Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › versnellingsbak kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 21:33 #17252863
hallo. ik reed vanmiddag rustig in mijn auto toen ik ineens iets hoorde knappen.. met gevolg een dikke plas olie onder de auto… niet best dus
nu is mijn vraag. is het een beetje te doen zo’n bak eronder weg halen..
de ruimte en gereedschap is er wel maar we hebben geen brug…het is trouwens een vectra b 2.5 v6 bj99
de bak is zover ik weet een f25…
moet ik hier nog op andere dingen letten?
er worden ook calibra bakken aangeboden(f25) is dit hetzelfde?15 november 2012 om 21:35 #18075035Volgens mij zit er als ik van Wim het goed had gelezen een F23 bak achter..
Maar zou je ff op Wim zijn expertise moeten wachten
Uit een ander topic:
@wim-v6 wrote:
Verbruik V6:
1e auto: Reken maar op 1 op 8 a 1 op 9 op zijn minst, liefst nog duurder, zeker als je te veel aan het genieten bent van de remus onder de vectra…
indien automaat: reken bij statdsverkeer op zeker 1 op 7Ik rijdt met een Fluwelen voet 1 op 11 gemiddeld.. (2.5 V6 handgeschakeld CDX 1996 en 2.5 V6 caravan handgeschakeld CDX 1999)
nu met de 3.0liter laag Compressie en Diesel versnellingsbak is het halen van 1 op 14 (zelfs 1 op 15 bij 100km/u is haalbaar) een op de snelweg een eenvoudig klusje, 1 op 12 in de stad is nu haalbaar…
Dat red je niet met de Veel te korte F23SR in de Vectra-B2 (vanaf 1999) niet..
Ik vermoed dat de BC van een verkeerd programma voorzien is..
Willem
15 november 2012 om 21:39 #18075036oke! op ebey staan genoeg f23 bakken.. dus dat scheelt…
15 november 2012 om 21:51 #18075037Kijk van tevoren ff goed naar je eigen bakcode.
Geloof dat er diverse varianten van de F23 zijn, maar daar ga ik niet teveel met zekerheid over spreken..
Dat kan Wim je weer precies uitleggen
16 november 2012 om 06:04 #18075038Ook F25bakken zijn geleverd op de x25xe.
Moet je even onder je pook kijken of je stangen of kabels ziet.
Voor de bakken moet je ook naar eindverhoudingen kijken en kun je niet zomaar een calibra bak steken (is nog mechanische koppeling ook). En als je Wim zn topic doorleest heeft hij ook nog een Cali bak in zijn B1 willen zetten en dat is ook niet gelukt.
Check http://www.opel-infos.de” onclick=”window.open(this.href);return false; ook eens17 november 2012 om 07:10 #18075039gisteravond dus even onder de auto gekeken… zag er niet best uit… er zit een gat in de bak :( nu vragen wij ons nog steeds af of er zoveel verschil in een versnellingsbak zit… ik heb trouwens dus een f23 bak.. maar een bak van een 2.0 wil er niet achter? er staan genoeg f23 bakken te koop. maar moet wel de goeie hebben natuurlijk…
17 november 2012 om 09:43 #180750404cil bakken zijn korter
Daar past je aandrijfas niet in.Het is gewoon zoeken naar ee F23 bak
18 november 2012 om 08:49 #18075041Simpel B1 is F25 (stangen), B2 is F23(kabels).
Er moeten toch genoeg F23 bakken zijn met V6 bellhouse. Mijne was zelfs gratis als ik de revisie kosten betaalde.
18 november 2012 om 17:01 #18075042http://link.marktplaats.nl/609086732″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit gaat dus bijvoorbeeld niet werken?18 november 2012 om 19:45 #18075043@mooiwark wrote:
http://link.marktplaats.nl/609086732
dit gaat dus bijvoorbeeld niet werken?nee aangezien die van een 4-cil korter is als die van een v6
tevens is de bak verhouding van een astra ook anders als die van een vectra.
ook belangrijk om naar te kijken18 november 2012 om 20:18 #18075044valt toch nog tegen om een bak te vinden voor mijn v6… of ik kijk natuurlijk verkeerd… alle hulp is welkom! veccie moet snel de weg weer op ;)
18 november 2012 om 20:40 #18075045check de onderdelenlijn anders eens
http://www.onderdelenlijn.nldaar heb ik op zich wel goede ervaringen mee
18 november 2012 om 20:55 #18075046Staan er slechts 2 op de onderdelen lijn….
de F25 komt gewoon meer voor, een unikum al zeg ik zelf, toen ik er een zocht waren deze nergens te vinden gloeiende..Houd er rekening mee dat er in verhouding maar weinig V6-en met handbak geleverd zijn!!
dus deze vinden kan nog wel eens lastig zijn.Let op, je kan de F23 bak van een ander type plaatsen, maar dan moet wel je Bellhouse nog in orde zijn!!
De F23SK is de enige passende bak voor de V6.Ik heb zelf een F23SL omgebouwd naar een V6 type, door het Bellhouse over te zetten van mijn F23SK op de F23SL, ik rijdt nu dus met een F23WR 3,84 bak ipv een korte F23SR 3,84 bak.
Trouwens, mocht je Bellhouse nog heel zijn (kun je controleren als de bak eraf is), heb ik nog een goede Versnellingsbak liggen (F23SR code SK), daarvan heb ik alleen het belhouse gebruikt..
Deze mag wel voor een Zacht prijsje weg!!
of mocht je hem willen ombouwen naar stangen, heb ik nog een lange F25 bak liggen een F25RC behuizing (vectra-B) met internals van de F25WT (Calibra / Vectra-A).. (met deze laatste draai je ipv 3100 toeren bij 120km/u 2850 toeren bij 120km/u)
Willem
18 november 2012 om 21:26 #18075047@sw_reijnders wrote:
check de onderdelenlijn anders eens
http://www.onderdelenlijn.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;daar heb ik op zich wel goede ervaringen mee
oke thank! :thumb
18 november 2012 om 21:33 #18075048foto’s van een gedemonteerde F23 bak:
het koppelingshuis en het tandwielhuis zijn 2 delen
Tandwiel huis:
Bellouse / koppelingshuis:
Willem
18 november 2012 om 21:35 #18075049Als je goed kijkt zie je dat de rechtse minder diep is, die is van een 4 cilider, (en niet schoongemaakt, maar dat is tot daar aan toe haha…
Willem
19 november 2012 om 12:32 #18075050kijk! het is me helemaal duidelijk!
19 november 2012 om 21:16 #18075051das mooi, dat is wel een streven, proberen duidelijk te zijn..
Succes..
Willem
20 november 2012 om 18:30 #18075052wat een toppertje :thumb ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.