versnellingsbak calibra 2.5 v6

Forumindex Forums Modellen Calibra versnellingsbak calibra 2.5 v6

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242017
    michaelbos
      Lid sinds:
      7 October 2011

      Hallo allemaal,

      Mijn naam is Michael en ik zit met een probleem.
      Ik heb een opel calibra 2.5 v6 uit 1993.
      Het is een geimporteerde auto uit Duitsland.
      Hierdoor kan ik de geschiedenis niet van de auto.
      Het enige wat ik weet ik dat hij gechipt is en dat hij tussen de 200 en 240 pk heeft.

      Dat ik de auto kocht waren er wat problemen mee.
      De koppeling stond tegen het dashbord aan die ik heb een hele nieuwe koppelingsset erin.
      Maar het probleem is nu als ik iets te hard op trek brand hij me frictieplaat eruit.

      Wie weet wat ik hier aan kan doen?!?
      Hopelijk kan iemand mij helpen.

      Groetjes!

      #17925290
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        200 tot 240 pk? nou dat denk niet, of is er meer aangedaan dan alleen chippen?

        #17925291
        bigmike
          Lid sinds:
          8 October 2010

          ja wou net zeggen,mijn 2.5 v6 zou ook gechipt zijn,en ik ou daardoor 190 pk hebben…
          standaard heeft een v6 (c2.5xe) 170 pk..lijkt me sterk dat chippen bijna 70 pk extra levert :D

          #17925292
          michaelbos
            Lid sinds:
            7 October 2011

            Hallo,

            Mijn vriend is er nu niet dus ik ( ze vriendin ) probeer je het maar een beetje uit te leggen
            De auto heeft standaard 170 pk’s volgens de duitse papieren die nog aanwezig zijn.
            Maar er zit een chip in van 40 pk’s. Maar de hele motor is gereviseerd dus we weten niet wat er nog meer aan gedaan is. Maar omdat die motor zoveel kracht heb als je optrekt brand hij die frictieplaat eruit. Nu zit me vriend te debken er een sentebronsplaat indoen ( die ze gebruiken voor de cross ) maar dan moest hij weet vanalles aanpassen. Dus we hebben liever een andere oplossing dat we niet 5 keer per jaar een andere koppelingsset hoeven te halen.
            Als er iets niet klopt van mijn verhaal laat ik me vriend morgen wel even mij fouten bijwerken maar volgens mij is dat niet het geval.

            hopelijk kun je er wat mee en heb je ook een oplossing…..

            #17925293
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Standaard plaat is inderdaad wel wat zwak voor over de 200pk, maar redden moet ie het..

              Tis maar net hoe je ermee rijdt…

              een Frictieplaat gaat er niet uit als je een beetje normaal doet, ook als ze opgevoerd is.

              De Frictoe plaat trek je in dit geval alleen kapot als je Continu ligt te stampen en vlot weg rijdt.

              Slippen met de voet van de koppeling zou niet mogen kunnen..

              Er zijn ook gewoon Sport koppelingen te koop voor deze motor, deze kan je zo op deze motor plaatsen en hebben RUIM voldoende grip.

              We hebben hier zo’n koppeling van Sachs op een Astra-F met C25XE set-up en 3.2 motor rijden, Geen Centje pijn….

              Willem

              #17925294
              Oenatje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                het is geen turbo hoor.

                40 pk chip. laat je niks wijs maken.

                #17925287
                michaelbos
                  Lid sinds:
                  7 October 2011

                  als je het niet gelooft reageer dan ook aub niet ;)

                  #17925279
                  Oenatje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    heeft niks met geloven temaken

                    het kan gewoon niet.

                    #17925261
                    michaelbos
                      Lid sinds:
                      7 October 2011

                      Als ik te snel optrek dan begint me koppeling te stinken.
                      En ik heb bij me bak gekeken en bij me hevel zit ruimte zat.
                      Er zit een sachs verharde koppelingsset op..
                      Is het mogelijk dat mijn drukgroep te groot is voor de koppelingsplaat? dat hij hem gewoon half pakt?

