Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Versnellingbak Vectra b 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2010 om 19:40 #17216963
Goedenavond,
Heb ik mijzelf een paar dagen geleden voorgesteld en zou ik een paar foto´s erop zetten is mijn Vectra overleden!!:o
Heb zojuist de diagnose te horen gekregen en die luidt als volgt: Olie komt via koppelingshuis eruit stromen, zij deksel lager is sterk hoorbaar. Advies versnellingsbak compleet demonteren em nader controleren tevens koppeling controleren.:(
Ik heb hier geen toestemming voor gegeven en de auto naar mijn huis gesleept, omdat ik bedragen hoorde van 2000 euro, en de auto dit net nog waard is volgens mij.
Hij was net een aantal dagen ervoor goegekeurd??
De auto begon in zijn eerste en tweede versnelling nadat ik zelf de olie en het oliefilter ververst/vervangen had rare schurende geluiden te maken, afspraak gemaakt voor diagnose……Nou hij stond er twee dagen te vroeg omdat hij niet meer in zijn versnelling ging.Wie heeft er advies wat te doen, verkopen (liever niet)
Is dit zo’n dure reparatie of kan dit voor minder?
Hopende dat er wat adviezen naar voren komen?Mvrgr,
Emile1 februari 2010 om 20:02 #17603701ALs je zelf handig bent, of een handigert in de buurt heb, zou je zelf evt de versnellingsbak kunnen demonteren.
Willem
1 februari 2010 om 20:09 #17603702Op zich lijkt me dat geweldig en zou ik hier erg graag aan beginnen, maar daar heb ik wel iemand bij nodig met de expertise.
Ik heb in mijn vorige wagen (calibra) de radiator wel een x vervangen en heb vaak de uitlaat, remmen etc zelf gedaan in de smeerkuil bij me vader in de garage, maar dit gaat voor mij te ver. Het los halen zal wel lukken, maar het terug n elkaar????
Gr
Emile1 februari 2010 om 20:11 #17603703haha, gewoon andersom terug plaatsen..
Weet niet uit welke omgeving je komt??
Misshcien kan iemand je helpen..
Willem
1 februari 2010 om 20:16 #17603704Willem,
Ik kom uit de omgeving Nootdorp, heb er drie jaar gewoond en sinds kort weer terug in leidschendam. Vind het een mooi idee als er iemand is die dit met mij aan zou durven.
Emile
1 februari 2010 om 20:18 #17603705Haha…. is dat toeval of niet Willem !!!!
@ emile : Je woont in de buurt van de vraagbaak van NL !!
1 februari 2010 om 20:21 #17603706tja emile,
heb 1,5 jaar geleden ook een bak gewisseld bij een vectra-b.
met een beun samen 3 middagen bezig geweest en hij hing er onder.De bak had me 450 euro gekost bij sloperij Baris in Rotterdam zuid.
200 euro voor het monteren met de beun.dus voor 650 euro bak eronder . . . is wel ff wat anders dan 2000 euro ;).
Bij de dealer zullen ze nooit een sloop bak hangen, maar de bak reviseren.1 februari 2010 om 20:29 #17603707inderdaad, ik heb alleen de plaats niet om te sleutelen…
Willem
1 februari 2010 om 20:30 #17603708Tja,
650 euro en een sloopbak erin klinkt al een stuk beter en dan leer ik er nog iets van ook, nu is nog de vraag of er ook mensen in de omgeving zijn die op mijn gesleutel zitten te wachten???
Een ding weet ik wel dat ik voor dat soort bedragen iig in mijn Vectra blijf rijden, en met de beun achteraf een pilsje ga pakken.
Emile
1 februari 2010 om 20:32 #17603709Tja, met de beun bedoelen ze Mij dus, ik kan op expertise komen als je dat wil, maar dat moeten we dan via U2U (persoonlijke berichten) uitvechten..
ik ga je er een versturen..
Willem
1 februari 2010 om 20:49 #17603710tja mijn beun is 73 jaar oud, maar das echt een beer van een vent!!!
vandaar dat hij ook alleen ‘s middags sleutelde . . . elke ochtend zwemt hij een paar kilometer ;)2 februari 2010 om 09:04 #17603711Errug klote voor je man. Hoop voor je dat je de problemen snel kunt oplossen. Sterktuh.
Greetz Roel met een C.
2 februari 2010 om 16:00 #17603712@ emile
wat voor motor en wat voor bak heb je eigenlijk?3 februari 2010 om 08:03 #17603713origineel gepost door sw_reijnders
@ emile
wat voor motor en wat voor bak heb je eigenlijk?Het is een 1.8 16v en in mijn autopapieren staat X1.8XEI
Alleem weet ik niet wel f type of bak nrGr,
Emile3 februari 2010 om 08:49 #17603714ah een F17 bak.
