit het niets zo veel problemen geeft? Ik voel nul trilling, dus vliegwiel is het naar mijn idee niet. Kan het de olie zijn? Ik durf niet te zeggen wanneer die voor het laatst vervangen is, wij rijden de auto nu een half jaar. Ik vind het zo vreemd dat hij op zo’n korte tijd zo veel problemen geeft. Eerder met schakelen zoals vermeld echt nul problemen, zo soepel als baby billetjes.

Ik hoop dat iemand me op de goede weg kan helpen.

opel-mark
      Deelnemer

ik vermoed het probleem in de koppeling groep, een kapot druklager hoor je meestal wel piepen, het klink alsof de koppeling niet helemaal vrij komt

Marcel86
        Deelnemer

[quote quote=18445985]ik vermoed het probleem in de koppeling groep, een kapot druklager hoor je meestal wel piepen, het klink alsof de koppeling niet helemaal vrij komt[/quote]

Dus de platen vervangen?

Opeltje17
          Deelnemer

Complete koppelingsset, drukgroep, koppelingsplaat en een druklager.

guy riekerk
            Deelnemer

Hallo ik heb het zelfde probleem.
              <p style=”text-align: left;”>Wel tijdens rijden in de 1 2 en 3 maar met moeite,maar niet in achteruit,dan zijn de tanden aan het kraken.Verder hoor ik niks.met motor uit soepel schakelen.Auto meteen still gezet,Als het de koppelingsplaten zijn ,wat zouden hier de kosten van zijn ?Betreft opel astra twintop 1800 uit 2006</p>

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.