versnellingsbak probleem 5 bak c kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett versnellingsbak probleem 5 bak c kadett

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    c-dett16v
    Deelnemer

oke, ik heb mij vergist, ik dacht dat je stond te spinnen……:D

maar misschien je synchroos gesloopt door te veel toeren verschil of een van je vorken krom geduwd

Gsmits

ja denk ook iets interns

dat zouden dan inderdaad waarschijnlijk de vorken of de synchros zijn

RacesconaB204
        Deelnemer

Heb je de koppelingsplaat al gecontroleerd?

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat er een stukje blik afbreek van de dunne blikken platen die de 4 schroefveren op hun plek moeten houden. Het naar buiten gebogen deel breekt dan af en de veer kan opzij. Zo’n veer gaat dan bijvoorbeeld langs het vliegwiel schuren waardoor de koppeling niet goed genoeg vrij komt en je bij draaiende motor niet meer kunt schakelen (of heel moeilijk).

c-dett16v
          Deelnemer

origineel gepost door Rik Ophuis
            Heb je de koppelingsplaat al gecontroleerd?

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat er een stukje blik afbreek van de dunne blikken platen die de 4 schroefveren op hun plek moeten houden. Het naar buiten gebogen deel breekt dan af en de veer kan opzij. Zo’n veer gaat dan bijvoorbeeld langs het vliegwiel schuren waardoor de koppeling niet goed genoeg vrij komt en je bij draaiende motor niet meer kunt schakelen (of heel moeilijk).

dan zou hij dus moeten stil staan in zijn 1 en dan even met de koppeling spelen en kijken of hij goed vrij komt!

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.