Wide Range – Eindverhouding 3,94 – is een Comfort Bak – Rijdt bij +2700 RPM 120 op de snelweg
Close Range – Eindverhouding 3,74 – is een Sport Bak – Rijdt bij +3900 RPM 120 op de snelweg – Iets meer schakelen, maar iets sneller weg.Dus aan jezelf de keus welke je wilt hebben.
Mijn voorkeur zou uit gaan naar de WR Bak, aangezien een vectra een fijne toer auto is.
De CR bak is bv op de Sport Edities.Kijk eens op Ebay UK, daar staan een hoop F17 bakken van 150 tot 300 pond (geloof dat die van 300 zelfs gereviseerd is)
Maar vraag GOED wat voor bak het precies is, want daar staat niks over in de advertenties.nog even wat info:
Je eigen type nr staat achter je linker voorwiel aan de zijkant van de bak.
Neem een staalborstel mee, staat maar heel licht in het staal gegraveerd. Dus eerst de bagger eraf kraauwen :)En check deze link:
http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html#f173 februari 2010 om 09:09 #17603715CR Bak – 89 pond :o
http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-VECTRA-B-ZAFIRA-ASTRA-G-1-6-1-8-F17-GEARBOX_W0QQitemZ120512339640QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c0f185eb8wel local pickup only.
Maar tripje met de auto in een weekend is ook leuk :)
FF op en neer is echt wel te doen . . . zou ik wel via de kanaal tunnel gaan €60 voor een retour.3 februari 2010 om 10:21 #17603716Dat ziet er goed uit,
heb ook op de duitse ebay gekeken. Dit leek me ook wel iets.
http://cgi.ebay.de/Getriebe-Opel-Vectra-1-8-16V-Cod-F17-W3-94-Moto-X18XE1_W0QQitemZ270499779707QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3efb0b147bGa even een foto van mijn car maken, en hou jullie op de hoogte. Heb wel weer hoop dat het goed komt en ik met het gezinnetje toch straks weer lekker kan toeren.
Grtz
Emile3 februari 2010 om 11:24 #17603717dat zou ook een goede zijn.
Maar hou wel rekening met minimaal 100 euro verzend kosten.Op halen lijkt mij niet echt een optie, ligt in munchen.
4 februari 2010 om 21:11 #17603718Tot zover lijkt alleen de koppeling kapot..
We willen als Emile daarmee instemt even verdere inspectie doen bij deze vectra..
Laats even in het donker wezen kijken en luisteren, en Hiermee hebben vast gesteld dat het Druklager te keer gaat als een gek, en de koppeling ZEER slecht vrijkomt, en de olie uit het koppelings huis zal remolie zijn van de hydrocilinder, daar ik na een keer 7 a 8 pompen helemaal geen druk op de koppeling meer heb.
Met de motor uit voelt de BAK ZEER GOED aan.
Waarschijnlijk een meevaller dus.
Willem
4 februari 2010 om 21:37 #17603719ja idd . . . maar als dat remolie is, zal het met de remmen op een gegeven moment ook wel ophouden!!
aangezien dat op hetzelde systeem zit als de koppeling.4 februari 2010 om 21:38 #17603720Nope, zijn gescheiden compartimenten.. >> Over de veiligheid is wel nagedacht natuurlijk.. remmen moeten blijven werken als de koppeling kapot is.
Heb met het zelfde bijltje gehakt..
op een gegeven moment koppelt ze gewoon niet meer..
Voordeel van een lekke cilinder is, dat deze na bijvullen potje wel zelf ontlucht haha..
we gaan zondag kijken indien mogenlijk.
willem
4 februari 2010 om 21:42 #17603721ik wou zeggen, tis wel dezelfde vul pot op de hoofd rem cilinder.
4 februari 2010 om 21:48 #17603722klopt als een zwerende vinger..
Willem
14 februari 2010 om 13:35 #17603723dit euvel is ook weer gerepareerd. heb samen met wim-v6 ,de vectra vorige week zondag opgehaald. Meteen de week daarna alles gaan demonteren.
Bij het verwijderen van de bak kwam er aan het ligt dat het lager van de secundaire as helemaal uit elkaar was gesprongen en een gat had gecreeerd aan de kant van de koppeling. Bak zelf ook nog even gedemonteerd. Schade was zo ernstig dat repareren geen optie meer was.
Dus nu nw koppeling en druklager met de leiding vervangen. 2de hands bak gemonteerd met 1 jaar garantie. dus emile geniet weer van een fijne rijdende en schakelende vectra B.
14 februari 2010 om 14:02 #17603724:thumbup
dan heeft tie het goed gedaan zeg!!!!
maar goed dat hij weer rijdt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.