Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › versnellingsbak calibra 2.5 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2011 om 15:01 #17925276
ik heb nu een sachs verharde koppelingset erin dus denk wel dat ik de goede heb toch?
jij vraagt het aan mij en ik zeg zoek maar op internet!!
9 oktober 2011 om 15:02 #17925277weet je het zelf niet?, heb je een link dan?
9 oktober 2011 om 15:05 #17925278hier besteed ik geen aandahct meer aan.
laat maar weten als je wat anders heb te meldenmensen wie weet het verschil tussen een x25xe en een x30xe blok?
Ik weet wel dat de motor gereviseerd is9 oktober 2011 om 15:15 #17925267verschil zit binnen in
maar je kunt het ook zien aan het motor nummer wat op de rand voor aan op het blok staat
de plek waar de je bak tegen je motor zit op die randstaat daar niks staat er aan de achterkant van het blok op gegoten
alleen zie je dat haast niet als de motor er in zit9 oktober 2011 om 15:24 #17925264@Oenatje wrote:
is maar goed ray dat jij de auto wel kent, en dat jij wel harde bewijzen hebt
mister know it allik zeik niemand af, dat jij dat zo opvat ligt aan jou
waarom rijden duitse auto’s harder als nederlandse auto’s? vaag
ik ken die auto ook niet
maar zo als ik lezen kan weet hij zelf ook niet wat er met die auto gebeurt is
jij zegt gewoon direct dat het niet mogelijk is zonder verder na te denken
als er iemand hier komt en aan geeft 10 pk meer te hebben dan bij opel in de folder staat ben jij altijd de eerste die hem af brand
en ook gelijk weer linken naar het marktplaats forum van je zodat je vriendjes er ook kunnen happenalleen jammer he dat je hier geen mod functie hebt zoals op het astra forum he
9 oktober 2011 om 15:33 #17925257post is een foto van de motor !
het kan natuurlijk wel dat er wat meer pk in zit
:wink:
9 oktober 2011 om 16:01 #17925254ja ray dat is jammer, wat ik niet jammer vind is dat het opvliegende mannetje weg is.
ik vroeg daarom ook of er meer aan gedaan was dan chippen, maar er komt geen reactie. alleen een chip en dan denken dat je ergens tussen de 200 en 240 zit is bullshit, dat is niet meer dan die 10 pk die jij opnoemt. stickers plakken helpt ook.
verder iedereen ja en amen zeggen tegen ray anders ontploft ie
doei
9 oktober 2011 om 16:13 #17925255@Oenatje wrote:
ja ray dat is jammer, wat ik niet jammer vind is dat het opvliegende mannetje weg is.
verder iedereen ja en amen zeggen tegen ray anders ontploft ie
doei
nee hoor dat hoeft niet :agent
geval hier is gewoon dat jij en ik die auto niet kennen
en de eigenaar ook niet weet wat er aan gebeurt is
hij zegt dat hij zoveels pk heeft en jij daar direct op hapt met dat kan niet….geval van de c25xe is dat er motoren zijn die bijna standaard al 190 pk hebben
ga je deze motoren ook nog chippen kom je dus op 200 pkeigenaar geeft ook aan dat het tussen 200 en 240 pk is maar zelf ook niet weet
hij weet wel dat het ding gechipt is maar er kan nog wel veel meer aan gedaan zijn
jij oenatje gaat er dan gelijk vol in met dat kan niet
terwijl je niet kunt onderbouwen waarom nietander vraag kan een c20xe met dik 250 pk ook niet zeker of wel oenatje
9 oktober 2011 om 16:27 #17925271ja dat kan zeker, die heb ik toevallig in mijn station. en aangezien dat ook een import auto is…:D :D
afijn ik blijf niet bezig zo
maar dan zou ik toch ook nog wel even onderbouwd willen zien waarom duitse auto’s harder of sneller zouden zijn dan nederlandse wagens.
9 oktober 2011 om 16:41 #17925269@Oenatje wrote:
ja dat kan zeker, die heb ik toevallig in mijn station. en aangezien dat ook een import auto is…:D :D
afijn ik blijf niet bezig zo
nou uit dit soort reacties van jou blijkt hoe jij bent
gewoon iemand die niet kan hebben dat hij geen gelijk krijgt
oenatje blijf aub bij je eigen forum en laat de mensen hier op het forum met rust met je altijd klaar hebbende antwoord
nee dat kan nietc20xe met dik 250 pk is mogelijk hoor
dus waarom zou deze c25xe geen 200 pk hebben
jij weet niet wat er aan gedaan is, net als de eigenaar en ik het ook niet weten
dus waarom zou het niet kunnen??ps als jij nu gewoon op je eigen marktplaats forum blijft blijf ik hier zitten en zitten we elkaar ook niet in de weg
dat jij en nog een paar van dat forum de ik op mij hebben is mij wel duidelijk hoor
dat hoef je hier echt niet uit te leggen :agent9 oktober 2011 om 17:04 #17925252ik heb helemaal niet de pik op jou, jij bent een toffe gast met een kort lontje
ik blijf hier niet weg, net zoals jij niet wegblijft op agc, janus
9 oktober 2011 om 18:12 #17925249Hoe zie je het verschil tussen een C25XE X25XE Y26SE Y30SE X30XE Y32SE Z32SE onderblok.
