versnellingsbak opel vectra b

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum versnellingsbak opel vectra b

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    sandoman

Ik heb een vraagje mijn auto schakelt wat moelijk.
      Ik heb het gevoel dat ik hem soms in de versnelling moet schuiven of dat hij er soms niet goed in zit dan wil ik hem in zn twee zetten dan springt hij er zo uit net of hij er niet vergenoeg in zit.
      Ik had al een keer een berichtje gehad van iemand over het schakel mechanisme dat ik het zwarte afdek hoesje omhoog moest bij de versnellingspook en dan kijken hoeveel speling er inzit maar ik weet niet hoeveel speling hij mag hebben.Wie kan mij daar mee helpen grtjes Wolter Veendam

wim-v6
      Deelnemer

Bekende dus…

ik zal die tip wel gegeven hebben..

Vraagje welke motor??

Leeftijd??

R links voor of Rechtsachter??

Willem

Commodore A

Hallo Willem,

Ik heb ook een schakelprobleem met mijn vectra B 2001 Z18XE Bak F18. Gaat ontzettend zwaar / stroef. Heb het schakelmecanisme ook al af laten stellen bij de dealer. Zat zelf ook te denken aan de kogelspeling van de schakelpook in het kantelhuis. heb nu al ongeveer 2 mm speling, de pook “rammelt” er ook in. Wat mag deze speling maximaal zijn? Schakelt in alle versnellingen stroef, vooral eerste en tweede. Van 1 naar 2 en terug van 3 naar 2 en van 1 naar 2. er zit nu 123000 km op en bij 60000 versnellingsbakolie vervangen voor volsynthetisch.

Groeten Edwin

wim-v6
          Deelnemer

Heb jij schakelkabels of een stangen mechaniek??

bij kabel mechaniek denk ik toch dat de kabels vervangen moeten worden.

Willem

Commodore A

Hallo willem,

Ik heb een overbrenging met stangen. Heb vanmorgen nog gekeken naar de speling tussen de kogel en het kantelhuis. Dit is minimaal 2 mm. Heb de speling proberen op te vangen door rondom dubbelgevouwen stukjes papier tussen de kogel en het huis te schuiven ( is niet de oplossing) en het leek beter te worden. Wel was toen de motor al op temperatuur ongeveer 10 km gereden dus de bak is dan niet goed warm maar toch. Er is ook enige axiale speling in de stang die het schakeldeksel in gaat.

Groeten Edwin

sw_reijnders
              Deelnemer

zoals ook in het andere topic geschreven . . . z18xe heeft een F17 bak en geen F18 ;)

wim-v6
                Deelnemer

Is inderdaad een F17 bak, en als in bij je andere vraag.

Ik vermoed voor bijde toch het schakelmechaniek en onderaan de pook smeren.

willem

vectra a 1.8 cdx

ik heb dat probleem ook gehad met mijn vec a is dan wel anders dan een vec b maar ik ben toen hier bij de dealer geweest en daan hebben ze mijn bakolie er uitgehaald en toen hebben ze er aft in gedaan schakelt weer als nieuwe echt waar en zekker nu het koud buiten is want de olie is een stuk dunner mischien is dat een optie

en anders moet je hier even kijken http://www.kroon-olie.com

kan ook handig zijn mischien maar let wel niet tewaak je bak olie verversen is niet goed voor de bak
                    er zit een toepassing in de olie die een beschermlaag over de tandwiellen leg en telkens als je ej bak olie ververst voort die laag steets dikker en dan gaat hij ook moeilijker schakelen dus wat wel goed voor de motor is is dus niet goed voor de bak

vectra a 1.8 cdx
                      vectra a 1.8 cdx
                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.