Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Versneld Knipperlicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2011 om 19:40 #17242046
Als we de knipperlicht naar rechts of naar links aan doen gaat ie versneld.
Er is geen lamp stuk.
maar doen we het op alarm gaan ze wel gewoon knipperen.Weet iemand wat het kan zijn?
11 oktober 2011 om 19:43 #17925858Zoals je hebt kunnen lezen bij je aanmelding wordt het zeer op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt.
Je zou het relais eens kunnen controleren. Om wat voor auto gaat het eigenlijk?
11 oktober 2011 om 19:59 #17925859sorry,ben ook helemaal niet bekend met forums :shock:
maar het gaat om een astra h bouwjaar 200611 oktober 2011 om 20:04 #17925860Het zou leuk zijn als je je even zou voorstellen in dit gedeelte: http://opel-forum.nl/viewforum.php?f=30, en met een foto van je auto zou het helemaal top zijn! :thumb
Je Astra H heeft een canbus-systeem, maar ik ben daar niet dusdanig bekend mee dat ik weet of dat ook een storing in je knippers kan geven.11 oktober 2011 om 20:12 #17925861je hebt geen ledjes gemonteerd in het circuit van de knipperlichten?
want weet dat de Astra G/Zafira A datzelfde hebben, als je een led knipperlicht monteert zonder weerstand.weet niet hoe een Canbus systeem precies werkt, maar kan zijn dat als er ergens anders een ledje zit, dat het mogelijk ook al “storing” geeft. ;)
denk dat iemand met meer verstand mij maar moet verbeteren, maar ik gok op een ledje dat gemonteerd is.
11 oktober 2011 om 20:32 #17925862we hebben niks gemonteerd we wilden vanavond de snelweg verlaten en deden de knipperlicht uit.
toen begon ie heel snel te knipperen normaal zal je denken dat er een lamp kapot was maar was dus niet.11 oktober 2011 om 20:47 #17925863Op m’n Astra G heb ik daarom ledjes van Autostyle genomen. Die hebben weerstandjes in dezelfde behuizing en zijn daardoor plug-and-play.
Canbus heb ik ook niet veel verstand van, maar ik verdenk toch het relais nog steeds.12 oktober 2011 om 14:55 #17925864@ RISL: Zowel de Astra-G als Astra-H hebben geen knipperautomaat, bij bijde word de knipper snelheid bepaald door een stuurapparaat.
Bij de Astra-G:
– Knipperhendel / alarmschakelaar stuurt een + naar het bedoelde draad van de multitimer
– Multitimer stuurt een in een bepalde snelheid pulserend signaal naar een Universeel relais (geen knipperautomaat)
– Multitimer Controleerd stroom over de geschakelde draden
– Multitimer bepaald of ze snel gaat knipperen of normaal tempo gaat knipperenBij de Astra-H:
– Knipperlicht word volledig bediend vanuit stuurkolom module, deze Communiseerd met de REC (achter knipperlicht), en Uec voor de voorknipperlichten (dacht ik zo) om deze te laten knipperen.
=================================================================================================
Als de communicatie niet goed verloop kan dan het knipperlicht snel gaan knipperen
Heb je een trekhaak, dan kan het zijn dat er een aanhanger gezien word, en dan denk het systeem dat de aanhanger knipperlamp niet werkt, dan gaat ze ook snelknipperen.
Willem
7 juli 2013 om 15:22 #17925865Dank je Willem
Nu weet ik waarom mij lichten te snel knipperen, ik heb een 7-polige aansluiting en heb dus op de rec module park assist en camera aangesloten. Dus blijkt dat hij nu een aanhanger heeft, dacht slim te zijn maar heeft dus het verkeerde effect.
7 juli 2013 om 18:14 #17925866ja kan gebeuren..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.