versnelingbak f 16

Forumindex Forums Modellen Kadett versnelingbak f 16

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    lottie
    Deelnemer

hallo een vraag ,wat zou het kunnen zijn F 16 5 bak , als ik overschakeld naar zun 5,en laat koppeling opkomen ,dan springt hij eruit,en hoor de tandwielen (tandenpoetsen) de rest is wel goed,heb hem al een tandje verzet in de bak,maar helaas geen suc6 ik hoort wel mvg

bart-gsi
      Deelnemer

heb je speling op je pook als je de pook in de 3de versnelling zet??
        als je speling hebt moet je ff je pookhoes omhoog trekken en kijken of de bal waar je je pook mee beweegt los in de houder zit
        komt voor mij over als speling/slijtage.. maar misschien dat mensen nog komen met andere ideeën

pascal1109
        Deelnemer

Schakelpinnetje?

Ik had exact hetzelfde in mijn Astra F, bleef niet meer in zijn 5. Pinnetje vervangen (2-3 euro materiaal) en de pook bleef weer lekker zitten.

bart-gsi
          Deelnemer

@pascal1109 wrote:

Schakelpinnetje?

Ik had exact hetzelfde in mijn Astra F, bleef niet meer in zijn 5. Pinnetje vervangen (2-3 euro materiaal) en de pook bleef weer lekker zitten.

Bedoel je dat plastic palletje dat op je schakeltoren zit op de bak zelf?? Als je die vervangt met een klein bout en nylock moet heb je er nooit meer last van ( als je dit bedoeld)

Vinci
            Deelnemer

Eerste vraag, is het een E1 of een E2? Oftewel, welk mechanisme zit er tussen de pook en de bak?

Het daadwerkelijke klikken en vast blijven gebeurt in de bak, de vorken bewegen op verschuivende assen met een hap er uit, en daar valt een onder veerspanning gehouden kogel in. Dat zijn de aan het uiteinde van de bak te vinden stalen ronde hulsen met een randje er aan. Als je die los ziet is het net een kogelhuls met daarin eerst een veer, en dan een kogel zoals uit een lager.

Voor we daarop verder gaan, want dit is zelden de oorzaak, meestal ligt het aan slijtage of verkeerd afstellen van de mechaniek. Er kan ook nog iets tussen geschoten zijn onder de motorkap.

Maar goed, waar hebben we het over, een pook met stang door de vloer, of door het schutbord? Heeft hij een katalysator, of niet, welk bouwjaar?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.