Versnellingsbak

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Klopper

Beste medeweggebruikers,

Persoonlijk vind ik dat m’n C20XE vrij veel toeren maakt om een redelijke snelheid te bereiken (F20-bak), terwijl hij maar een torretje van max 1100kg vooruit hoeft te trekken…

Is het mogelijk om er gemakkelijk een andere (langere) versnellingsbak op te zetten? En naar wat voor bak moet ik dan op zoek? Ik zie regelmatig termen voorbij komen zoals F16, F18, F20, F28, maar geen flauw idee wie wat waar is…

corsaboy
      Deelnemer

f18wr van een diesel 3.57 eindoverbrenging

Klopper

Is gewoon 1 op 1 over te zetten?

corsaboy
          Deelnemer

ja… No prob…
            wel gelijk ff nieuwe keeringen erin douwen en frisse olie ;)

freek corsa
            Deelnemer

F16WR 3,74 is niet net zo lang, maar goed te vinden.

Als je een F18WR 3,57 kan kopen, doe dat dan ;)

rinus747
              Deelnemer

Andere bak…..Effe opletten:

Heb net niewe olie in bij wisselbak gedaan, maar deze was na 1 dag “vuil”. Daar had ik dus spijt van

Voordat je er frisse olie in doet eers een druppeltje oude olie “er uit presen” en kijken of die nog redelijk zuiver en metaal splinter vrij is.

Verder eventueel oude bak eerst schoon maken voordat je nieuwe olie er in doet. Op diverse web sites heb ik gelezen over spoelen/reinigen met diesel. Dat ga ik zaterdag eens doen.

Als de olie dan zuiver is, kan ik bijhouden of hij zuiver blijft, en of de bak die ik er nu onder heb hangen qualitatief in orde is.

groeten Rinus

wim-v6
                Deelnemer

bakken zijn nooit metaalgruis vrij, komt altijd vrij, ivm het synchroniseren, en kraken naar achteruit,
                  en meestal komt dat niet allemaal mee met 1x aftappen.. en verversen

vaak helpt verse olie, een 1000 a 1500km rijden, en dan weer een keer verversen, vooralleer de olie wel redelijk schoonblijft.

willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.