Versnellingsbak in winterstand bij achteruitrijden.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Versnellingsbak in winterstand bij achteruitrijden.

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    jasje
    Deelnemer

Bij de bediening van mijn Zafira-B/Z22YH met automatische versnellingsbak (geen geautomatiseerde dus) zit een “winterprogramma” (het knopje met sneeuwvlokje) waarbij de auto in de derde versnelling wegrijd volgens het instructieboekje.
      Een soort doorslipregeling dus. Wegrijden straks in de winter moet in mijn geval altijd in de achteruit. Heeft deze faciliteit ook zin bij het achteruit rijden of is het dan zinloos? :hmmz Wie heeft daar al ervaring in. Voor mij wordt het de eerste winter met dit zaffie… :D

sleutel13

Had t ook op mn omega…..kansloze optie hahaha. Maar zal bij een fwd wel beter zijn denk ik.

jasje
        Deelnemer

In de sneeuw heb ik het goed kunnen proberen. Het is wel duidelijk dat deze faciliteit enkel voor de [D]rive op gaat. Heel beheerst valt er dan op te trekken. In de achteruit is het dus oppassen en voorzichtig aan maar. Vooruit bergaf is de bergversnelling [1] weer praktisch want anders gaat het allemaal veel te snel.

“slotje”.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.