Simpel, motorcode opzoeken, staat ingeslagen aan de radiateurzijde tegen de bakrand:
Let wel op het lettertype, als deze anders is als op mijn foto is er mogenlijk een ander nummer in geslagen..
Willem
9 oktober 2011 om 19:03 #17925251hee syl-astra,
thnks dat jij teminste begrijpt wat ik bedoel.
het is nu te laat morgen ga ik een foto posten van me motor.
ik ga me motorcode even zoeken en laat het morgen weten mits de motor er niet voor uit hoeft ;)9 oktober 2011 om 19:07 #17925266je zal het goed moeten reinigen in die hoek, de tand der tijds heeft er aardig vat op gehad.
zit je rond de 240 pk met een sachs performance koppeling die slipt, dan doe je of zelf iets fout of je hebt een gaar vliegwiel / drukgroep.
Willem
9 oktober 2011 om 19:09 #17925259staat idd ergens op je blok..volgends mij staat het ook ergens op je koppen toch?
ik heb hier koppen van een x30xe blok liggen daar staat het wel op..en mensen kom op hou het gezellig:Dwe zitten hier toch om elkaar te helpen:D
9 oktober 2011 om 19:12 #17925258Staat niet op de kop..
Motorcode heeft niks met de kop te maken verder, de kop is een los onderdeel…
Motorcode staat bij opel altijd op de rand tegen de bak aan aan de radiateurzijde…
Willem
9 oktober 2011 om 19:13 #17925253mijn drukgroep zit er ook nieuw in en me vliegwiel is goed.
Alles in me bak zit er nieuw onder.
Maar zelfs met me oude koppeling die tegen het dashbord aanstond zo slecht was hij had ik het ongelovelijk maar waar niet… :hmmz
maar trek ik iets te snel op dan brand hij hem weg en begint hij te stinken.
Dus het is voor mij een raadsel wat er aan de hand is.9 oktober 2011 om 19:23 #17925272daarom vind ik het vreemd, we hebben een sachs performance koppeling in een Astra met 3.2 V6 motor, en dat ding krijgen wij niet aan het slippen hoor…
let er wel op, dat er dan een verstekte drukgroep bij hoort!!!!
als je een sachs performance koppeling op een standaard drukgroep monteerd, heeft het geen enkele zin!!
zo’n sport drukgorep merk je ook in het pedaal, deze kan ik vergelijken met die van mijn Mercedes vrachtwagen met onbekrachtigide koppeling qua benidigde pedaaldruk.
Willem
9 oktober 2011 om 19:28 #17925268:hmmz jaa dat weet ik niet zo
Ik heb alles bestelt via chassicnummer bij de motorenrevisie in Winkel.
Alles zat compleet in 1 doos.. Dus lijkt me sterk dat ze een perdormance koppeling erin doen met een standaard drukgroep..
En zwaar gaat me koppeling niet.9 oktober 2011 om 19:33 #17925288als ie niet zwaar gaat zit er een standaard drukgroep bij..
en een Sachs koppeling is nog geen sportkoppeling, en een geharde koppeling slipt sneller als een gewone..
ik heb met origineel montage (LUK) ook nooit problemen gehad, wel met Sachs OEM vervangings sets, in de vorm van slippende koppeling op een V6.
Willem
9 oktober 2011 om 19:51 #17925273Dus het is verstandiger om een sportkoppeling te nemen en dan moet als het goed is het probleem over zijn..
9 oktober 2011 om 19:54 #17925262misschien ook nog van belang om te weten
dat mijn nieuwe koppelingset erin zat heb ik via me koppelingskabel me pendaal heel veel moeten stellen om hem weer normaal te krijgen9 oktober 2011 om 20:03 #17925248@wim-v6 wrote:
Staat niet op de kop..
Motorcode heeft niks met de kop te maken verder, de kop is een los onderdeel…
Motorcode staat bij opel altijd op de rand tegen de bak aan aan de radiateurzijde…
Willem
hey
bedoelde ook niet de motorcode,maar het type..
bij staan er op beide koppen echt x30xeweet niet of dit standaart is,maar het staat er echt :vertag
10 oktober 2011 om 15:17 #17925295Normaal staat dat er niet op, heb een paar weken terug nog X30XE koppen in de handen gehad.
Op mijn X25XE koppen staat ook niks met betrekking tot X25XE motorcode
Zo ook niet op de Koppen van mijn Nieuwe Y30SE motor.
Willem
10 oktober 2011 om 16:41 #17925296staat wel ergens op de kop bij een x30xe volgens mij
is er in gegrafeert moet alleen straks even kijken waar ook al weer
maar staat wel er op de kop -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.