Forumindex › Forums › Modellen › Astra › versnellingsbak astra F doet moeilijk help !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 12:54 #17246675
mijn vrouw heeft een astra F 1.6 uit 1997. enkele weken geleden zei ze dat hij in zxijn achteruit kraakte. ik dacht het valt wel mee. nu rijdt ik net een stuk van 3 kilimeter en schakelt zeer moeilijk en kraakt bij het schakelen erg en komt moeilijk in de versnelling. ben gelukkig wel thuis gekomen. de koppeling was nog neit versleten, had het getest toen. Maar nu kan hij bijna niet meer in de versnelling komen. Tevens rammelde er iets voor ik thuis kwam
wat is er aan de hand…tips
18 februari 2012 om 13:26 #17994406Komt de koppeling wel helemaal vrij als je hem.volledig in trapt?
In ze achteruit kraakt hij bij mijn alleen als de auto nog vooruit rolt. Als.je echt stil sta zou het niet mogen.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
18 februari 2012 om 14:54 #17994407ken ook het het schakel mechanisme zijn zit achter de motor zijn meestal die blokjes die gescheurt zijn had er van de week ook 1 en ook het blokje bij de versnellings pook moet je de hoes er maar afhalen hoop dat het is voor je sc6 gr baboe
18 februari 2012 om 17:03 #17994408mijn overbuurman heeft er net even in gereden en heeft er meer verstand van als ik. volgens hem is de koppeling en bak wel ok, maar moet je hem echt in de versnelling tikken en ligt het wellicht aan de synchromesh,…
moeite om te maken of kanslooss. hij is tenslotte al 15 jaar oud
18 februari 2012 om 17:11 #17994409Op de versnellings bak zit een soort 4kant blokje, in dat blokje zit een ijzer borg pin, waarschijnlijk is die uit geholdeld kosten voor een nieuw borg pin is 2,50 bij de Opel dealer.
Probleem had de astra van een familie lid ook van me, kreeg hem amper nog zijn 1ste en 2e versnelling.
Als je niet snap wat ik bedoel probeer ik dadelijk een foto te maken.
18 februari 2012 om 17:29 #17994410klopt komt ook vaak voor ja efe alles checken met 2 man efe checken 1 met de pook beetje spel de andere kijken bij het schakel mechanic
18 februari 2012 om 17:42 #17994411@astraTD wrote:
Op de versnellings bak zit een soort 4kant blokje, in dat blokje zit een ijzer borg pin, waarschijnlijk is die uit geholdeld kosten voor een nieuw borg pin is 2,50 bij de Opel dealer.
Probleem had de astra van een familie lid ook van me, kreeg hem amper nog zijn 1ste en 2e versnelling.
grote kans dat dit het is ja.
inplaats een andere borgpen is er ook een noodoplossing die heeeeeel lang werkt :P
een boutje er in draaien.18 februari 2012 om 19:01 #17994412bdankt voor jullie meedenken, ben sports tourer rijden en de F van mijn vrouw verdient nog geen sloop maar ben vorig jaar genaaid door een garage. heb zelf simpelweg geen kennis van de techniek. een foto is welkom.
ik heb er net nog even in gereden dus1. met name in achteruit zetten kraakt hij ERG !!!!!!!!
2. schakelen van 1 naar 2 enz enz moet ik echt forceren maar lukt welik ga volgende week even naar war hij 3 jaar geleden is gekocht en als ik hun goed kan instrueren met jullie tipe scheelt het mijn veel geld. ik weet dat op marktplaats voor weinig een ander is te vinden maar de onderhoudshistorie van deze is bekend en met maar 3500 km per jaar verdient hij nog geen sloop…..hij loop verder prima.
tenzij er een f liefhebber in almere of omgeving woont die me even kan helpen
18 februari 2012 om 19:04 #17994413Kraken naar achteruit = koppeling komt niet goed vrij.
Koppelings kabel strakker zetten.
Willem
19 februari 2012 om 08:56 #17994405@soepkiepe wrote:
@astraTD wrote:
Op de versnellings bak zit een soort 4kant blokje, in dat blokje zit een ijzer borg pin, waarschijnlijk is die uit geholdeld kosten voor een nieuw borg pin is 2,50 bij de Opel dealer.
grote kans dat dit het is ja.
inplaats een andere borgpen is er ook een noodoplossing die heeeeeel lang werkt :P
een boutje er in draaien.Klopt precies, zou jij anders effe een foto ervan kunnen maken? topic starter had mij een pm gestuurd of ik een foto wilden maken.
Maar ik ga nu de deur uit en ben pas heeeeeeel laat terug thuis. :jerry
:thumb
19 februari 2012 om 14:02 #17994414een foto is welkom….ik hoef toch niet onder de auto !! morgen zal ik proberen het pedaal iets strakker af te stellen in verband met de zeer krakende achteruit. maar of dit het hakerige schakelen oplost
19 februari 2012 om 14:27 #17994415Ik ben weer thuis, en heb net foto’s gemaakt.
Maar wat ik zag, ik heb er een boutje in zitten.
En bij jou zal t gewoon een borgpen zijn, zijn de zelfde borgpennen wat ook in de deuren zitten.
Hoop dat je hier wat aan hebt. :thumbup
19 februari 2012 om 17:11 #17994416achteruit kraakt, Koppeling STRAKKER Zetten LOST AL je Problemen op!!!!
Willem
3 september 2013 om 12:55 #17994417Ik heb een opel agila van 2007, het is wel nog het oude model.
Sinds kort maakt de versnellingsbak een echte herrie als ik hem in zen achteruit zet.
2weken geleden deed hij dat maar af en toe, maar nu altijd.Ik ben nu van plan om mijn koppeling ook wat strakker te zetten,
maar hoeveel slagen moet ik hem dan linksom draaien en bij mij ziet het er ook een beetje anders uit dan op de fotoalvast bedankt!
3 september 2013 om 14:16 #17994418tot ie niet meer kraakt ;)
moet je zelf ff bekijken3 september 2013 om 16:11 #17994419Ik heb hem eerst wat strakker gezet, maar toen was het heel moeilijk om hem van versnelling te veranderen en het kraken werd er niet beter van.
daarna heb ik hem wat losser als ervoor gezet, nu schakelt hij heel soepel, misschien zelfs een beetje TE soepel, maar het kraken is er beter op geworden.
Is dit slecht als hij te los is ingesteld? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.