Versnellingsbak Getrag 240

Forumindex Forums Modellen Ascona Versnellingsbak Getrag 240

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Willy Vansant
    Deelnemer

Mijn Getrag 240 versnellingsbak maakt een raar geluid na een langere rit als ik hem uit versnelling zet en de koppeling los laat.Bij ingedrukte koppeling is het geluid weg.Bij vriesweer is het het geluid ook minder.Heb al een additief van Marly toegevoegd zonder veel resultaat.Wat kan ik hier aan doen?

ben-limo-16v

Denk dat je het druklager bij je koppeling slecht hebt. redelijk makkelijk te vervangen en kost relatief weinig.

Willy Vansant
        Deelnemer

De druklager is nieuw,ook de drukgroep en de koppelingsschijf.Het geluid is meer een gerammel???

101manta101

hoe zeker ben je ervan dat het geluid van de bak komt ? Gemakkelijkste is het op te sporen met een stethoscoop , of een schroevendraaier tegen het oor.

monerps

Hallo willy , heb je de oorzaak van het geluid al gevonden , heb namelijk net het zelfde symptoom ,een fel rammelend geluid maar enkel op stationair
              toerental .

kiyamizio

Priseas lager die achterin je bak zit? of hoe.die ook heet. Dat was het bij mijn. Kan je bij bmw nieuw bestellen.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Willy Vansant
                Deelnemer

Probleem is opgelost.Heb een andere versnellingsbak (getrag 265 en 9″koppeling) laten plaatsen maar had nog steeds hetzelfde probleem.Bij stationair toerental kwam een rammelend geluid uit de kom van de koppeling,bij ingetrapte koppeling was het weg.Heb nu terug de originele nokkenas (zat een scherpe sportnokkenas in) laten monteren en het probleem is opgelost.Met de scherpe nokkenas liep de motor stationair zeer onrustig en begon de koppeling vreemde geluiden te maken.Loopt nu stationair zeer rustig en alle geluiden zijn verdwenen.

mr-turbo
                  Deelnemer

je had hem ook iets harder stationair kunnen laten draaien, is geluid ook weg, en nog wat beter voor de motor ook

2000
                    Moderator

Ik heb hetzelfde tot 1200 toeren. Heb ook een snel nokkenas. Andere (gebruikte) koppelings plaat hielp ook niet. Ik denk dat er ruimte zit in de veren die in het platte deel zitten, en dat dat gaat klappen bij onregelmatig stationair lopen. Als ik de koppeling niet getrapt hou, dan lijkt het net of de hele motor uit elkaar loopt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.