                      #17925256
                      michaelbos
                        Lid sinds:
                        7 October 2011

                        Oenatje,

                        Misschien kun je ze wel niet in nederland krijgen maar zoals ik al eerder zei de auto komt uit Duitsland ;)
                        Wat men niet in NL heb kunnen ze wel in Duitsland hebben…

                        #17925263
                        bigmike
                          Lid sinds:
                          8 October 2010

                          hey

                          ik ga zelf met een 3.0v6 rijden met een f28 bak(turbobak)
                          zou dit voor u ook niet de oplossing zijn?ik hoor namelijk heel veel gasten die met meer pk’s met zon bak rijden.
                          Weet niet of het echt allemaal werkt,dus neem me niks kwalijk als het niet zo is,maar denk dat er ge noeg gasten hier zijn dit dit wel weten..

                          hoop dat je dr wat aan heb

                          grts

                          #17925260
                          michaelbos
                            Lid sinds:
                            7 October 2011

                            Hee,

                            Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.
                            Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?
                            Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?

                            Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb

                            #17925250
                            syl-astra
                              Lid sinds:
                              3 October 2007

                              ach let niet op oenatje die gaat uit van wat opel in de folders zet

                              in engeland zijn standaard calibras bekend die compleet standaard al een ver mogen hadden tussen de 170 en 190 pk op de test bank
                              nu vind ik 240 ook wel een beetje veel maar je weet ook niet wat er allemaal aan gedaan is
                              maar als je een goede c25xe treft met standaard al 190 pk en je gaat aan aan veranderen loopt het vermogen al snel naar de 200 pk

                              wie weet zit er wel een x30xe blok in en heeft die duitsers dat niet op papier laten zetten :hmmz
                              dat is ook nog mogelijk
                              want verschil in onderblok zie je niet echt

                              #17925270
                              syl-astra
                                Lid sinds:
                                3 October 2007

                                @michaelbos wrote:

                                Hee,

                                Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.
                                Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?
                                Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?

                                Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb

                                koppelings plaat van een f28 is bijna gelijk aan die van een f25
                                diameter zit verschil in maar dat is mm werk
                                priceas vertanding is wel gelijk aan elkaar
                                dus dat past wel

                                #17925265
                                syl-astra
                                  Lid sinds:
                                  3 October 2007

                                  164 bhp @ 6380 rpm Standard V6
                                  173 bhp @ 6330 rpm Standard V6
                                  180 bhp @ 6066 rpm Standard V6
                                  182 bhp @ 6050 rpm Open induction kit, custom stainless steel cat back exhaust
                                  186 bhp @ 6040 rpm Standard V6 with cold air feed
                                  187 bhp @ 6080 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (dual)
                                  189 bhp @ 6028 rpm Courtenay air box, Courtenay remap, lighter flywheel, 4 bar FPR, Magnecor leads, iridium plugs
                                  190 bhp @ 6290 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (mono), 3 litre cams
                                  190 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, open induction kit with cold air feed, custom cat back exhaust (mono), Superchip
                                  193 bhp @ 6074 rpm Standard V6 with cold air feed
                                  196 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, cold air feed, stainless steel cat back exhaust (mono)
                                  200 bhp @ 6100 rpm Cold air feed, de-cat pipe, stainless steel straight through exhaust

                                  oenatje zie lijst :agent

                                  #17925289
                                  Oenatje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    zal allemaal wel. maar jij weet net zo goed als ik dat je alleen met een chipje geen mega vermogens winst behaald bij een ongeblazen motor

                                    daarom ook mijn vraag of er meer aangedaan was dan alleen een pringel erin. maar TS antwoord daar niet op.

                                    #17925286
                                    syl-astra
                                      Lid sinds:
                                      3 October 2007

                                      ken jij die auto ??
                                      weet jij wat er allemaal aan gedaan is ???
                                      heb jij die lijst goed bekeken ???

