Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › versnellingsbak calibra 2.5 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2011 om 19:57 #17242017
Hallo allemaal,
Mijn naam is Michael en ik zit met een probleem.
Ik heb een opel calibra 2.5 v6 uit 1993.
Het is een geimporteerde auto uit Duitsland.
Hierdoor kan ik de geschiedenis niet van de auto.
Het enige wat ik weet ik dat hij gechipt is en dat hij tussen de 200 en 240 pk heeft.Dat ik de auto kocht waren er wat problemen mee.
De koppeling stond tegen het dashbord aan die ik heb een hele nieuwe koppelingsset erin.
Maar het probleem is nu als ik iets te hard op trek brand hij me frictieplaat eruit.Wie weet wat ik hier aan kan doen?!?
Hopelijk kan iemand mij helpen.Groetjes!
8 oktober 2011 om 21:31 #17925290200 tot 240 pk? nou dat denk niet, of is er meer aangedaan dan alleen chippen?
8 oktober 2011 om 21:42 #17925291ja wou net zeggen,mijn 2.5 v6 zou ook gechipt zijn,en ik ou daardoor 190 pk hebben…
standaard heeft een v6 (c2.5xe) 170 pk..lijkt me sterk dat chippen bijna 70 pk extra levert :D8 oktober 2011 om 22:00 #17925292Hallo,
Mijn vriend is er nu niet dus ik ( ze vriendin ) probeer je het maar een beetje uit te leggen
De auto heeft standaard 170 pk’s volgens de duitse papieren die nog aanwezig zijn.
Maar er zit een chip in van 40 pk’s. Maar de hele motor is gereviseerd dus we weten niet wat er nog meer aan gedaan is. Maar omdat die motor zoveel kracht heb als je optrekt brand hij die frictieplaat eruit. Nu zit me vriend te debken er een sentebronsplaat indoen ( die ze gebruiken voor de cross ) maar dan moest hij weet vanalles aanpassen. Dus we hebben liever een andere oplossing dat we niet 5 keer per jaar een andere koppelingsset hoeven te halen.
Als er iets niet klopt van mijn verhaal laat ik me vriend morgen wel even mij fouten bijwerken maar volgens mij is dat niet het geval.hopelijk kun je er wat mee en heb je ook een oplossing…..
8 oktober 2011 om 22:34 #17925293Standaard plaat is inderdaad wel wat zwak voor over de 200pk, maar redden moet ie het..
Tis maar net hoe je ermee rijdt…
een Frictieplaat gaat er niet uit als je een beetje normaal doet, ook als ze opgevoerd is.
De Frictoe plaat trek je in dit geval alleen kapot als je Continu ligt te stampen en vlot weg rijdt.
Slippen met de voet van de koppeling zou niet mogen kunnen..
Er zijn ook gewoon Sport koppelingen te koop voor deze motor, deze kan je zo op deze motor plaatsen en hebben RUIM voldoende grip.
We hebben hier zo’n koppeling van Sachs op een Astra-F met C25XE set-up en 3.2 motor rijden, Geen Centje pijn….
Willem
8 oktober 2011 om 23:13 #17925294het is geen turbo hoor.
40 pk chip. laat je niks wijs maken.
9 oktober 2011 om 07:43 #17925287als je het niet gelooft reageer dan ook aub niet ;)
9 oktober 2011 om 07:49 #17925279heeft niks met geloven temaken
het kan gewoon niet.
9 oktober 2011 om 08:03 #17925261Als ik te snel optrek dan begint me koppeling te stinken.
En ik heb bij me bak gekeken en bij me hevel zit ruimte zat.
Er zit een sachs verharde koppelingsset op..
Is het mogelijk dat mijn drukgroep te groot is voor de koppelingsplaat? dat hij hem gewoon half pakt?9 oktober 2011 om 08:19 #17925256Oenatje,
Misschien kun je ze wel niet in nederland krijgen maar zoals ik al eerder zei de auto komt uit Duitsland ;)
Wat men niet in NL heb kunnen ze wel in Duitsland hebben…9 oktober 2011 om 10:51 #17925263hey
ik ga zelf met een 3.0v6 rijden met een f28 bak(turbobak)
zou dit voor u ook niet de oplossing zijn?ik hoor namelijk heel veel gasten die met meer pk’s met zon bak rijden.
Weet niet of het echt allemaal werkt,dus neem me niks kwalijk als het niet zo is,maar denk dat er ge noeg gasten hier zijn dit dit wel weten..hoop dat je dr wat aan heb
grts
9 oktober 2011 om 13:10 #17925260Hee,
Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.
Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?
Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb
9 oktober 2011 om 13:57 #17925250ach let niet op oenatje die gaat uit van wat opel in de folders zet
in engeland zijn standaard calibras bekend die compleet standaard al een ver mogen hadden tussen de 170 en 190 pk op de test bank
nu vind ik 240 ook wel een beetje veel maar je weet ook niet wat er allemaal aan gedaan is
maar als je een goede c25xe treft met standaard al 190 pk en je gaat aan aan veranderen loopt het vermogen al snel naar de 200 pkwie weet zit er wel een x30xe blok in en heeft die duitsers dat niet op papier laten zetten :hmmz
dat is ook nog mogelijk
want verschil in onderblok zie je niet echt9 oktober 2011 om 14:00 #17925270@michaelbos wrote:
Hee,
Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.
Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?
Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb
koppelings plaat van een f28 is bijna gelijk aan die van een f25
diameter zit verschil in maar dat is mm werk
priceas vertanding is wel gelijk aan elkaar
dus dat past wel9 oktober 2011 om 14:04 #17925265164 bhp @ 6380 rpm Standard V6
173 bhp @ 6330 rpm Standard V6
180 bhp @ 6066 rpm Standard V6
182 bhp @ 6050 rpm Open induction kit, custom stainless steel cat back exhaust
186 bhp @ 6040 rpm Standard V6 with cold air feed
187 bhp @ 6080 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (dual)
189 bhp @ 6028 rpm Courtenay air box, Courtenay remap, lighter flywheel, 4 bar FPR, Magnecor leads, iridium plugs
190 bhp @ 6290 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (mono), 3 litre cams
190 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, open induction kit with cold air feed, custom cat back exhaust (mono), Superchip
193 bhp @ 6074 rpm Standard V6 with cold air feed
196 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, cold air feed, stainless steel cat back exhaust (mono)
200 bhp @ 6100 rpm Cold air feed, de-cat pipe, stainless steel straight through exhaustoenatje zie lijst :agent
9 oktober 2011 om 14:19 #17925289zal allemaal wel. maar jij weet net zo goed als ik dat je alleen met een chipje geen mega vermogens winst behaald bij een ongeblazen motor
daarom ook mijn vraag of er meer aangedaan was dan alleen een pringel erin. maar TS antwoord daar niet op.
9 oktober 2011 om 14:36 #17925286ken jij die auto ??
weet jij wat er allemaal aan gedaan is ???
heb jij die lijst goed bekeken ???3x nee
dus oordeel niet te snel als je geen harde bewijzen hebt
vraag anders maar eens info op over een c18xe
zoek maar eens uit wat die motortjes geven aan pks
zit ook heel veel verschil in standaard net als de c25xevraag dat maar eens op je eigen marktplaats forum
deze mensen hebben de auto uit duitsland en weten zelf ook niet wat er aan gebeurt is
weten alleen dat de koppeling het vermogen niet aan kan
dus begin dan niet gelijk die mensen af te zeiken9 oktober 2011 om 14:39 #17925285ik wilde hem eigelijk ook op de testbank zetten om precies te weten hoeveel pk”s hij heeft.
maar duitse auto’s rijden ook altijd harder dan nederlandse auoto”s.
Ik ga kijken of er een x30xe blok in zit en zoniet dan word het denk ik toch maar een andere bak eronder hangen.*oenatje niet geloven = aub niet reageren
ik wil me probleem oplossen dus geen shit aanhoren
ik wil die auto klaar maken dus ipv van commentaar geef eens goed advies!
dat helpt mensen meer dan dat je nu doet!heel erg bedank voor de reacties en ik laat het weten als ik meer weet.
9 oktober 2011 om 14:46 #17925284de vorige eigenaar heb hem laten impoteren uit duitsland die hebben de auto ingeruild bij een dealer en wij hebben hem weer bij de dealer vandaan dus de mensen die hem hier heen hebben gebracht hebben wij helaas nooit gesproken waardoor de geschiednis van de auto onbekend heb. Maar mijn vriend heeft altijd al calibra”s gehad en deze is extreem opgefokt. hij weet dus dondersgoed waar hij over praat. maar hij gaat kijken wat het probleem is. dus hopelijk kan hij snel de weg op met apk :P
9 oktober 2011 om 14:48 #17925281Komt je koppeling wel goed vrij? Want als deze niet goed vrij zou komen rook je hem er ook zo uit….. Tevens zit er wel een juiste drukgroep in want als het zo lees zou een standaard koppeling dit toch makkelijk moeten trekken zonder eruit teroken, tevens zie ik niet echt een voordeel in het monteren van een f28 bak, ook met deze bak zal je koppeling het vermogen moeten overbrengen met weg rijden. Rij zelf ook met een gechipte calibra, en heb geen enkele problemen met m,n koppeling.
9 oktober 2011 om 14:50 #17925282die f25 bak kan het wel hebben hoor
probleem bij de f25 achter de v6 is de lange versnellingen
een f28 rijd wat lekkerder vind ik achter een v6wat je het beste nu kunt doen is een goede koppeling er in zetten
want als je er een f28 wilt hangen moet je veel veranderen of een adapterplaat hebben voor tussen bak en motor
dan kun je het zelfde vliegwiel gebruiken als je hebt bij je f25 nu9 oktober 2011 om 14:55 #17925283is maar goed ray dat jij de auto wel kent, en dat jij wel harde bewijzen hebt
mister know it allik zeik niemand af, dat jij dat zo opvat ligt aan jou
waarom rijden duitse auto’s harder als nederlandse auto’s? vaag
9 oktober 2011 om 14:56 #17925280HELP!!!
HOE ZIE JE HET VERSCHIL TUSSEN EEN X30XE EN EEN X25XE??
9 oktober 2011 om 14:58 #17925274ZOEK MAAR OP OP INTERNET OENATJE
9 oktober 2011 om 14:59 #17925275er is iets mis met je caps lock
ik vroeg het aan jou, ben wel benieuwd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.