                                      3x nee

                                      dus oordeel niet te snel als je geen harde bewijzen hebt

                                      vraag anders maar eens info op over een c18xe
                                      zoek maar eens uit wat die motortjes geven aan pks
                                      zit ook heel veel verschil in standaard net als de c25xe

                                      vraag dat maar eens op je eigen marktplaats forum

                                      deze mensen hebben de auto uit duitsland en weten zelf ook niet wat er aan gebeurt is
                                      weten alleen dat de koppeling het vermogen niet aan kan
                                      dus begin dan niet gelijk die mensen af te zeiken

                                      #17925285
                                      michaelbos
                                        Lid sinds:
                                        7 October 2011

                                        ik wilde hem eigelijk ook op de testbank zetten om precies te weten hoeveel pk”s hij heeft.
                                        maar duitse auto’s rijden ook altijd harder dan nederlandse auoto”s.
                                        Ik ga kijken of er een x30xe blok in zit en zoniet dan word het denk ik toch maar een andere bak eronder hangen.

                                        *oenatje niet geloven = aub niet reageren
                                        ik wil me probleem oplossen dus geen shit aanhoren
                                        ik wil die auto klaar maken dus ipv van commentaar geef eens goed advies!
                                        dat helpt mensen meer dan dat je nu doet!

                                        heel erg bedank voor de reacties en ik laat het weten als ik meer weet.

                                        #17925284
                                        michaelbos
                                          Lid sinds:
                                          7 October 2011

                                          de vorige eigenaar heb hem laten impoteren uit duitsland die hebben de auto ingeruild bij een dealer en wij hebben hem weer bij de dealer vandaan dus de mensen die hem hier heen hebben gebracht hebben wij helaas nooit gesproken waardoor de geschiednis van de auto onbekend heb. Maar mijn vriend heeft altijd al calibra”s gehad en deze is extreem opgefokt. hij weet dus dondersgoed waar hij over praat. maar hij gaat kijken wat het probleem is. dus hopelijk kan hij snel de weg op met apk :P

                                          #17925281
                                          Martijn1981
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 August 2010

                                            Komt je koppeling wel goed vrij? Want als deze niet goed vrij zou komen rook je hem er ook zo uit….. Tevens zit er wel een juiste drukgroep in want als het zo lees zou een standaard koppeling dit toch makkelijk moeten trekken zonder eruit teroken, tevens zie ik niet echt een voordeel in het monteren van een f28 bak, ook met deze bak zal je koppeling het vermogen moeten overbrengen met weg rijden. Rij zelf ook met een gechipte calibra, en heb geen enkele problemen met m,n koppeling.

                                            #17925282
                                            syl-astra
                                              Lid sinds:
                                              3 October 2007

                                              die f25 bak kan het wel hebben hoor
                                              probleem bij de f25 achter de v6 is de lange versnellingen
                                              een f28 rijd wat lekkerder vind ik achter een v6

                                              wat je het beste nu kunt doen is een goede koppeling er in zetten
                                              want als je er een f28 wilt hangen moet je veel veranderen of een adapterplaat hebben voor tussen bak en motor
                                              dan kun je het zelfde vliegwiel gebruiken als je hebt bij je f25 nu

                                              #17925283
                                              Oenatje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                is maar goed ray dat jij de auto wel kent, en dat jij wel harde bewijzen hebt
                                                mister know it all

                                                ik zeik niemand af, dat jij dat zo opvat ligt aan jou

                                                waarom rijden duitse auto’s harder als nederlandse auto’s? vaag

                                                #17925280
                                                michaelbos
                                                  Lid sinds:
                                                  7 October 2011

                                                  HELP!!!

                                                  HOE ZIE JE HET VERSCHIL TUSSEN EEN X30XE EN EEN X25XE??

                                                  #17925274
                                                  michaelbos
                                                    Lid sinds:
                                                    7 October 2011

                                                    ZOEK MAAR OP OP INTERNET OENATJE

                                                    #17925275
                                                    Oenatje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      er is iets mis met je caps lock

                                                      ik vroeg het aan jou, ben wel benieuwd

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.